Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E61 545i


Anbefalte innlegg

13 timer siden, sveigis skrev:

Ja Fredrik her skal du få min fulle støtte angående salg .

Når jeg så det bildet du la ut med alle fem ,så skjønner jeg det blir mye 😫😅.

Altså man kan aldri få nok biler ,likevel så handler det jo om å ta vare på alt ikke minst få brukt det .

En annen ting så er det jo ikke gratisvare å sitte med nyere litt spesielle biler .

Og dette er den rette bilen du velger å selge av de du har .

Jeg merket jo selv at når både tds og e30 forsvant ,så fikk man mer sjelefred og kunne fokusere mer på andre ting .

Lykke til med salg ,denne forsvinner kjapt 😊

Det største problemet med å ha fem biler er at sånn som jeg liker å holde bilene så blir det for mye styr. Jeg har familie, båt, hus og hage å holde styr på også. Det er klart at det koster jo også men faktisk ikke så ille som man skulle tro. Det hjelper veldig å ha kjøpt biler som er i orden samt at man kan gjøre mye selv. Hvis ikke så kunne man aldri forsvart det.

Men skal jeg være helt ærlig så frister det litt å selge alt det gamle bortsett fra E34en og legge til litt penger å kjøpe en nyere M bil av noe slag. Kunne veldig godt tenkt meg E92 M3 men jeg synes disse er for dyre i forhold til hva det er. De har brått på kort tid blitt 100 000,- dyrere i alle markeder, også i Sverige. Har kikka litt på C63 AMG med 6,3 litern, i mine øyne er dette mye mer value for money enn E92 M3. Ikke misforstå, E92 M3 er en kulere og tøffere bil….men C63 med sin råskap sparker greit ifra seg. Pluss for fire dører også. Har forbasket lyst på amerikansk muskelbil igjen også. Vi får se etterhvert, jeg må iallfall selge unna minst en bil 😅

10 timer siden, laffe skrev:

Du har nok rett i at den 130i`en blir bilen du aldri skulle solgt. Er så utrolig kult med 3l R6 i disse sammen med den helt "cleane looken" uten M-sport. Titta litt på Mobile etter disse og ble overrasket over hvor høyt prisnivået var også i Tyskland på disse. Blir spennende å se hvordan salg av denne går i Norge.

Ja jeg frykter det blir sånn 😬 Prisnivået på E87 130i har løfta seg veldig internasjonalt, og som du sier så ligger de høyt i Tyskland og de få som dukker opp i Sverige. Og mange av dem er automat også. Man må betale over 200 000,- ferdig på skilt hvis man skal hente inn en slik fra Tyskland. Det er helt klart at det begynner å gå opp for markedet at E87 130i har vært ganske undervurdert. Utfordringen med å selge en slik bil i Norge er at det er så få av den at folk ikke aktivt søker ett den. Så vi får se hvordan det går 😅

9 timer siden, papertiger skrev:

130i’en kommer til å bli «bilen jeg skulle kjøpt». Men det er en bil som fortjener bedre enn å bli brukt året rundt som nr 2 bil. Har skikkelig lyst på den, men ser for meg at fornuften må få fortrinn denne gang. 

Det er derfor jeg selger den, jeg synes den er for fin og for "spesiell" til at jeg kan bruke den slik. Jeg blir ikke lei meg om den ikke blir solgt med det første, hadde blant annet vært kult å ta den til Nurburgring igjen. Nå har jeg jo 545en så det blir bare til at jeg bruker 130en mindre frem til den eventuelt skulle bli solgt 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/23/2024 at 10:27 PM, Fredrik 90 said:

 

E34

Den er det ikke noe nytt å melde om. Den durer og går, lager ikke noe trøbbel og er bare snill og grei. Akkurat som den har vært i alle de 13 årene jeg har eiet den. Den skal på EU kontroll i Juni og det gruer jeg meg til. Fordi enten så blir den godkjent med null feil eller så blir det noen 2ere med pissefeil bare fordi de "må finne noe" på en så gammel bil. Kommer nok til å få den bevaringsverdig så er det iallfall EU kontroll hvert 5 år.

 

Du har ikke vurdert å faktisk selge E34en?

I og med at den ikke er i bruk lenger, hvorfor ikke slå ut håret og bytte den ut med noe annet? Jeg mener - når gleden med å eie en bil byttes ut med bekymringer, er det da faktisk verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Werther skrev:

 

Du har ikke vurdert å faktisk selge E34en?

I og med at den ikke er i bruk lenger, hvorfor ikke slå ut håret og bytte den ut med noe annet? Jeg mener - når gleden med å eie en bil byttes ut med bekymringer, er det da faktisk verdt det?

Den er jo i bruk selv om jeg ikke kjører 30 000 km i året. Men det er klart nå med fem biler å bytte på så blir det jo mindre km på alle…selv X5en som er hovedbil. E34en brukes jevnlig, skal ha en tur til Gøteborg i løpet av sommeren blant annet. Dette er også den bilen jeg bekymrer meg mist for, men jeg tror nok at alle eiere av eldre biler bekymrer seg litt akkurat når det kommer til EU kontrollen. Det fjerner jo ikke gleden med å kjøre gammel bil, iallfall ikke for meg. 

Så nei jeg kommer nok ikke til å selge den, den er ikke verd noe særlig og det er rett og slett den bilen jeg koser meg mest i 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mangeårig tidligere eier av 130i'en kan jeg bekrefte at den har levd et godt liv og er fantastisk morsom å kjøre. Om 10-15 år er jeg ikke i tvil om at den er mer ettertraktet enn noen av bilene jeg har i dag. Jeg har seriøst vurdert å kjøpe den tilbake og sette den på lager i 10 år men har slått tanken fra meg. Dels har jeg ikke noe egnet sted å oppbevare den og dels er jeg usikker på hvor sunt det ville være for den.

Som @Fredrik 90skriver så er litt av problemet med bilen at den er for fin som helårs bil og daily driver. Jeg solgte den fordi jeg brukte den alt for lite og den endte med bare å ta plass i garasjen. Har nå 6 biler og et par motorsykler - det får holde!

Jeg håper veldig at @Fredrik 90finner noe annet i garasjen (hvem trenger egentlig to 5-serie med V8...) å selge :-) Alternativt at en annen entusiast her inne kjøper den slik at jeg fortsatt kan følge den.

Lykke til med salget, @Fredrik 90!

Endret av RNJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, RNJ skrev:

Som mangeårig tidligere eier av 130i'en kan jeg bekrefte at den har levd et godt liv og er fantastisk morsom å kjøre. Om 10-15 år er jeg ikke i tvil om at den er mer ettertraktet enn noen av bilene jeg har i dag. Jeg har seriøst vurdert å kjøpe den tilbake og sette den på lager i 10 år men har slått tanken fra meg. Dels har jeg ikke noe egnet sted å oppbevare den og dels er jeg usikker på hvor sunt det ville være for den.

Som @Fredrik 90skriver så er litt av problemet med bilen at den er for fin som helårs bil og daily driver. Jeg solgte den fordi jeg brukte den alt for lite og den endte med bare å ta plass i garasjen. Har nå 6 biler og et par motorsykler - det får holde!

Jeg håper veldig at @Fredrik 90finner noe annet i garasjen (hvem trenger egentlig to 5-serie med V8...) å selge :-) Alternativt at en annen entusiast her inne kjøper den slik at jeg fortsatt kan følge den.

Lykke til med salget, @Fredrik 90!

Takk for det 👍 Jeg har lenge vurdert opp og ned i mente om hva jeg skal gjøre, har vurdert forskjellige senarioer men har kommet til at det mest fornuftige er å selge 130en. Jeg kunne forsåvidt vurdert å selge Alpina også men jeg må få orden på noen ting før den kan selges. Må få radio/lyd opp å gå og jeg må få bytta litt foringer i bakstilling sånn at den blir litt fastere i ræva. Også må jeg få vært på Autobahn med den før jeg kan selge, vil ha den på en ordentlig langstrekk 😅 545i’en har jeg jo vurdert å bare flippe, disse går for 130 000,- og mer i Norge og det ville gitt meg en pen fortjeneste. Men da er vi tilbake til at 130en blir nr to bil, og det har jeg ikke lyst til. 

Men det er klart, jeg kommer ikke til å stresse med å bli kvitt den. Jeg har god tid, hadde vært fint å kunne kjøre 130i’en  til Nurburgring igjen i September 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deltok på Alpina-treffet på Dikemark på Lørdagen. Nydelig vær og masse flott biler. Hyggelig å få prata bil med @Ampera og @Turbo-HF samt flere jeg ikke vet navnet på. Alpinatreffet på Dikemark er absolutt av de mer hyggelige treffene jeg reiser til 😀

IMG_1295.thumb.jpeg.d6d245917a9744f73646e1357a773b34.jpeg

Z8 Alpina i Norge…det er tøft 👍

IMG_1296.thumb.jpeg.b47ac3df518b43ee2c4e9744d432d29f.jpeg

IMG_1297.thumb.jpeg.4e797324f5a685fda4c82a1614206d4f.jpeg

G30 B5 BiTurbo 😎 Vi trodde det var enten en presse bil som Alpina hadde sendt opp eller at det var en nordmann som var kul nok til å ta inn en B5. Men nei…bilen var Svensk og OAL skiltene var kun show skilter. Man fyren kjørte helt fra Stockholm for å være tre timer på ett litt treff i Norge…respekt 👍

IMG_1310.thumb.jpeg.d69fa4f97085300d38cc7ae180b381bc.jpeg

IMG_1311.thumb.jpeg.4384dc30b7abed78d0a0a7576d0ca4ab.jpeg

IMG_1298.thumb.jpeg.ea07af46ddf15743c23ec03e3f44f2a0.jpeg

IMG_1299.thumb.jpeg.65ed4ad65721784f53cd47b62afd90d2.jpeg

IMG_1301.thumb.jpeg.2ae01b6ae6703520966d7d03e8dec94d.jpeg

IMG_1302.thumb.jpeg.b6e10687c14899e746c135bc697fe916.jpeg

Noe for deg @sveigis du som er så glad i E36. Alpina B8 4,6 👍

IMG_1303.thumb.jpeg.d905d41e215f521c0c8febec8b0ecead.jpeg

IMG_1304.thumb.jpeg.6c75df241fe23c6777e23798a371a74f.jpeg

Parkeringsplassen var også interessant 😀

IMG_1305.thumb.jpeg.489265cc1548a47f0c64d00d7560daa4.jpeg

IMG_1306.thumb.jpeg.b8c08487662d7583643062aae9f300ae.jpeg

IMG_1307.thumb.jpeg.e91c3d8548beccdfb554960926c1c9aa.jpeg

Tøff Lincoln Town Car 😀

IMG_1308.thumb.jpeg.d2c0fbc0c116e91f856ad26a40d3cf65.jpeg

Også fikk jeg jaggu meg en av langveisfarende prisene, det var hyggelig 😀

IMG_1312.thumb.jpeg.780616fe6cc4c35f51720a18267c14e0.jpeg

Reiste inn til Oslo for en litt sen lunsj, det jeg ikke tenkte på var at elbilene er kasta ut av kollektivfeltet så da går det k køkjøring fra Billingstad. I 30 varmegrader så ble jeg litt bekymret for den 25 år gamle viskosa og kjøleslangene. Viskosa er moden og bilen hørtes ut som en Volvo 240 men det gikk fint. Også deilig med en gammel bil som har fungerende klima i en slik hete 👍

IMG_1318.thumb.jpeg.9df84f5449f46c1eacade853edd49bd1.jpeg

Mens jeg sto på rødt lys oppi Bogstadveien så var det en kar som satt seg ned på huk midt i gangfeltet og tok noen bilder av bilen 😂 Gøy at en gammel stasjonsvogn kan vekke interesse. Hvis noen ser at bilen dukker opp i en eller annen spotte gruppe eller noe så si ifra 👍

IMG_1319.thumb.jpeg.1ddb6f84c075a100cb8eb159c8123aac.jpeg

Tips til å parkere gratis i Oslo sentrum? I Slottsparken P-hus under Radisson hotellet så kjører man rett frem og ned til Herz bilutleie. Så venter man noen minutter før man kjører opp samme veien og brått svinger inn på rampa som går opp ett nivå til kundeparkeringen. Kameraene ved innkjøringen leser følgelig ikke skiltene til bilene som skal ned i Herz garasjen og er stilt inn sånn at når du kommer fra Hertz og kjører opp på nivået for parkering så fanger de ikke skiltet ditt. Kun når du kjører ut leser den skiltet, man da vet den ikke når du kjørte inn 👍 

IMG_1313.thumb.jpeg.0b8cee53fb1a3ff3be2cb4416da5fa7d.jpeg

Turen hjem var av det deilige slaget med fint vær og lite trafikk 👍 Cruisen på 130 km/t og lene seg tilbake, dette er en SYKT komfortabel motorvei cruiser.

IMG_1321.thumb.jpeg.0c098eb865ccb0dcfd70a5cf34b27f89.jpeg

Hadde kun ett burger stopp 😀

IMG_1320.thumb.jpeg.b71d14ced59ecbd4c9f6a187888f740f.jpeg

Ikke noe å si på rekkevidden for en gammel V8er 👍 Nesten det samme som X5en bruker på samme rute 😅 Det vil si at B10en har en rekkevidde på ca 780 km ved motorveikjøring i 130-140 km/t. 80 mils rekkevidde, kraftig skyv, toppfart på 277 km/t og plass til hele familien….for en bil for sin tid 😎

IMG_1323.thumb.jpeg.b37ebc48a2c8bc91b28ac99f1fdad93c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det treffet der skal jeg på garantert for dette så gøy ut .😊

Gratulerer  med premie Fredrik og ja den e36 er selve drømmen .

Som du nevner alltid gøy å treffe folk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble 130i’en solgt, det gikk fort. Jeg kan avsløre nå at helt siden jeg la bilen ut på Finn.no så har responsen vært formidabel. Jeg er jo som vanlig ganske sær når jeg selger mine private biler, jeg selger ikke til hvem som helst. Det hjelper liksom ikke å komme med penga så lenge jeg ikke har godfølelsen. Man kan nok mene at det er både uproft og dårlig gjort, men det lever jeg greit med. Jeg gidder ikke å selge en bil til noen som bare kommer til å klage og mase samt at jeg gidder ikke å selge en bil jeg har tatt vare på og dullet godt med til noen som ikke kommer til å ta vare på den. 

Så en kar som skulle bruke den til trackdays i tillegg til sin banerigga E46 M3 ble avvist. Jeg hadde en grei dialog med en voksen og svært BMW interessert kar i 40 åra fra Skien, når de så kommer for å se på bilen så blir det klart for meg at de skal kjøpe den til sin 17 år gamle sønn som en bil til å øvelseskjøre med samt som han kan ha som førstebil. Takk men nei takk, de måtte pent reise hjem med ett stående tilbud om å få refundert reiseutgiftene tur retur Arendal. Jeg ga ettertrykkelig beskjed på telefon om at bilen selges kun til en voksen entusiast som ville ta vare på den. 

Så ringte det en litt beskjeden kar i slutten av 50 åra, bosatt i Asker. Har var med familien nede i Grimstad ettersom hans barn studerte der, han ville komme innom å se på bilen. Han hadde letet i mange år etter en urørt originalbil, han hadde kikket på alt fra E30 325i til M2 med manuell. Endelig fant han en bil som var passe priset, hadde rekkesekser, bakhjulstrekk, manuell og ikke var tuklet med. Han hadde en E61 525d manuell som han hadde eid siden ny, den var nå gått 340 000 km og dens daglige plikter var erstattet av en Ioniq 5. E61en hadde han ikke klart å selge, men drømmen om en bensin sekser hadde han. Så jeg følte dette var skikkelige folk og de kjøpte bilen for prisforlangende.

Som vanlig sitter jeg med følelsen av å ha gjort noe dumt. Skulle virkelig ønske jeg slapp å selge biler men at jeg bare kunne hatt ett stort lager og hatt en samling. Men sånn er det ikke. BMW 130i er iallfall en av de aller kuleste og morsomste bilene jeg har hatt, herregud for en gledesspreder av en bil 😀

IMG_0058.thumb.jpeg.0b9c8cbdcc0a103a8a9d8f14af3ae9d1.jpeg

IMG_0241.jpeg.a7171ab8c73e4ae5ebe1d2b44d5ecb84.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg! Veldig hyggelig at du fant riktig kjøper og ekstra fint at den havner i Asker. Da er det ikke usannsynlig at jeg kan se den i området jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, RNJ skrev:

Gratulerer med salg! Veldig hyggelig at du fant riktig kjøper og ekstra fint at den havner i Asker. Da er det ikke usannsynlig at jeg kan se den i området jeg bor.

Takk for det 😀 Ja jeg synes jeg skylte deg å finne en riktig kjøper når jeg selv måtte gi fra meg stafettpinnen tidligere enn antatt. Jeg ga beskjed om at hvis han skulle selge en gang så vil jeg gjerne ha beskjed, sånn sett så kan vi begge få en heads up hvis bilen skal ut på markedet igjen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har kjørt mye E34 i det siste, blir litt ujevn bruk når man har mye biler å bytte på. Den kan stå i ro i to uker og så plutselig bruker jeg den hver dag i to uker. Det er jo så hyggelig å kjøre E34, snodig hvor mye mer tilbakelent og tålmodig bilist man blir når man kjører en gammel og dau bil. Når jeg ratter de andre langt kvikkere BMWene mine så er jeg en stereotypisk BMW sjåfør. Alle andre billister er bare i veien for min fremferd 😂😂 Men i E34en så tar jeg livet med ro, har jo liksom ikke noe valg i en 30 år gammel 520i…😬

Har ikke blitt vasket på flere uker så det var nå på tide. Ble så bra med nylakkert panser og nye fremskjermer. Nå står dører for tur når han somlepaven som lakkerer for meg får ut fingeren 😅

IMG_1357.thumb.jpeg.3ba11d23d4d6bb7ee6dbdd0da8a8b574.jpeg

Vi har egen BMW parkering på jobben. Kan sitte å tittet ut på bilen fra kontoret mitt hele dagen om jeg vil 👍

IMG_1332.thumb.jpeg.87b6eeea0ee8b086a961cd7e434e80ce.jpeg

E61 går som en kule, den merkelige oppførselen til girkassa forsvant bare. Ikke bare har jeg en trøbbel fri E61, har jaggu fått tak i en som fikser seg selv også 😂 

Har fått gjort noe småtteri i det siste, ikke noe store greier. Sideblinklysa var både gule og fulle av fukt. Nye ble bestilt. DIY videoen på You Tube sa at disse var så enkle å bytte at en fireåring kan gjøre det. Da er det jaggu flaks at jeg har en fireåring i hus 😅

IMG_1372.thumb.jpeg.145667fec873e7ece26202a62bed941e.jpeg

Før

IMG_1368.thumb.jpeg.1eff21ea1ded9b223b7fc9ff5ed080d3.jpeg

Etter

IMG_1373.thumb.jpeg.4d3f3918aabdd0b1ab5bf6baf22017d5.jpeg

Så da vet jeg det, min fireårige datter kan bytte sideblinklys på en E61 👍

Når far og datter var i gang så fant vi frem emblemet og satt det på. Når kona kom hjem så utbrøt fireåringen stolt "Mamma! Nå har vi satt tall på bilen sånn at folk kan se hvor stor motor vi har" 😂 Ho lærer jo om tall og bokstaver i barnehagen så jeg spinner litt videre på det og lærer ho om at jo høyere tall bak på bilen jo bedre.

IMG_1366.thumb.jpeg.da9d6c0bfb5e06fad64850a7a7dd5fcf.jpeg

Folien som emblemet kom i måtte stå der 👍😂 Men jeg synes det er kledelig med emblem bak på bilen 😀

IMG_1374.thumb.jpeg.079765e4feb2ac6eb64e60c39e6e2d3d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, papertiger skrev:

Herligt med BMW-indoktrinering av barn 😂 akkurat slik det skal være!

Ja man skal starte tidlig 😅 Men helt ærlig så forsøker jeg ikke å få dem til å bli bilinteresserte, men når hun selv har lyst til å hjelpe pappa med noe på bilen så sier jeg jo ikke nei. Det er litt sånn det startet for meg også, vi har flere bilder i heimen av undertegnede i meget ung alder som hjelper fattern med å vaske og entre hjulmuttere på familiens røde Mazda 626 😂 Også fikk jeg sitte på fanget å styre fra hovedveien og inn i boligfeltet, akkurat det der tror jeg har skapt mange bilentusiaster. Fattern var kul og slapp meg tidlig til bak rattet på egenhånd...10 år gammel ratta jeg min tante sin beige E28 525I med automat på EB parkeringa i Arendal. Satt på bilpute og kikka igjennom det svære bussrattet og rakk så vidt ned til pedalene. Husker jeg tok feil av gass og brems når jeg skulle stoppe, E28en bykset fremover mot en fortauskant og fattern raskt og effektivt vippa girkassa i neutral og dro opp håndbrekket slik at den løpske E28en stoppet tre meter fra murkanten 😅 Men da lærte jeg det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E61 545i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...