mr.pingu Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 13 minutes ago, mkj said: Heldigvis bilder og ikke video her Alt i alt er vi på rundt 1,5TB i Cloud hos https://vikt.no/skytjenester-og-serverdrift/. Så bra med update, håper det hjelper. Hva mener du med ikke video? Det er ikke noe problem å laste opp (store) video her på forumet
mkj Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden 42 minutter siden, mr.pingu skrev: Så bra med update, håper det hjelper. Hva mener du med ikke video? Det er ikke noe problem å laste opp (store) video her på forumet Heldigvis nesten bare bilder av noe betydelig mengde. Foreløpig ikke noe plassproblemer pga. video. Blir det det, så får vi heller sette restriksjoner etter hvert. Ev. om myndighetene pålegger oss å filtrene alt innhold manuelt 😅 laffe og mr.pingu reagerte på dette 2
E.C. Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Har dere strupa ned til max 10 MB per post? Hadde det vært mulig med 20-30 MB i stedet? Jeg resizer mine bilder før posting (når det postes mange), men med grensa på 10 MB føler jeg at det fort blir behov for å komprimere en god del om man skal ha over 10-15 bilder i innlegget. Hvis noen skal laste opp direkte fra mobil uten å resize så butter du fort etter bare 2 bilder og det blir kanskje ikke så god løsning? mr.pingu reagerte på dette 1
mkj Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 7 timer siden, E.C. skrev: Har dere strupa ned til max 10 MB per post? Hadde det vært mulig med 20-30 MB i stedet? Jeg resizer mine bilder før posting (når det postes mange), men med grensa på 10 MB føler jeg at det fort blir behov for å komprimere en god del om man skal ha over 10-15 bilder i innlegget. Hvis noen skal laste opp direkte fra mobil uten å resize så butter du fort etter bare 2 bilder og det blir kanskje ikke så god løsning? Du har rett. Det blir knotete. Har satt den til 40000KB nå 😊 ///M-ini95, sondre, Makky123 og 3 andre reagerte på dette 6
mr.pingu Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) 57 minutes ago, mkj said: Du har rett. Det blir knotete. Har satt den til 40000KB nå 😊 Hva med eventuelt auto-komprimering? + evt automatisk konvertering til .webp? + resizing alt som er mer enn 2160 (4K) på kortsiden. 2160px på kortsiden er fortsatt ganske mye med informasjon og webp hjelper også mye. Dette bruker vi her ofte i praksis, hvor hastighet er en viktig KPI. Det går nemlig ikke bare på lagringskvota men også hvor 'tungt' en side blir. Jeg merker det allerede når jeg er på en tråd med masse bilder at siden scroller fram og tilbake om du kommer inn gjennom en varsel. (aka CLS-parameter) Bare litt forslag du kan tenke over om lagring / hastighet er noe du vil gjøre med eller ikke. Endret 3 timer siden av mr.pingu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå