Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

Må ikke Alpina under utslippskravene? Da kan det hende de blir trukket mot det elektriske? Eller at de drar en Aston Martin(IQ) og bare Alpina opp en i3s så hjelper det på 🤷🏼‍♂️

Hehe, de må nok det, men det finnes unntak. Kan visst bli småskalaprodusent og slippe unna. :) Men en elektrisk Alpina hadde vært gøy. Samtidig er det nok ikke like unikt lengre ytelsesmessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout Det er noen emblemer opp igjennom på BMW, spesielt ettermarked. Men alt i alt synes jeg det originale er finest. Den du la ut bilde av ser jeg flere klassikere har og det er helt greit og jeg synes isolert sett at logoen er skikkelig kul. Likevel helhetlig på bil er standard BMW favoritten. Uansett moro at det blir et tilvalg.

Traff på denne i sensommer, det er litt utenfor min smak;

E2B1F441-F664-473B-A011-20FDCB708CA3.thumb.jpeg.8f4e824dc5132fbd3cb9c2562f20ad3e.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Marius2002 skrev:

Må ikke Alpina under utslippskravene? Da kan det hende de blir trukket mot det elektriske? Eller at de drar en Aston Martin(IQ) og bare Alpina opp en i3s så hjelper det på 🤷🏼‍♂️

Som sagt, Alpina bossen sier at noen elektrisk bil ikke er aktuelt. Alpina er en nisje og selv om vi Nordmenn vil elektrifisere alt så gjelder ikke det for alle nisjer der ute i den store verden. Jeg mener Alpina hadde gjort en undersøkelse blandt sine kunder om de ønsket ett elektrifisert produkt. Videre er Alpina en småskala produsent og vil nok mest sannsynlig slippe unna utslippskrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Som sagt, Alpina bossen sier at noen elektrisk bil ikke er aktuelt. Alpina er en nisje og selv om vi Nordmenn vil elektrifisere alt så gjelder ikke det for alle nisjer der ute i den store verden. Jeg mener Alpina hadde gjort en undersøkelse blandt sine kunder om de ønsket ett elektrifisert produkt. Videre er Alpina en småskala produsent og vil nok mest sannsynlig slippe unna utslippskrav.

Jeg har fått med meg hva Alpina-bossen har sagt og leste den artikkelen/presseskriv/hva-det-nå-enn-var :) Spørsmålet mitt var rettet til utslippskrav, jeg var ikke klar over at Alpina gikk under småskala-produsent, eller at det i det hele tatt var noe som heter det i forbindelse med utslipp. Jeg lempet bare på i3 som et eksempel på en småbil som får ned det totale regnestykket og dro paraleller med det Aston Martin gjorde et tiår tilbake med IQ/Cygnet, det kunne likegjerne vært iX3 eller i4 for alt er 0 uansett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M og biler med M-sportspakke vil komme med nytt emblem for 2022-modeller som følge av BMW Ms 50-års jubileum.

Liker at de kjører på med dette, men synes hele sjarmen forsvinner når biler med M-sportspakke også får emblemet. Ironisk nok blir bilen mer unik med vanlige BMW-emblemer, da 95% av alle BMWer har M-pakke som minimum. 

BMW-M-Historic-logo-28.jpgBMW-M-Historic-logo-27.jpg
BMW-M-Historic-logo-33.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Det sa man vel om 7eren da siste faceliften kom også. Rart hvor mye som blir akseptert i grunnen. 

Denne synes jeg var meget uheldig. Front ser veldig pålimt ut og passer slettes ikke med linjer og buer på resten av bilen i følge mine øyne.  

Absolutt, bortsett fra at hovedforskjellen her er at G11/G12 facelift var full av BMW-elementer, mens det vi nå ser her kunne vært en hvilken som helst Hyundai eller Kia. Personlig gidder jeg G11/G12, og synes den fikk pondusen den fortjente fra start ved faceliften. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...