Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Kan like godt dele navn på firmaet her i tråden, for andre som ikke er keene på å støtte Øst-Europa med kjøp av mulig tyvegods.

Screenshot_20180419-122626.thumb.png.3ea6816c8b851e052070577cee78725e.pngScreenshot_20180419-122630.thumb.png.02458aef2322a79f024143b07cb22885.png

 

Jeg aner ingenting om hvordan dette firmaet skaffer ratt, om dette er fra kræsja biler, eller om de kjøper møkkstygge ratt og så legger nytt skinn. Det jeg vet, er at de selges som ubrukte, og rattet jeg fikk fra dem var så godt som fabrikknytt. 

Eventuelt kan man sende dem en mail selv og høre hvordan de får tak i ratt.

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kjennern skrev:

Lakk spørsmål, fant en sånn boble på bakluka i dag. Dette er vel noe som går på rust garanti? Bilen er under 5 år.

 

31028748-5311-4054-B41F-CA88A97F1E86.thumb.jpeg.a464719a880da3c0a77b1eb6835c0c4a.jpeg

Min erfaring er at slike blemmer går på garanti om det ikke er hull i lakken som har startet det hele. For å være sikker må du prøve saken for en reklamasjonsansvarlig hos et authorisert verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ampera skrev:

Denne dimensjonen 245/40 x 20 er samme som 265/35 x 20 som M5 har. Det som må sjekkes når du går opp er at det ikke tar borti innerskjermer ved fullt rattutslag.

Her er en omregningskalkulator.

http://www.dekkalkulator.com/

Med xDrive tror jeg dimensjonene skal gå ganske fint. Det er jo snakk om en tomme større felg, dekkdimmen er jo ellers lik som det jeg allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen som har noe peiling på når det kommer til lyder i interiøret i F10? Når jeg treffer 1800-2000 rpm på min 520d så får jeg en intens vibrasjon et eller annet sted, men jeg klarer ikke å finne ut av hvor, det er også i lavere fart, i 100 km/h er vibrasjonen ikke eksisterende.

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Clevion skrev:

Noen som har noe peiling på når det kommer til lyder i interiøret i F10? Når jeg treffer 1800-2000 rpm på min 520d så får jeg en intens vibrasjon et eller annet sted, men jeg klarer ikke å finne ut av hvor, det er også i lavere fart, i 100 km/h er vibrasjonen ikke eksisterende.

Jeg hadde det problemet for noen år siden. Da vart det flexi skjøten på eksosanlegget som hadde begynt å løsne. Kan være verdt å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, mslello skrev:

Jeg hadde det problemet for noen år siden. Da vart det flexi skjøten på eksosanlegget som hadde begynt å løsne. Kan være verdt å sjekke?

Syns det høres litt rart ut da jeg hører det innvendig, men skal nevne det når jeg skal ha bremsebytte på bilen om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Clevion skrev:

Syns det høres litt rart ut da jeg hører det innvendig, men skal nevne det når jeg skal ha bremsebytte på bilen om ikke så altfor lenge.

Er noen år siden jeg opplevde det, så skal ikke bli for skråsikker. Når jeg tenker meg om, så hørtes det iallfall på utsiden når bilen gikk på tomgang og lyden endret seg når jeg satte foten borti eksosstussen. Men mener det kunne høres innvendig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎02‎.‎06‎.‎2018 at 18.50, neffets skrev:

Noen her som har opplevd at skjermen i bilen blir rød/orange ved oppstart for så å gå i svart? Kommer ikke bilde i det hele tatt,men radio osv virker

kan jeg regne med at skjermen er død her?  Dyrt med ny?

Trenger ikke bety at skjermen er defekt. Det er ikke helt ukjent og det kan for eksempel skje dersom det er veldig varmt, noe som definitivt har vært tilfellet i det siste. I alle fall om du ikke bor langt nord.
Normalt skal skjermen virke igjen neste gang du starter. Evt. kan du restarte ved å holde nede navigeringshjulet i 30 sek.
Har skjedd meg for flere år siden men skjermen fungerer fint fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.6.2018 at 8.23, Erik BM skrev:

Trenger ikke bety at skjermen er defekt. Det er ikke helt ukjent og det kan for eksempel skje dersom det er veldig varmt, noe som definitivt har vært tilfellet i det siste. I alle fall om du ikke bor langt nord.
Normalt skal skjermen virke igjen neste gang du starter. Evt. kan du restarte ved å holde nede navigeringshjulet i 30 sek.
Har skjedd meg for flere år siden men skjermen fungerer fint fortsatt.

Skjermen virker igjen dagen etterpå ja. Men begynner å mistenke at jeg har et dårlig batteri som lager litt krøll for meg..

Ladet opp over natten men får melding om lite strøm dagen etter. Det begynner kanskje å bli på tide med ett nytt batteri på en 11 modell. Noen som har byttet dette selv, å kodet inn med carly? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta batteri i F01 nylig og registrerte med Carly. Det gikk veldig greit.  Gikk fra Bmw/Varta Silver Dynamic 105ah AGM til Sønnak SK1050 105ah AGM.  Originalbatteriet var da rett over 5 år og ga periodevis meldinger om "Increased Battery discharge"  når det var kaldt ute.  Når jeg kjørte belastningstest på det gav det 700A startstrøm (skal gi 950A)  Det nye gir 990A (skal også gi 950A)

Hadde nok holdt ei stund til men med automatgear og massse elektronikk så må man kunne stole 100% på batteriet synes jeg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg anskaffet meg en F11, en 2011 530D, så kommer sikkert til å henge en del i denne tråden fremover ja, det var som natt å dag å gå fra en kjip E39 523 med lite utstyr, til en F11 med en del utstyr :) 

Mitt første spørsmål går på interiør, det ser ganske bra ut, bortsett fra litt slitasje på døren samt midtkonsollen, noen som vet om det er noe å gjøre med dette? se bilder.1264134157_2018-06-0521_40_37.thumb.jpg.d83c89d962b5a8c3cf14b4c7a71bdd86.jpg1942726614_2018-06-0521_40_45.thumb.jpg.3406112f545157768aeb35ce4250bd61.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Haug523 skrev:

Ja da har jeg anskaffet meg en F11, en 2011 530D, så kommer sikkert til å henge en del i denne tråden fremover ja, det var som natt å dag å gå fra en kjip E39 523 med lite utstyr, til en F11 med en del utstyr :) 

Mitt første spørsmål går på interiør, det ser ganske bra ut, bortsett fra litt slitasje på døren samt midtkonsollen, noen som vet om det er noe å gjøre med dette? se bilder.

Skinnrens og eventuelt farge opp der det er slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Haug523 skrev:

Ja da har jeg anskaffet meg en F11, en 2011 530D, så kommer sikkert til å henge en del i denne tråden fremover ja, det var som natt å dag å gå fra en kjip E39 523 med lite utstyr, til en F11 med en del utstyr :) 

Mitt første spørsmål går på interiør, det ser ganske bra ut, bortsett fra litt slitasje på døren samt midtkonsollen, noen som vet om det er noe å gjøre med dette? se bilder.

Sjekk ut hva gutta hos SwissVax kan hjelpe deg med her. De har både utrolig god rens og pleie i tillegg til at de lager farge etter fargekoden på skinnet ditt for områdene som er så slitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...