Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

On 8.10.2016 at 17.12, E.H.D skrev:

Nå er det iallfall klart at lansering av G30 blir den 13. oktober. :-D

Har nettopp fått invitasjon på mail om førvisning hos Bavaria Stavanger - den 29. oktober (!). Det står i mailen at offisiell norgespremiere er 11. februar 2017, og at visningen finner sted i god tid før verdenspremieren. Det er derfor fotoforbud, og alle mobilkameraer blir derfor teipet over. Nå skjønner jeg ingenting. Det som er mest synd er at jeg er borte den helga. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Har nettopp fått invitasjon på mail om førvisning hos Bavaria Stavanger - den 29. oktober (!). Det står i mailen at offisiell norgespremiere er 11. februar 2017, og at visningen finner sted i god tid før verdenspremieren. Det er derfor fotoforbud, og alle mobilkameraer blir derfor teipet over. Nå skjønner jeg ingenting. Det som er mest synd er at jeg er borte den helga. :(

Jeg tror det er forskjell på avduking og lansering. Tipper lansering innebærer at bilen kommer på permanent utstilling i lokalene til BMW-forhandlerne, og at det blir mulig å prøvekjøre den, mens avduking kun er slipp av offisielt bilde- og videomateriale. Førvisningene hos norske BMW-forhandlere i disse dager er fysisk visning av bilen før den lanseres i Norge neste år, og pågår selv om G30 avdukes i morgen. Mener å huske at det var noe tilsvarende med M2: bilen ble presentert på nett med bilder og video en god stund før den kom på utstilling hos norske forhandlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎07‎.‎10‎.‎2016 at 13.48, Ron Jeremy skrev:

29.10? Får innvitt om lukket visning 18.10, kun inviterte og ingen mobiltelefoner.

Ringte Bavaria, daglig leder der sa at det var 29. oktober som var riktig - noe det også står i eposten som kom i dag. Påmeldingsfrist er imidlertid 18. oktober, kanskje noen hos Bavaria som har blandet datoene.

3 timer siden, papertiger skrev:

Har nettopp fått invitasjon på mail om førvisning hos Bavaria Stavanger - den 29. oktober (!). Det står i mailen at offisiell norgespremiere er 11. februar 2017, og at visningen finner sted i god tid før verdenspremieren. Det er derfor fotoforbud, og alle mobilkameraer blir derfor teipet over. Nå skjønner jeg ingenting. Det som er mest synd er at jeg er borte den helga. :(

Irriterende at jeg også er borte den helgen... Er litt snodig at det ikke er lov å ta bilder så lenge modellen er presentert på verdensbasis, men de ønsker nok å ha kontroll på hvilke bilder av modellen som spres på nett den første perioden, eventuelt frem til bilen faktisk avdukes fysisk på en eller annen bilutstillingsmesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har også fått invitasjon til førpremiere den 18.10. Dette er hos Bilsalongen i Skien :) 

Jeg er også "kunde" hos Bilsalongen, men har ikke fått noen invitasjon fra dem? Fikk du det på E-mail eller på mobil ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.9.2016 at 21.11, awt skrev:

I følge "sikre" kilder på bimmerpost er dette neste generasjon 6-serie, men blir spennende å se. :)

Er det hengerfeste-greier som viser på det siste bildet? Ingen 6-serie har blitt levert med hengerfeste.

Jeg tror det er 8 serien som kommer som Coupe . Bmwblog sier 6GT som eneste 6 serie. 

http://www.bmwblog.com/2016/10/20/bmw-6-series-gt-will-arrive-2018/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, awt skrev:

620d klinger ikke så godt i mine ører. :?

Det kan dem ikke mene... Må nesten være 628i / 630d som minste modell. 6-serien skal jo være brutal med stor motor. 620d blir samme som jeg lærte nettopp at E39 520d hadde bare 136hk(uten å gå opp til 150), bak mål.

En 620d xDrive hadde vel derimot vært en Norgesvinner kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke ryktene om 6-serie GT kommer fra en pålitelig kilde. Dagens 6-serie Gran Coupe selger mer enn coupé og cabriolet modellen til sammen, så at de relativt beskjedne salgstallene for 5-serie GT blir flyttet over i en 6-serie GT har jeg ingen tro på. 6-serie vil, etter det jeg har lest og hørt, fortsatt bestå av samme modeller, men i en noe mer sportslig retning. 8- og 9-serie vil primært bli en ultra-luksus utgave av 6-serie slik vi kjenner den i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...