sveigis Skrevet Mars 15 Forfatter Skrevet Mars 15 21 timer siden, Dusy skrev: Jeg unner deg den god-følelsen av å ratte disse gamle her når den tid kommer, Jan! Takk for det @Dusy .😊 Håper vi kan sees på treff nå i år 2025 😊 11 timer siden, viggo E34 skrev: Må det bli en problemfri å lang sessong med masse kos og bruk av grombilene Jan Takk og håper på det samme Viggo 😊 Dog vet jeg at før jeg går god for e34 ,må radiator byttes da den er sprekkferdig 😊
Dusy Skrevet Mars 15 Skrevet Mars 15 Det skal du ikke se bort i fra @sveigis, det må vi få til! sveigis reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet Mars 15 Skrevet Mars 15 Skal nedover til Tvedestrand i påsken Jan, kan se om jeg får pakket med radiator til deg da 🙂 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mars 15 Forfatter Skrevet Mars 15 1 time siden, Olaandref skrev: Skal nedover til Tvedestrand i påsken Jan, kan se om jeg får pakket med radiator til deg da 🙂 Nydelig og dette er jo tilfeldig ,snakket akkurat med datteren min om det 😊 Knall om du kunne det .😊
Olaandref Skrevet Mars 20 Skrevet Mars 20 På 15.3.2025 den 12.45, sveigis skrev: Nydelig og dette er jo tilfeldig ,snakket akkurat med datteren min om det 😊 Knall om du kunne det .😊 Glemte å svare her, men tror jeg skal få det til, spørs hvor mye de andre skal ha med nedover 😅 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mars 20 Forfatter Skrevet Mars 20 4 timer siden, Olaandref skrev: Glemte å svare her, men tror jeg skal få det til, spørs hvor mye de andre skal ha med nedover 😅 Som sagt vært kanon om det gikk ,hvis ikke så bare sender du den etterhvert 😊
sveigis Skrevet Mars 26 Forfatter Skrevet Mars 26 Da ble det skruing på e34 og det er lenge siden . Hadde egentlig planer om å begynne på e91 idag og trengte plassen der e34 står . Skulle starte bil igår ,men står på og spinner på starteren . Dette kjenner jeg igjen så igang oppi her : Igang med demontering : Fortsetter : Og etter mye knoting pga bakerste bolt er den ute : Ikke mer plass enn der må være : Driver og sjekker den nå og den spinner og går som fy ,men innslaget vil ikke slå ut . Så da må man bare finne ut om det er fiksbart hvis ikke ,en annen starter 😊 Fortsettelse følger … liffi, HakonLimseth, Sørlendingen og 2 andre reagerte på dette 5
sveigis Skrevet Mars 28 Forfatter Skrevet Mars 28 Da skjønner dere ,dukket der opp noe her idag : En pakke fra Bosch 😊😊. For de fleste her så vet dere at jeg er glad i Bosch så kunne ikke bli bedre og endelig en flett ny starter : Men den var dyr uten tvil ,men til gjengjeld vet jeg den holder lenge kontra andre merker . Så nå imorgen om været er på min side skal denne: Få på plass ny starter og diverse . Rett og slett en e34 lørdag på klassisk vis noe som er lenge siden . Om ting går veien og helsa er med skal bilen tømmes for alt . Er mye som ligger der ,men nå tror jeg den blir hentet av Mini veldig snart . Det blir veldig rart å ikke ha den stående her da det har vært fast i 13 år 😩. Men greit at hun kan bruke den ,ikke minst bilen har godt av det . Kommer mer om skruing og div imorgen . Gøy med nye deler 😊 eivi91, CHNilsen, Sørlendingen og 5 andre reagerte på dette 8
sveigis Skrevet Mars 29 Forfatter Skrevet Mars 29 Da har det vært en såkalt klassisk e34 lørdag her litt sånn som det alltid har vært😊 Skulle startet tidlig ,men måtte være med en kamerat som har kjøpt seg Panamera en tur og beskue den . Etter det var det og sette igang med møkka og bilde av det som skulle skje . Ny og gammel : Å bytte starter på bil kan være tungvint og selv på denne er det vanskelig og den største utfordringen er jo bolten bak . Forlenger og lete i blinde : Dere ser forleggeren helt øverst . Hvertfall ny starter kom på plass 😊 Dette med nyoppladet batteri så var det bare å se på nøkkel og liv ble der: Så var det rydde alt tilbake på plass av verktøy og her har jeg et problem : Hver gang jeg skrur så blir alt slengt oppi bagasjerom ,som igjen gjør at etter hver økt må jeg rydde . Her må jeg finne en god løsning for dette er kjipt . Jeg ser vi har en putekasse som ikke er i bruk ,så jeg lurer på om jeg skal legge verktøykasse oppi der og alt der liksom . Så lage til en liten krisekasse å ha i bil når jeg kjører .😊 Og som ifjor når jeg skulle kjøre virket ikke clutch ,men det var bare å pumpe en 50 ganger så virket den igjen 😊 Da var det på tide og få flyttet bil hit: Og e91 bort på verkstedplassen : For her er det faste området mitt når jeg skal skru .😊 Forøvrig første gang de står sammen : To karroserier som jeg alltid har likt .😊 Drev og tittet litt på bilen og den har jo ikke vært vasket på mange måneder : Det ble det en forandring på 😊 Siden bil har godt med voks på seg ,var det ikke noe nødvendig med all slags remedier for å få den ren . Her var det klassisk slange ,bøtte og berøring . Ferdig : Blank igjen : Dette: Og tilslutt dette: Ble ikke noe plast og gummi osv her denne gangen . Innvendig trengte jeg ikke gjøre noe: Alt rent og greit: Så nå er starter byttet og jeg foruten en radiator som må byttes så tror jeg det er bare å si at den kan brukes og kjøres med igjen 😊😊 Vinterlagring i grus fungerte i år og gitt 🥳 E.C., Sørlendingen, B. Sveigdalen og 7 andre reagerte på dette 10
sveigis Skrevet April 18 Forfatter Skrevet April 18 En liten oppdatering herifra. Byttet jo starter her tidligere og etter det ble jo bil bare parkert og satt bort. Etter den obligatoriskiske treningstimen ville jeg ut og se om der var liv.😊 Stått med batteripol på ikke rørt ,og den startet som det var igår : Er så rart med denne her folkens .. 16 mai i år er det 13 årsiden jeg fant den igjen og kjøpte den og det er lenge faktisk .Likevel så er det alltid morro å sette seg inn I den ,starte og kjøre med den . Denne og Calibra Turboen jeg hadde er uten tvil de beste bilene jeg har eid . Foruten vanlig service og slitasjedeler har det vært minimalt med den .😊 Selv om jeg tenker på salg oftere og oftere her på alt jeg har og kjøpe nyere M bil ,så vet jeg at jeg aldri vil finne en sånn igjen som er som jeg vil ha den . 2025 så må jeg lakkere nedre del av luke igjen : Ellers så skal jeg polere felgene igjen noe som jeg gjør nå snart : Bilen skal poleres dvs kun en stegs sånn at den er klar til bruk . Men før den skal brukes må radiator byttes da den nå snart revner på midten . KMT, Fredrik, tennbrikket og 8 andre reagerte på dette 10 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 07:44 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 07:44 Da hadde jeg en hyggelig tlf igår kveld . Og det var med han som har e28en min 😊 Han lurte fælt på hvordan ting gikk her og sa at bil kunne hentes når som helst . Det beste var at om jeg ikke hadde plass så kunne den stå et annet sted hos han ,men vil ha den hjem nå snart . Så nå er den her straks : Blir stas håper jeg : Er en grunn til at jeg skal ha den hjem og hvorfor ? Håper jeg kan komme i bunns med et problem jeg har hatt lenge med den ,får jeg ikke det til i år ,så skjønnner ikke jeg 😩😊 skoglund, Dusy, CHNilsen og 4 andre reagerte på dette 7
viggo E34 Skrevet Torsdag kl. 13:53 Skrevet Torsdag kl. 13:53 6 timer siden, sveigis skrev: Da hadde jeg en hyggelig tlf igår kveld . Og det var med han som har e28en min 😊 Han lurte fælt på hvordan ting gikk her og sa at bil kunne hentes når som helst . Det beste var at om jeg ikke hadde plass så kunne den stå et annet sted hos han ,men vil ha den hjem nå snart . Så nå er den her straks : Blir stas håper jeg : Er en grunn til at jeg skal ha den hjem og hvorfor ? Håper jeg kan komme i bunns med et problem jeg har hatt lenge med den ,får jeg ikke det til i år ,så skjønnner ikke jeg 😩😊 Blir digg å få den hjem nå 🤩 lyst å utdype problemet på den? sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 15:14 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 15:14 1 time siden, viggo E34 skrev: Blir digg å få den hjem nå 🤩 lyst å utdype problemet på den? Blir gøy ja 😊 Det kan jeg . Siden 2020 har jeg hatt en sinnsykt irriterende problem og hva er det ? Jo høyre bremsecalliper som plutselig slår seg på og vil ikke tilbake . Klassisk når det skjer : Kjører ut mot kryss bremser ,slipper brems og der blir den ! Trykke så fort to til tre ganger så løsner den . Om jeg bruker bil ofte så skjer det ikke . Har og skjedd at den limer seg så at jeg kan spinne blå røyk uten å bruke brems 😡😡😅. Og når det skjer så må jeg gnu stempel tilbake og det er steinhardt . Som igjen resulterer i at når jeg da skal pumpe trykk ,er det null pedal . Da må jeg lufte og da kommer den . Bremseslange er byttet calliper virker 110% ,men er nå flere som mener at feil ligger i ABS sentral da det kun er på den siden . Når bil har stått stille en stund er bremser sluppet og kan kjøre .
opeth84 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden På 28.3.2025 den 18.54, sveigis skrev: Så nå imorgen om været er på min side skal denne: Skal ungen din ta over denne for en periode eller? Må bare si at smalfront er så vakkert på E34! Greit nok at min kom med bredfront, men er mer fan av smal Godt det ble ny starter på deg - får håpe helsa di spiller på lag, så du får skrudd litt også! Ampera reagerte på dette 1
KMT Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) On 4/24/2025 at 5:14 PM, sveigis said: Jo høyre bremsecalliper som plutselig slår seg på og vil ikke tilbake. Vacuumlekkasje i bremsekraft forsterkeren muligens? Ser det er ein kar som har opplevd dette her: https://www.bimmerfest.com/threads/1991-e34-brakes-nightmare-2-weeks-and-counting.1289451/ Einaste er at få burde du gjerne hatt tilsvarende utfordring på øvrige bremser òg. Endret 21 timer siden av KMT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå