Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så lenge xDrive systemet har en karakterer som gjør at det føles som bakhjulstrekk så gjør det egentelig ikke noe for min del. Jeg er ingen forkjemper for ren bakhjulstrekk, bare basisen er basert på bakhjulstrekk. Men de modellene som har xDrive basert på fremhjulstrekk har en annen karakter, særlig med motor montert på tvers. 

Ja, så jeg er litt nysgjerrig på det faktum at nye 3-serie visstnok både skal komme som 325xe  og 330xe.

Tilsvarende 225xe i dag har vel bensin som driver foran og strøm som driver bak, men det finner de forhåpentligvis ikke på å putte i en 3-serie. Trolig får vel begge variantene i 3-serie samme løsning som x5 40e da. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel kanskje litt inhabil, og det var vel egentlig heller aldri planen å vente på neste generasjon, men synes ikke BMW har truffet helt her.

Fronten på den nye er grei nok (kanskje litt kjedelig), men når man ser sammenligningen på sideprofilen (1:00) og bakfra (1:19), synes jeg første generasjon trekker det lengste strået.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den nye X4 faktisk, ingenting revolusjonerende, men kul :) Jeg synes baklyktene minnet meg om Alfa, uten at det er negativt og det at de er litt utstikkende er litt Toyota. Jeg hadde fått troa på de store nyrene på de kommende modellene, men 1.gen her hadde finest front. I enkelte vinkler så den nye litt ut som en F20 lci på steroider+. Tross alt dette, så som sagt likte jeg den :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, awt skrev:

Jeg er vel kanskje litt inhabil, og det var vel egentlig heller aldri planen å vente på neste generasjon, men synes ikke BMW har truffet helt her.

Jeg er helt enig - som med det meste nye fra BMW. Jeg er sjeldent kritisk til nye ting, men når det gjelder retningen BMW har tatt, både i forhold til løsninger, materialfinish og design, er det mye av det som ikke treffer meg. Produktene deres har rett og slett sluttet å appellere til meg i stor grad, noe som egentlig er ganske trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle X4 er mer harmonisk og pen i designet, den nye blir fort litt klumpete synes jeg. Skal sies at nye X3 gjør seg bedre live enn på bilder, kanskje dette gjelder for nye X4 også. Ellers så må jeg si de har løftet interiøret mange hakk i nye X3 og X4. Det passer prisen på disse bilene bedre at det likner på 5-serien i stede for 3-serien. Kvalitetsfølelsen i nye X3 er virkelig løftet mange hakk fra utgående modell, blir vel neppe noe dårligere på nye X4 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er helt enig - som med det meste nye fra BMW. Jeg er sjeldent kritisk til nye ting, men når det gjelder retningen BMW har tatt, både i forhold til løsninger, materialfinish og design, er det mye av det som ikke treffer meg. Produktene deres har rett og slett sluttet å appellere til meg i stor grad, noe som egentlig er ganske trist.

Jeg er selv ikke helt overbevist vedr. dagens modeller, men skulle jeg handlet en (helt) ny bil nå, og den skulle vært tysk hadde jeg nok sterkt vurdert G32 (6GT), da jeg har fått mer og mer sansen for denne type bil, og det er flere ting med den jeg liker.

Audi har fortsatt ikke noe som frister i noe særlig grad, og selv om jeg liker mye av det Mercedes kommer med, er det heller ikke noe der som gir meg en «må ha»-følelse i noen stor grad. Nye E-klassen klarer jeg fortsatt ikke å skille fra C-klasse (eller omvendt), og jeg synes ikke de har truffet helt på noen av de. Jeg liker derimot veldig godt W212 facelift, og kunne godt hatt en velutstyrt slik, samt at jeg har litt sansen for All Terrain-versjonen av S213.

Porsche Panamera Sport Turismo er derimot en bil jeg gjerne skulle hatt, men den fungerer ikke helt i vår livssituasjon (i tillegg til at den er helt uaktuell grunnet pris naturligvis).

22 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Den gamle X4 er mer harmonisk og pen i designet, den nye blir fort litt klumpete synes jeg. Skal sies at nye X3 gjør seg bedre live enn på bilder, kanskje dette gjelder for nye X4 også. Ellers så må jeg si de har løftet interiøret mange hakk i nye X3 og X4. Det passer prisen på disse bilene bedre at det likner på 5-serien i stede for 3-serien. Kvalitetsfølelsen i nye X3 er virkelig løftet mange hakk fra utgående modell, blir vel neppe noe dårligere på nye X4 😀

Ja, får virkelig håpe interiørkvaliteten er mange hakk opp. At nedre del av dørsider og slikt er plast bryr meg ikke noe særlig, da det likevel er det mest praktiske for vår del, men at hele klimapanelet knirker og gir etter når man trykker på det er alt annet enn imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen her som snakka så varmt om de nye Audiene og at de var så mange hakk over BMW.

https://www.dinside.no/motor/selvkjorende-minimalisme/69609281#_ga=2.77483029.1622759889.1521613364-1221939097.1511023228

«Midtkonsollen skuffer. Det store lokket minner om noe vi har sett i Kia»

« Stemmekontrollen skjønner imidlertid fortsatt ikke norsk» (Det gjør den i Ford firmabilen min)

«Man sitter godt, men hardt, i A7. Spesielt hardt baki. Vi lengter plutselig etter komfortstoler fra BMW 5-serie»

Legg også merke til den lite elegante løsningen Audi har valgt for sensorene til selvkjøringa. For ikke å snakke om de fake eksos stussene som er helt tette. 

Auda, dette var visst ikke så bra som på bildene 🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den testen var ganske oppsiktsvekkende, i og med at testresultetene er stikk motsatt av alle andre tester jeg har sett. Begge bilene gjør 0-100 på 3,4 sek i følge produsentene. Men flere uavhengige magasin har testet M5 helt ned til 3 sek og AMGen til 3,2 sek. Så dette stusser jeg veldig på. M5 ER raskere til 200, både i følge fabrikken sine tall og tidlig utførte tester. 

Var M5en innkjørt? Det skal ikke mer til at M5en har gått 1000 km og AMGen har gått 7000 km så utgjør det forskjellen i denne testen. Hva slags dekk var det på bilene? Hvem kjørte den andre bilen, skal ikke mer til at det var en mer kapabel enn han apekatten som er programleder. 

Det ble jo også påpekt at de selv har oppnådd bedre tider med M5, samt testen til Car and Driver hvor M5 var vesentlig raskere enn AMGen (og Tesla Model S P90D). Nei, her må det en rematch til...en slik test som dette er dirkete ødeleggende (og flaut) for BMW. Ti gode tester er verdiløse når en slik test som dette kommer ut, så mye har det å si i dette segmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan så tvil om de fleste slike tester fordi det vil alltid være usikkerhetsmomenter og ting som er mer til fordel for en av bilene og ikke den/de andre. Poenget i denne testen er vel at de fleste av oss hadde forventet at M5 var den klart hurtigste bilen, men slik er det ikke og vil sannsynligvis heller ikke bli det selv om man f.eks fant en M5 som hadde noen flere tusen kilometer på telleren. Mercedes-Benz gjør mye bra om dagen og E63S er intet unntak... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Fredrik skrev:

Man kan så tvil om de fleste slike tester fordi det vil alltid være usikkerhetsmomenter og ting som er mer til fordel for en av bilene og ikke den/de andre. Poenget i denne testen er vel at de fleste av oss hadde forventet at M5 var den klart hurtigste bilen, men slik er det ikke og vil sannsynligvis heller ikke bli det selv om man f.eks fant en M5 som hadde noen flere tusen kilometer på telleren. Mercedes-Benz gjør mye bra om dagen og E63S er intet unntak... :)

Synes faktisk M5 er en tøffere bil sett på eksteriør, selv om E63S "vant", som forøvrig var en velfortjent seier. E63S er vel finere og M5 tøffere om jeg kan si det slik. Interiøret har vi diskutert her før og jeg deler Saltkjelens mening. Jeg ville likevel ha valgt M5en av de to :) To tråder med diskusjon her nå om samme film/resultat, men må bilen kjøres inn så mye da før den har "max" effekt? Trodde de hadde lik effekt hele veien, selv om de skal kjøres inn. Jeg er litt uviten på dette temaet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forstår har ikke dagens biler/motorer behov for å kjøres inn på samme måte som før i tiden. Hverken BMW eller Citroën (som jeg har mest erfaring med fra de senere årene) påpeker at helt nye biler skal kjøres inn utover at motoren ikke skal presses de første 1000-1500 km. Citroën har f.eks ikke første oljeskift og førstegangsservice før ved 20000 km og/eller når bilen er et år gammel. Dette gjelder dieselmotorer og det kan selvfølgelig være annerledes på bensinmotorer og spesielt performance motorer som BMW's S-motorer.

Jeg hadde også valgt M5 selv om det er mye som taler for å velge en E63S. M5'en har et mer elegant design og ser mer sportslig ut (selv om den kanskje ikke er det)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige bilmotorer trenger ikke å kjøres inn, men ytelsesmotorer som M biler har må kjøres inn. Etter noen tusen kilometer så «løsner» ting og går seg til, sier seg selv egentelig. 

De fleste hadde forventet at M5en skulle være raskere, det tror jeg også Carwow hadde forventet (ref tidligere test resultater). Når dette er sagt så er nok ikke dette siste gangen vi ser disse bilene side om side på en rettstrekke. Noe annet er jo det faktum at drosja har flere hester og veldig mye mer dreiemoment. Dette er S utgaven av E63 som er den råeste, vanlig utgave har vel noe mindre effekt. Så vi må kanskje vente til Competition pakka kommer på M5. Den kommer om ikke lenge om vi skal høre på ryktene, med over 620 hk sies det. 

Enn så lenge så får MB entusiastene fryde seg, har fått flere meldinger på Facebook med link til videoen allerede 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Vanlige bilmotorer trenger ikke å kjøres inn, men ytelsesmotorer som M biler har må kjøres inn. Etter noen tusen kilometer så «løsner» ting og går seg til, sier seg selv egentelig. 

atte hva for noe? Hva er det som "løsner og går seg til" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...