laffe Skrevet April 26 Skrevet April 26 Herlig at du deler som vanlig - tror vi er mange som setter pris på reisebrevene dine. ///M-ini95, Otis og Fredrik 90 reagerte på dette 2 1
Saltkjelen Skrevet April 27 Skrevet April 27 Har du en oversikt over kostnadsbildet på en tur som dette?
Fredrik Skrevet April 27 Skrevet April 27 (endret) Takk for et kjempefint reisebrev. Det må ha vært en flott tur. Jeg elsker også slike turer til Tyskland og fikk gjennomført to stk. i fjor. De var dog ikke like omfattende som din tur, men det ble da til Frankfurt am Main, Heidelberg, Harz/Brocken (Blokksberg), Munster (Deutsches Panzermuseum) og Hamburg samt en senere tur til Berlin. Det behøver heller ikke å bli så dyrt hvis man, som du påpeker, holder litt igjen med hastigheten og ellers gjør det litt enkelt. Søk etter hoteller med en av de store tjenestene på nettet og ta deretter direkte kontakt med hotellet. Som regel vil hotellene kunne tilby bedre tilbud når de ikke skal betale gebyr til de nevnte tjenestene. Jeg har også veldig god erfaring med Airbnb (spesielt i Berlin). Jeg tenker også at du har et veldig godt poeng med at det er viktig å være alene noen ganger eller i det minste kun sammen med en som også verdsetter det samme som deg. Det kan ellers lett bli for mye mas og stress på slike turer. Endret April 27 av Fredrik Fredrik 90, Werther, laffe og 1 annen reagerte på dette 3 1
Fredrik 90 Skrevet April 28 Forfatter Skrevet April 28 På 26.4.2025 den 18.53, viggo E34 skrev: Som alltid en fryd med reisebrevene dine Fredrik skulle hatt seg en sånn runde 🤩 Takk for det, hyggelig å høre 👍 Jeg kan absolutt anbefale en slik tur ja, herlig å komme seg på veien 😀 På 26.4.2025 den 22.01, paukri skrev: Gjett om jeg gleder meg til vi skal på tur til høsten etter dette reisebrevet Ja det blir spennende, da er det alpene vi skal utforske med egne biler 👍 Det blir veldig bra 😀 På 26.4.2025 den 23.44, laffe skrev: Herlig at du deler som vanlig - tror vi er mange som setter pris på reisebrevene dine. Det er godt å høre, er jo litt tidkrevende å lage tråd. Særlig nå som Bimmers har satt en begrensing på hvor mange bilder man får laste opp per innlegg 😅 Men det er jo så morsomt å dele slike turopplevelser også 😀 På 27.4.2025 den 9.55, Saltkjelen skrev: Har du en oversikt over kostnadsbildet på en tur som dette? Egentlig så reflekterer jeg ikke så mye over akkurat det 😅 Tror ikke jeg tør tenke på bensinbudsjettet en gang 😂 Men på disse 8 dagene så røyk det vel med en 15-20 lapper tenker jeg. På 27.4.2025 den 10.58, Fredrik skrev: Takk for et kjempefint reisebrev. Det må ha vært en flott tur. Jeg elsker også slike turer til Tyskland og fikk gjennomført to stk. i fjor. De var dog ikke like omfattende som din tur, men det ble da til Frankfurt am Main, Heidelberg, Harz/Brocken (Blokksberg), Munster (Deutsches Panzermuseum) og Hamburg samt en senere tur til Berlin. Det behøver heller ikke å bli så dyrt hvis man, som du påpeker, holder litt igjen med hastigheten og ellers gjør det litt enkelt. Søk etter hoteller med en av de store tjenestene på nettet og ta deretter direkte kontakt med hotellet. Som regel vil hotellene kunne tilby bedre tilbud når de ikke skal betale gebyr til de nevnte tjenestene. Jeg har også veldig god erfaring med Airbnb (spesielt i Berlin). Jeg tenker også at du har et veldig godt poeng med at det er viktig å være alene noen ganger eller i det minste kun sammen med en som også verdsetter det samme som deg. Det kan ellers lett bli for mye mas og stress på slike turer. Takk for det 👍 For deg som bor i Danmark så er det jo enda lettere å sette seg i bilen og legge i vei sydover på E45. Tror jeg hadde vært enda oftere nedover hvis det var sånn at Hamburg bare var fire timer unna. Jeg vet ikke hva det er men jeg liker meg veldig godt i Tyskland. Jeg er jo en person som hater forandringer og særlig forandringer som blir tvunget på enn, i Tyskland så føler jeg at ting i større grad er som før. Særlig for meg som turist… I Norge skal vi liksom slutte med alt og gjøre forandringer for forandringen sin skyld. Henger jo også sterkt sammen med min sterke bilentusiasme og måten det tyske samfunnet er tilrettelagt bilisme og bilinteresse. Bare det at stort sett alle bensinstasjoner selger 98 bensin er så greit. paukri, laffe, Fredrik og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik Skrevet April 28 Skrevet April 28 (endret) 1 hour ago, Fredrik 90 said: Takk for det 👍 For deg som bor i Danmark så er det jo enda lettere å sette seg i bilen og legge i vei sydover på E45. Tror jeg hadde vært enda oftere nedover hvis det var sånn at Hamburg bare var fire timer unna. Jeg vet ikke hva det er men jeg liker meg veldig godt i Tyskland. Jeg er jo en person som hater forandringer og særlig forandringer som blir tvunget på enn, i Tyskland så føler jeg at ting i større grad er som før. Særlig for meg som turist… I Norge skal vi liksom slutte med alt og gjøre forandringer for forandringen sin skyld. Henger jo også sterkt sammen med min sterke bilentusiasme og måten det tyske samfunnet er tilrettelagt bilisme og bilinteresse. Bare det at stort sett alle bensinstasjoner selger 98 bensin er så greit. Ja, det er enkelt å kjøre til Tyskland når man bor i Danmark. Akkurat nå bygges imidlertid E45 ut til tre spor i hver retning mellom Århus og Vejle så da tar det litt lenger tid enn vanlig som er ca. 3,5 timer til Hamburg fra Århus. Etter at utbyggingen er ferdig (ca. sommeren 2026) vil det imidlertid kun bli 110 Km/t fartsgrense på hele strekningen Århus-Vejle fordi veibredden blir litt smalere enn det som er vanlig for motorveiene i Danmark. I 2029 forventes Femern forbindelsen å være ferdig. Det blir verdens lengste senketunnel (motorvei + tog) og kommer til å gå mellom Rødby på Lolland (helt syd på Sjælland siden) og Puttgarten i Tyskland. Da har man to valg i Danmark hvis man skal til Tyskland og f.eks kjører E6 sydover i Sverige. Vedr. en generell motvilje mot for mange og hurtige forandringer har jeg det på den samme måten. Oslo har f.eks vært et stort pågående byggeprosjekt siden 80-tallet og det tar åpenbart aldri slutt. Byen faller jo aldri på plass og finner seg selv. Jeg ga opp i 1999 og flyttet til Danmark der det er mer ro å få. Man skal jo kunne leve et nogenlunde fornuftig liv i byene også. Berlin har til sammenligning gjennomgått temmelig store forandringer i den samme perioden, men de satte ikke hele byen på hodet som de gjorde i Oslo og fortsatt gjør. Endret April 28 av Fredrik Werther reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Mai 3 Forfatter Skrevet Mai 3 Vårmønstring med BMW CCN i Oslo i dag. Ny lokasjon, noe trang og kaotisk i forhold til Bjerke men deilig med fast dekke å gå på 👍 Alltid trivelig å treffe@Ampera , og ikke minst hyggelig å møte @Saltkjelen 😀 Hadde det ikke vært for regnet som kom og at alle andre reiste så tror jeg vi kunne stått der ennå å prata bil og om alt mulig annet også egentlig 😅 Det ble Alpina igjen som måtte ut kjøre nye mil på motorvei, for tre uker siden var den i München…i dag måtte den til Oslo. Rene globetrotteren 👍 Imponerende detaljnivå på denne M3en 😀 Kjente forumbiler 👍 Folk ankom og reiste i de rareste farkoster 😉 Forfriskende å se flere pre face E39 med oransje blinklys 👍 @Turbo-HF Reiser i sin strøkene 328i, hyggelig å treffes 😀 Og til slutt…best of E39. Alpina B10 4,6 og M5 😎 Ingen, Lars89, Ampera og 19 andre reagerte på dette 20 2
Ingen Skrevet Mai 4 Skrevet Mai 4 Hadde dere hatt hengerfeste så kunne du og m5en hatt en tug of war, fått en avslutning på uenigheten av hva som faktisk er best av m5 og alpina😁 mr.pingu reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Mai 4 Forfatter Skrevet Mai 4 2 timer siden, Ingen skrev: Hadde dere hatt hengerfeste så kunne du og m5en hatt en tug of war, fått en avslutning på uenigheten av hva som faktisk er best av m5 og alpina😁 Tja, ettersom B10en har automat og veier litt mer så tror jeg at jeg hadde satt pengene mine på Alpina i en eventuell "tug of war". Skiller ikke så mye på dreiemomentet i motorene (480 nm vs 500 nm)😅 Men jeg føler ikke det er noe uenighet om hva som er best, til å være basert på samme karosseri så er B10 og M5 ganske ulike med ganske forskjellig fokus. Hvilken modell som er mest populær i dag levner liten tvil, det er M5. Noe også prisnivået kontra B10 gjenspeiler. Sånn sett så føler jo jeg at en B10 4,6 kan være ganske mye bil for pengene kontra en M5. paukri reagerte på dette 1
Turbo-HF Skrevet Lørdag kl. 18:07 Skrevet Lørdag kl. 18:07 På 3.5.2025 den 22.16, Fredrik 90 skrev: @Turbo-HF Reiser i sin strøkene 328i, hyggelig å treffes 😀 Tusen takk og ilikemåte 😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå