Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

On 1.3.2016 at 19.59, Fredrik 90 skrev:

Jeg ville gått til Bavaria hvor du kjøpte bilen og fått de til å lese av nøkkelen, da ser de nøyaktig hva bilen skal ha. Synes også 8500 var litt stivt, mulig Bilia er noe dyrere enn Bavaria. Kan være kjøreturen til Oslo er verd noe ;) 

Har fremdeles 1,5 år igjen av garantien fra Bavaria, så derfor vurderer jeg Bilia Drammen.
Kan være smart å få noen andre til å sjekke den.
- enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal moderere meg litt.
Sjekket i KSD til BMW og det står ingenting om kilometer der, bare "behovstilpasset service." Men feks på E6x så vil bilen ha "vehicle check" hver 60kkm eller 4 år. Så du har ikke helt feil i det du skriver.
Men på generell basis er det maksimal kilometer det snakkes om i alle tilfeller for BMW. Slik som at olje service sier 30kkm ved nullstilling, mens man kanskje egentlig ender opp med 19kkm før den vil ha olje service. Likedan med alt det andre å, det er nesten utelukkende avhengig av bruk og sjeldent faste intervaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Jeg skal moderere meg litt.
Sjekket i KSD til BMW og det står ingenting om kilometer der, bare "behovstilpasset service." Men feks på E6x så vil bilen ha "vehicle check" hver 60kkm eller 4 år. Så du har ikke helt feil i det du skriver.
Men på generell basis er det maksimal kilometer det snakkes om i alle tilfeller for BMW. Slik som at olje service sier 30kkm ved nullstilling, mens man kanskje egentlig ender opp med 19kkm før den vil ha olje service. Likedan med alt det andre å, det er nesten utelukkende avhengig av bruk og sjeldent faste intervaller.

Takk for flott og informativt svar, Otis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bilen fått sin årlige service, samt bytte av bremser bak, EU kontroll og bytting av pakking på oljefilter hus. Det ble bra dyrt men sånn er det, tror ikke en tilsvarende service hadde vært billigere på en VW eller Volvo. Leverte bilen på morgenen og ble kjørt hjem av en hyggelig kar i nyeste demo X1. Merket at de begynner å kjenne meg godt der nå, beklaget seg over at de ikke vasket bilen når den var ferdig. Men han regnet med at jeg foretrakk å vaske bilen selv med mine egene produkter, og det er jo helt riktig :) Synes faktisk det er litt respektfullt, når de i det minste vet at jeg er spesielt nøye og litt sær på det området ;) 

EU kontrollen gikk den rett igjennom, noe annet hadde jeg ikke ventet. Hvis oljefilterhuset fortsetter å svette så bytter de hele stasen på neste service. I dag fikk de iallfall byttet pakkningen, vasket og gjort rent under der :)  Så får vi se.

image.thumb.jpg.b59966321597fb10943a40b3

Jeg er iallfall glad for at jeg kan bytte slitedeler og ta service selv på E34en. Er nok ikke så mange av disse innenfor verkstedportene her lengere. Husker bare selv når jeg jobba hos Bavaria i 2008/2009, var sjelden man hadde  E34 på "besøk" ;) 

image.thumb.jpg.ff54dd8701b2b30dec883a09

Det et ble ett dyrt stempel, men det er greit den dagen bilen skal selges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en god vask og shine av bilen i dag, kan nok si at den aldri har vært så møkkete før i mitt eie. Så her måtte det tas tak ;) 

image.thumb.jpg.d8c519a79ac41986df2e9981

image.thumb.jpg.7818ab9dbf88edd94a838699

Gikk på med Prickbort som jeg igjen la ett godt lag med skum over. Lot dette stå å jobbe litt...

image.thumb.jpg.1d4de973d001b18e285f3df3

image.thumb.jpg.9c5a68e856fcc3499b8ff8cc

Her er det litt å jobbe med, men det renner av lakken :) Som dere ser så har vi rester av vinteren her, men nå er våren her for i dag var det 12 varmegrader. Snart sommerdekk nå, vurderte faktisk seriøst det før vi fikk det siste snøfallet :) 

image.thumb.jpg.4a11d0829de83cd7e6931673

Så spyler man rent. Spyler også godt inni hjulbuene og under bilen. Selv om jeg gjør dette ved hver vask vinteren igjennom så kommer det mye skitt der. 

image.thumb.jpg.c8abdc009fe773fa9a347a5c

Vasket med såpe og spylte rent igjen :)

image.thumb.jpg.197b23f0652d9bbfb7ae6763

Felger ble sprayet med Billberry felgrens som fikk stå å virke litt. Måtte jobbe litt for å få bort all dritt, særlig bakfelgene måtte tas i to omganger..

image.thumb.jpg.01840e717d004f5068b4ffd1

Men det ble bra til slutt :) Så ser man også de nye blanke bremseskivene mine ;) 

image.thumb.jpg.d41c32f6013bf1a371bfd02e

Så etter å ha tørket med microhåndkle og Meguiars Detaler spray så var bil slik jeg liker å ha den :) Når jeg først var i gang så tok jeg en runde med støvsuger og Meguias All Purpose Cleaner inni bilen også. 

Tenkte å prøvekjørte tepperenseren jeg fikk til jul på mattene. Sprayet dem med APC og gikk løs, tror jeg fikk opp mye dritt. Iallfall slik det så ut i bøtta...

image.thumb.jpg.deb7a763cebcc7fbd50d8ae3

Men mattene ble rene og pene iallfall. La de til tørk i stua før jeg legger dem i bilen igjen ;) 

image.thumb.jpg.a4c80741be8116c580cd082e

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gabz skrev:

Er så tilfredsstillende å se slikt, hehe :) 

Ja det er en god følelse å vite at hele bilen er ren, utenpå og inni :) Da kan man liksom ta kvelden med god samvittighet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg synes det er litt rart meg jeg har faktisk glemt å oppdatere her at jeg har lagt på sommerdekkene :P Dette gjorde jeg før påske da vi skulle til Paris og Hamburg i påsken. Men nå er de allfall på :)

I år som ellers så vasker jeg hjulhusene nøye ved dekkskifte, men i år gikk jeg litt lenger. Tok en mopp og klipte den i to slik at jeg kan tre den på hånden for håndvask. Så vasket jeg alle kriker og kroker, forstillingsdeler osv. Men så drar jeg den enda litt lengere, polerer opp all plast med plastfornyer. Alt av metall, det vil si det meste av forstillingsdeler polerer jeg kjapt over med metallpolish :P 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Så ble det tilbakelagt noen kilometer i påsken da, finnes ikke bedre bil å dra på tur med :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Til helgen blir det å dra av gårde igjen, da er det til Düsseldorf for å besøke messen Techno Classica i Essen med pappa. Skulle egentelig ta E34en på den turen, men fant ut av jeg hadde bukka EU kontroll på mandagen hvor vi kommer hjem. Så da må Imperialbluen trø til igjen ;) Også fikk jeg nye skiver og klosser forran hos Bavaria i dag forresten, tenkte å kjøre litt til med de gamle men når jeg skal ut å farte å mye så er det greit å ha det i orden :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...