Fredrik 90 Skrevet Desember 30, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2024 15 timer siden, Ingvaldsen skrev: jeg raser rundt i en f01 750d om dagen, og ser man vekk fra girkassen å effekt så oppleves ikke e39'n jeg har som noen nedtur i det heletatt. ofte mindre knirk i interiøret i e39 en fleste nye f-serie Ja jeg må si meg enig i din opplevelse her, jeg har hatt både F serie og G serie biler og sammenliknet så virker E39 (og E34) til å være bygget etter helt andre kvalitets standarder. Nå har ikke mine F og G modeller vært ille, ikke misforstå men man merker at fokuset på kvalitet ikke er det samme. Før fikk man skikkelig kvalitet for pengene når man kjøpte BMW, i dag får man teknologi. Jeg hadde ønsket meg en gylden middelvei 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 30, 2024 Share Skrevet Desember 30, 2024 13 hours ago, Fredrik 90 said: Ja jeg må si meg enig i din opplevelse her, jeg har hatt både F serie og G serie biler og sammenliknet så virker E39 (og E34) til å være bygget etter helt andre kvalitets standarder. Nå har ikke mine F og G modeller vært ille, ikke misforstå men man merker at fokuset på kvalitet ikke er det samme. Før fikk man skikkelig kvalitet for pengene når man kjøpte BMW, i dag får man teknologi. Jeg hadde ønsket meg en gylden middelvei 😀 Dette gjelder med de fleste "moderne" tyske produkter også. Ser det samme både hos BMW, Mercedes, Audi og ikke minst Porsche siden 2010ish, Byggekvaliteten mellom 1975-1995 var på et helt annet nivå enn med dagens modeller. Trist å si det, men Tyskland går nedenom og hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet Desember 30, 2024 Share Skrevet Desember 30, 2024 D5S eller F31 D3 LCI. 😄 Ellers 997.2 for PDK, er vel fra 2010 ish...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 31, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2024 13 timer siden, Werther skrev: Dette gjelder med de fleste "moderne" tyske produkter også. Ser det samme både hos BMW, Mercedes, Audi og ikke minst Porsche siden 2010ish, Byggekvaliteten mellom 1975-1995 var på et helt annet nivå enn med dagens modeller. Trist å si det, men Tyskland går nedenom og hjem. Ja det er en trist utvikling egentlig, tenk hvor mye mer kvalitet man fikk for pengene når man kjøpte ny E34 i 1992 kontra en ny G60 i dag. Noe annet er hvordan bilprodusentene tok stolthet i å lage biler som var utviklet for å kunne gå en halv million km og leve i 20 år. Særlig Mercedes og Volvo brukte dette aktivt i markedsføringen. Videre hvor at bilene ble konstruert for å være service vennlige, noe som betød mindre kostnad for forbrukeren når bilen var inne til service. Dette er er også helt motsatt nå… Jeg liker moderne biler og all teknologien, men det er fordi jeg også har eldre biler å sette meg bak rattet i når jeg føler jeg har fått nok av moderne biler. Jeg tenker alltid at det går ett skille rundt 2005, biler før dette er moderne nok til å funke på 2020 tallet men gamle nok til å ikke gå deg på nervene med støttesystemer som EU har påtvunget deg. Sånn sett er min E61 545i en perfekt kombinasjon av gammelt og nytt. 12 timer siden, fupsaker skrev: D5S eller F31 D3 LCI. 😄 Ellers 997.2 for PDK, er vel fra 2010 ish...? Det må være en bensinbil og helst V8, men jeg har F30/31 B3 i kikkerten. F06 M6 er også en kandidat, men da begynner vi å strekke budsjettet. Jeg vil ikke strekke budsjettet på en bil med dårlig rykte på toppen av det hele 😅 fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 31, 2024 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2024 Fikk lufta B10en fra vinterlagring her om dagen, det var deilig for denne starter opp og ruller avgårde som ingenting etter å ha stått i to måneder. Men den kunne ikke stått bedre heller da, tørt innendørs i 22 varmegrader. Så når veiene var tørre å fine så måtte den ut en tur. Og da måtte jo E34en også luftes, kan jo ikke gjøre forskjell😂 Denne starter også opp og kjører i vei som ingenting etter å ha stått i to måneder 👍 Herlig å ratte denne, den flyter så flott bortover veien 😀 E61 hadde seg en Oslo tur, skulle på ett besøk på Lørenskog også så da tok jeg en Oslo tur 😀 Fremme på Lørenskog, skitten og fæl 😅 Så til Oslo.. Dagen etter så måtte den få seg en ordentlig vask, den er utrolig fin for rust denne så saltet må vaskes vekk så fort som mulig 😀 Vaskes selvsagt under også, beste alternativet til grisete understellsbehandling 👍 Ren og pen, klar for Norske skilt om noen dager. Nå er jeg lei av prøveskilt og kjøreseddeler 😅 På samme måte som å holde bilene rene så liker jeg å ha det rent og pent rundt huset. Så da ble asfalten også spylt for blader, løv og skitt etter høsten 👍 Så da gjenstår det bare å ønske samtlige godt nyttår 😀 Werther, sveigis, KKME30 og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Desember 31, 2024 Share Skrevet Desember 31, 2024 For meg som er en del eldre og som husker disse bilene når de var ny, det jeg husker at de var lysår foran andre merker når det kom til byggekvalitet, BMW, mercedes samt porsche styrte med noe helt annet enn de andre.Husket jeg kjørte en 911 rett før jeg fikk lappen, bare det å lukke døren på denne var magisk, hadde fram til da hadde jeg litt sansen for amerikanske biler, men fikk fikk prøve en corvette fra omtrent samme tid, for å si det sånn så drepte det all lyst på amerikanske biler etter jeg lukket døren på den.Godt nytt år Snagg30 og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Torsdag kl. 09:34 Forfatter Share Skrevet Torsdag kl. 09:34 På 31.12.2024 den 14.41, bricks skrev: For meg som er en del eldre og som husker disse bilene når de var ny, det jeg husker at de var lysår foran andre merker når det kom til byggekvalitet, BMW, mercedes samt porsche styrte med noe helt annet enn de andre.Husket jeg kjørte en 911 rett før jeg fikk lappen, bare det å lukke døren på denne var magisk, hadde fram til da hadde jeg litt sansen for amerikanske biler, men fikk fikk prøve en corvette fra omtrent samme tid, for å si det sånn så drepte det all lyst på amerikanske biler etter jeg lukket døren på den.Godt nytt år Mitt første møte med E39 var en 97 modell 520i som familien fikk i 99 tror jeg det var. Sent på 90 tallet så var det jo fortsatt veldig mange biler fra 80 tallet på veien. De bilene jeg da var vant med som var i familien eller i omgangskretsen var jo mye Japansk/Europeisk ræl, tanta mi hadde en Mazda 323, bestefar en Volvo 245, foreldrene til bestekompisene hadde hadde Ford Scorpio, Audi 80 eller Peugeot 406. Selv mine foreldre sin forrige bil, en første generasjon Audi A4 som fortsatt var ganske ny den gangen. Når man da sammenliknet en E39 med disse andre vennlige smør og brød bilene på den tiden så fremsto den som ett romskip. Det var kort og godt verdens beste bil i mine unge øyne, ingenting annet på veien som jeg opplevde var som en E39 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Fredag kl. 17:58 Forfatter Share Skrevet Fredag kl. 17:58 (endret) Da var 545en registrert på Norske skilt 👍 Det er en fantastisk ordning at man kan sette skilt på en bil med svær V8er helt avgiftsfritt så lenge den er 20 år gammel 😀 Særlig når en 20 år gammel bil i 2025 holder seg så bra. En 20 år gammel bil i 2005 var en 1985 modell. Jeg må si at en 20 år gammel E60/61 ser langt yngre ut i 2025 enn hva en 20 år gammel E28 gjorde i 2005 😅 Kunne ikke truffet bedre med valg av vinterbil heller 👍 Med smale 215/60 17" vinterdekk tar den seg veldig fint frem på glatta. På bar asfalt så sliter den voldsomt med å finne feste for 333 hester, men jeg vil heller ha grep på glatt føre. Også er det jo herlig å trykke av støttesystemene og lage lange fine drifter, fy søren så bra N62 V8ern låter når den piskes litt 😎 Dette er jaggu billig kjøreglede 😀 Endret Fredag kl. 19:16 av Fredrik 90 BimmerFan!, sveigis, Ampera og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Fredag kl. 18:12 Share Skrevet Fredag kl. 18:12 Ser bra ut, og helt enig, E60/61 fremstår som evigunge. Kan jeg spørre hva disse ligger på i pris ferdig importert fra søta bror? Fredrik 90 og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Fredag kl. 18:42 Share Skrevet Fredag kl. 18:42 Gratulerer Fredrik og veldig gøy 😊 Må jo være litt kjekkere å kjøre rundt på norske skilt i lengden . Og ja disse tåler tidens tann enda og vil gjøre det lenge 😊 mr.pingu og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Fredag kl. 19:35 Share Skrevet Fredag kl. 19:35 Gratulerer med skilt! Fikk selv omsider registrert min i romjula, og det er smått utrolig hva slags kjøreglede man får for pengene. sveigis, Marius2002, mr.pingu og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Fredag kl. 22:03 Forfatter Share Skrevet Fredag kl. 22:03 3 timer siden, papertiger skrev: Ser bra ut, og helt enig, E60/61 fremstår som evigunge. Kan jeg spørre hva disse ligger på i pris ferdig importert fra søta bror? Ja E60/61 er så sykt tidløs, særlig i de rette fargene og med M-Sport 😀 Nå som samtlige 545i kan importeres avgiftsfritt så er det godt mulig å få tak i en fin bil for 100 000,-. Tåler du litt km stand så kan du gå enda lenger ned. Du har 550i som kom noe senere i 2005 også men da må man opp litt mer i pris, men for rundt 150 000,- så bør man få en grei 550i. Jeg synes at dette er utrolig mye bil for pengene, særlig sammenliknet med de ungdoms herja E60/61 med V8 som ligger på Finn.no. Min gamle ser jeg har stått avregistrert lenge, så den har vel enten havarert eller vært i grøfta og står som delebil en vei. Det er synd fordi den hadde syyykt ryddig historikk. 3 timer siden, sveigis skrev: Gratulerer Fredrik og veldig gøy 😊 Må jo være litt kjekkere å kjøre rundt på norske skilt i lengden . Og ja disse tåler tidens tann enda og vil gjøre det lenge 😊 Mange takk for det Jan 😀 Ja det er mye lettere å bruke den nå, er så mye styr med de prøveskiltene hele tiden. Er jo litt i grenseland sånn lovlig også. Men jeg sparte 22 000,- i avgift på å vente noen måneder 👍 2 timer siden, Saltkjelen skrev: Gratulerer med skilt! Fikk selv omsider registrert min i romjula, og det er smått utrolig hva slags kjøreglede man får for pengene. Takker for det 👍 Så bra du også fikk skilt, da har vi gjort en god innsats med å berike den norske bilbestanden med med to V8ere til 😎 Jeg har tro på at slike Youngtimere som dette blir fremtidige klassikere. Helt enig ang kjøreglede, og ikke minst bruksglede…er jo så deilig bare det å starte den opp om morgenen og høre lyden. V8ern maler så fint 😀 E60/61 med V8 er noe spesielt, de bilene har en flott personlighet om man kan si det sånn. papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå