Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, TRF skrev:

Gleder meg til å se den v6 dieselen.... :applause:

Ellers en lekker bil. Og den kommer til å bli helværst som m8.

" Munich engineers admit that they regularly develop and test prototype V6s, per internal policy, but say the results don't come close to meeting company noise and harshness standards"

Kilde https://www.roadandtrack.com/new-cars/videos/a8645/the-enginerdy-dept-straight-six-revival/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A propos 8. Er litt til og fra tv'en og Le Mans i kveld. BMW hadde en middels kvalifisering og ganske rolig start på løpet, men de fikk ganske raskt opp farta, og nå ligger BMW M8 GTE på andre- og femteplass i GTE PRO.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste spørsmålet som betyr noe nå, får M8 -> V8 eller V12!?!?! :D
BMW's E31 M8 prototype hadde V12 og jeg håper virkelig at det blir tilfelle for den nye også. Om de tuner litt på V12 som sitter i M760i, da begynner vi å snakke heftige saker.. men frykter litt at den får V8.. 😪  

Endret av Gustav C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.6.2018 at 18.27, TRF skrev:

Min uttalelse om v6 var fult ut sarkastisk og et lite spark i retning kompetansen på "bil journalister". ;)

Jeg pleier å like testene til Matt Watson i CarWow, synes han har en objektiv tilnærming til de fleste biler. Men når det kommer til det tekniske så tar jeg ham med en stor klype salt. 

19 timer siden, mcelg skrev:

Ja, blir overrasket om det blir noe annet enn v8 turbo, men hadde vært stas med en tolver.

Jeg blir også overrasket om de kommer med en V12 i denne. All logikk tilsier at det blir V8ern fra M5 som kommer under panseret, med sikkert litt over 600 hk. Men på en annen side så er en V12er mer historisk korrekt og flere av konkurrentene kan leveres med tolver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.6.2018 at 23.03, Fredrik 90 skrev:

Jeg blir nesten litt stum jeg...for en vanvittig lekker bil. Her har BMW virkelig overgått seg selv mer enn en gang, BMW har alltid vært gode på Couper. Jeg pleier alltid å være skeptisk til nytt design fra BMW, men dette falt virkelig i smak fra første stund. Jeg liker BMW når de gjør noe skikkelig 👍

817B3C1F-6AA8-4D15-B91F-ABF45A14AE61.thumb.jpeg.a0a81621663cbac4a9ab91c4df7ac79b.jpeg

F1CEACB9-ED6D-45E2-9C6E-66B920464EF5.thumb.jpeg.ed21854bb23673b73ad2956ca8d03a1b.jpeg

 

 

 

Jeg er skikkelig fornøyd med at de senker skjermen ned i dashbordet. Ellers så det det ut som de har fått til en flott miks mellom eleganse og minimalisme i interiørdesignet 😀 

 

Mer verdig comeback kunne ikke 8-serien hatt. Det er bare å glede ser til M8 kommer, tipper den blir passe bad ass. Den bør jo være hakket hvassere enn M5, så det legger jo lista ganske høyt 😀

 

Fabelaktig!

Hadde gjort seg med manuell kasse syns jeg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.6.2018 at 12.49, Gustav C. skrev:

Eneste spørsmålet som betyr noe nå, får M8 -> V8 eller V12!?!?! :D
BMW's E31 M8 prototype hadde V12 og jeg håper virkelig at det blir tilfelle for den nye også. Om de tuner litt på V12 som sitter i M760i, da begynner vi å snakke heftige saker.. men frykter litt at den får V8.. 😪  

Det kan jo være at vi får begge deler. En M860 med V12 og en M8 med V8. Det er ut fra det jeg har lest på nettet. Det man leser på nettet skal man SELVSAGT ta med en stor klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nok et bevis på at Audi har overatt "idot/tulling" stemplet som før var forbeholdt BMW folket ;)

(bare et forsøk på litt selvironi og en spøk ikke skyt meg ned. Har faktisk aldri eid andre bilmerker enn BMW selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer mye hos BMW for tiden - til tider mye bra og ofte mye dårlig. En trend jeg håper de avskaffer nokså umiddelbart er de utstikkende baklysene. Hvem fant ut at dette var penere enn lykter som følger karosseriet og dets linjer?

G11 7-serie LCI
bmw-7-series-refresh.jpg

G20 3-serie 
G20-BMW-3-Series-Spy-May-2018-16-850x543

 

Og for de som vurderer å kjøpe seg en småbil inne nær fremtid, bør løpe og kjøpe verdens morsomste "Golf-klasse"-bil før denne nitriste arvtakeren overtar og ruinerer 1-seriens image. Jeg lukter en kommende klassiker av dagens M140i. :) 

attachment.php?attachmentid=1849335&stc=
attachment.php?attachmentid=1849336&stc=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen sagt til meg at de bildene av den kamuflerte 1-serien var av en Opel Astra eller Ford Focus så hadde jeg ikke hatt problemer med å tro dem. Dette er bare trist, 1-serien var liksom litt den unike bilen i golf klassen. Eneste med bakhjulstrekk og sekssylindret motor...

De små BMWene blir nitriste greier fremover. Skal like å se BMW forsvare «freude am fahren» med fremhjulstrekk og tverrstilt motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hadde noen sagt til meg at de bildene av den kamuflerte 1-serien var av en Opel Astra eller Ford Focus så hadde jeg ikke hatt problemer med å tro dem. Dette er bare trist, 1-serien var liksom litt den unike bilen i golf klassen. Eneste med bakhjulstrekk og sekssylindret motor...

De små BMWene blir nitriste greier fremover. Skal like å se BMW forsvare «freude am fahren» med fremhjulstrekk og tverrstilt motor. 

Hvis de ikke ønsker å lage en liten BMW med BMW kvaliteter ( motor på langs, i6, bakhjulstrekk osv) kall det for mini eller whatever. Ikke dra 1/2 serien noe mer ned i søla! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får håpe det stopper med 1-serie og 2-serie når det gjelder triste modeller. Dagens 1-serie er jo virkelig gøyal både utseendemessig og på veien.  Man føler at man kjører en liten Bmw, det kan jeg aldri tenke meg at man gjør med en tverrstilt grevling.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...