Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ser jo vitterlig ut som bilde av en X2-front det der... Beklager, men F20 kommer for meg alltid til å stå som den siste skikkelige 1-serie. Hva skiller nå 1-serie fra A-klasse, A3, V40 etc. RWD var det som gjorde den spesiell - ikke best likt, og ikke best i test - men spesiell i en klasse overfylt av framhjulstrekkere i alle former og fasonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, papertiger skrev:

Ser jo vitterlig ut som bilde av en X2-front det der... Beklager, men F20 kommer for meg alltid til å stå som den siste skikkelige 1-serie. Hva skiller nå 1-serie fra A-klasse, A3, V40 etc. RWD var det som gjorde den spesiell - ikke best likt, og ikke best i test - men spesiell i en klasse overfylt av framhjulstrekkere i alle former og fasonger.

Ja jeg anser ikke dette som noen BMW, kanskje det er firkantet av meg men sånn er det for min del. Dette er helt sikkert en super bil for de mengdene som skal ha en leasingbil som er kul i deres øyne, folk som ikke nødvendigvis har noe greie på bil. Men BMW skal komme opp med ett veldig bra interiør og design for at det skal være fornuftig å velge denne fremfor den nye A klassen. Eller hva er egentlig galt med Golf, den gjør da jobben like bra til en billigere penge. For ikke å snakke om nye Focus, så får du bra kjøreegenskaper og et kult design. I Norge kommer ingen til å kjøpe denne, i dette segmentet er det elbil som gjelder. De få som kjøper diesel eller bensin dette segmentet (og de er det få av) velger Golf eller Focus.

Nei, fra 3-serie og opp, fra X3 og opp så nailer BMW det meste. Men de småbilene som trekker foran, der er ikke annet enn kjøretøy for transport fra a til b. Det blir sikkert en fin bil dog, bar veldig feil i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett flere nye X3 og X5 nå. Jeg synes BMW har lykkes godt med utseendet på begge to. De ser enda bedre ut i virkeligheten enn de gjør på bilder. Når det gjelder størrelsen på grillen, så er det det første jeg tenker på når jeg ser en X5 forfra, mens på X3 har jeg ikke tenkt på det før jeg så den ved siden av en F25. Sånn sett krever altså grillen på nye X5 litt mer tilvenning. Interiørene på begge bilene ser lekre ut gjennom sidevinduene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det er rett og slett trist å se hva BMW driver med på enkelte av modellene sine. Merket er dessverre gått fra å være en trendsetter til å bli en som kopierer. Kjipt å se at det ene varemerket etter det andre sakte , men sikkert vannes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mye nytt å avsløre;

Photoshop av den nye fronten til G80 M3 og dens grilldesign. Toppen av grillen stemmer nok ikke helt (samt at det ikke er horisontale riller), men det gir likevel en indikasjon av hvordan dette vil bli seendes ut. En ting er i hvert fall sikkert - grillen til G1x 7-serie er rene barnematen i forhold til kommende M3/M4/4-serie/i

attachment.php?attachmentid=2053412&stc=

Ellers er det svært behagelig å se at halogen-fetisjen hos BMW har lagt seg og at det stadig blir mer LED å finne - her X1 LCI.

bmw-x1-facelift-leaked-in-china-looks-spbmw-x1-facelift-leaked-in-china-looks-sp

Den nye 1-serien nærmer seg med stormskritt. Rent utseendemessig ser ikke dette så galt ut, men for den klassiske BMW entusiast dør 1-serien med dagens generasjon.

2019-BMW-1-Series-image-1-830x553.jpg
BMW-1-Series-Unwrapping-2-830x553.jpg

8-serie Gran Coupe blir heldigvis en skikkelig firedørs coupé, og ikke et dårlig forsøk på en praktisk Gran Coupe-Gran Turismo mix. Jeg tror riktignok at bilen kunne blitt vesentlig mer elegant med en slankere vindusprofil over bakdørene og en god, gammeldags Hoffmeister-kinck - dessverre gir kincken vibber til Kia Stinger GT. Kjedelig at BMW går vekk fra de fine designløsningene som ryggekamera bak BMW-rondellen og tredje bremselys over hele bakruten fra utgående 6-serie Gran Coupe.

attachment.php?attachmentid=2055852&d=15attachment.php?attachmentid=2055854&d=15attachment.php?attachmentid=2055856&d=15

G05 X5 får et nytt motoralternativ tilgjengelig fra og med juli, denne gang i form av xDrive25d. Ser ikke helt hvilken hensikt den har i en så stor og tung bil som dette, i tillegg til at 30d og 45e gjør jobben vesentlig bedre til nogen lunde samme pris. Tipper dette blir den siste firesylindrede X5en som leveres.

BMW-X5-05-830x553.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som bestemmer designet til BMW om dagen? Noen må jo få satt han ut av spill... Det med vertikale griller på neste M3 må da være spøk? Nå har frontdesignet til M3 fulgt standard bilen sånn nogen lunde i over 30 år. Ikke noe vits i å forandre på det nå, G20 er jo allerede en flott og vellykket bil. Men, BMW kommer til å tape salg på dette.

Liker ikke Kia Stinger vrien på 8-serie Gran Coupe, resten ser dog meget bra ut. Selv venter jeg bare på M8, den blir sikkert ondskapsfull 😎

Synes nye 1-serien ikke blir så gal tror jeg. Men med fremhjulstrekk og motor på tvers så er det ikke en BMW. Da velger jeg heller en Focus ST line, billigere, kul og med vel så gode kjøreegenskaper. Hele greia med 1-serien var jo bakhjulstrekk, fra nå av kan man like godt kjøpe Golf, Focus eller nye A-klassen som er en mini S klasse 👍

Jeg tipper at X5 25d ikke vil bli tatt inn til Norge. Den må i såfall være så styggbillig at den kan lokke til seg noen som ville valgt X3 20d. I denne prisklassen under millionen vil det fra nå være X5 45e og G31 530e xDrive som blir salgsvinnere. I utlandet derimot har nok 25d sin kundegruppe, bla blant de som leaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daniel. skrev:

Sniktitt på M8 Competition Gran Coupé

https://f92.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1617598

Lekkert 👍 Men hvor lenge skal BMW sitte å ruge på M8 egentlig? Kan de ikke bare få den ut på markedet.. Det går så treeegt når de skal lansere nye modeller, vi går og venter på dem i åresvis. Hos Mercedes og AMG så spytter de jo ut modeller hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel ikke designet er så galt i seg selv, men det ser ikke premium ut. Det blir ikke som med A klassen hvor det ser ut som du kjører en dyrere bil enn hva det er. Nye 1-serie er rett og slett litt kjedelig, ikke har de lavt montert skilt bak heller. Dette er en fin bil, men det kunne like gjerne vært en Opel eller Kia. De to foregående 1-seriene hadde særpreg i designet sitt, de så ut som BMWer og hadde design elementer som gjorde bilene litt unike.

Interiøret ser bra ut, kvaliteten virker å være på topp her. Igjen så synes jeg vel A klassen har mest wow effekt, men der er selve byggekvaliteten heller dårlig. Liker at du får en del ting i 1-serien som også fås i de større modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...