Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

Jeg har veldig sans for Goodyear Eagel F1 ASS, kjører 265/35-18 og 235/40-18 på E39 Touring og har bytta mellom Nokian Hakka Black og Goodyear Eagel F1 ASS de siste årene.  Har kommet til at Goodyear dekkene er både litt roligere og noe mer slitesterke enn Nokian så jeg kommer til å holde meg til Goodyear Eagel F1 ASS ihvertall på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Vi har Michelin Pilot Supert sport på vår F01, og jeg synes ikke disse er spesielt gode når det kommer til støy. Myke er de også, og slites fort ut på en så stor og tung bil. Jeg har tidligere hatt svært gode erfaringer med Pirelli P-Zero Nero, og kommer til å velge dette på samtlige hjulsett når dekkene skal byttes ut.

Jeg har også hørt snakk om at PSS slites fort, det er negativ synes jeg når de koster såpass. Men de er helt rå på grep igjen, men hvor ofte kjører man på bane og har bruk for dette? ;) 

6 timer siden, Hpi skrev:

Jeg har veldig sans for Goodyear Eagel F1 ASS, kjører 265/35-18 og 235/40-18 på E39 Touring og har bytta mellom Nokian Hakka Black og Goodyear Eagel F1 ASS de siste årene.  Har kommet til at Goodyear dekkene er både litt roligere og noe mer slitesterke enn Nokian så jeg kommer til å holde meg til Goodyear Eagel F1 ASS ihvertall på denne bilen.

 

6 timer siden, Gorg skrev:

Goodyear dekkene er svært gode. Støyer ikke så mye og slites sakte

Jeg heller mer mot Goodyear dekkene ja, er jo også en fordel at de er de rimeligste av disse alternativene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSS er vel arvtakeren til PS2 (i motestning til PS3 som er noe snillere), og PS2 har jeg brukt en del på e39. Slitasje som ikke ligner noen ting så det blir dyrt å kjøre på (levde vel ca 9 000km på min 530d M-sport). Til gjengjeld er de overlegne andre gatedekk på alle måter. Fra støy, tørt grep, vått grep. Fenomenalt bra dekk.

PS3 har jeg også brukt en del, og det er betydelig snillere på slitasje enn PS2 iallefall. Anbefales om man ikke har et uendelig stort dekk budjsett til noe som tross alt er en bruksbil.

 

Eller har jeg kjørt på Nokian hakke z og black (tror jeg). Det grommeste av dem slites omtrent like fort som PS2, men yter ikke like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

At PSS slites fort har jeg ikke hørt før, og det er heller ikke min erfaring med dem. Men synes nok de støyer litt mye. 

Helt enig. Har mine på tredje sesongen nå. Og det er masse igjen av spor i alle dekkene. Jeg vet at jeg bare skal ha PSS på mine biler framover. Kjempe gode dekk under alle forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dekkjakten pågår, driver å henter inn litt priser. Er veldig i tvil om hva jeg skal velge, har jo alltid hatt lyst på Pilot Super Sport men er usikker på merprisen over de andre dekkene..

Ellers så var bilen på service hos Bavaria i dag, var bare olje og filter jeg byttet. Gjør dette midt i intervallen så nå var det 15 000 km siden sist :) Fikk tak i en Y kabel så jeg kan spille av musikk ifra mobilen. Men den fungerte ikke, er det noe jeg gjør feil eller? Har fått det til å funke med vanlig AUX kabel men det er så tungvint da jeg kun kan bytte sanger og justere volum på telefonen. Lite trafikk sikkert å fomle med telefonen...

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier som regel å fungere greit, så vanskelig å si hva det er. Har du testet med en minnepenn med mp3-filer for å se om USB-kontakten fungerer?

Alternativt kan du bytte bluetooth-modulen din til combox, slik at du kan bl.a. streame musikk via bluetooth, og kontrollere alt den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Y-kabel virker vel kun dersom du spiller av fra iTunes mener jeg å tro, har du prøvd det? Tror ikke den er kompatibel med for eksempel Spotify eller andre programmer. Min Y-kabel fungerer fint, men jeg bruker den bare på en gammel iPod. Alternativt er kanskje kabelen ikke kompatibel med en viss type ny programvare som brukes på nye mobiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, awt skrev:

Det pleier som regel å fungere greit, så vanskelig å si hva det er. Har du testet med en minnepenn med mp3-filer for å se om USB-kontakten fungerer?

Alternativt kan du bytte bluetooth-modulen din til combox, slik at du kan bl.a. streame musikk via bluetooth, og kontrollere alt den veien.

Har pleid å bruke minnepenn frem til nå men synes det begynner å bli litt "gammeldags" :P Så den skal fungere den, kan det være instillinger i telefonen (iPhone) eller Spotify appen? 

Combox er noe jeg mer og mer vurderer å få ettermontert. Er noe av det jeg savner mest med denne bilen...

21 minutter siden, andreaskarm skrev:

Eller: 

Nankang Ultra Sport NS-2 93Y 5894kr

Takk for tips, skal sjekke ut dette alternativet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være noen innstillinger nei, men prøv med musikk fra musikk-delen av telefonen først. Det hender at denne må startes først, for at bilen skal gjenkjenne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...