Mr. Erling Skrevet Mars 2, 2016 Share Skrevet Mars 2, 2016 On 1.3.2016 at 21.10, Otis skrev: Joda, det er jeg enig med deg i, Fredrik 90. Jeg var litt uenig med Mr.Erling egentlig... Uenig i hva da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Mars 2, 2016 Share Skrevet Mars 2, 2016 On 1.3.2016 at 19.59, Fredrik 90 skrev: Jeg ville gått til Bavaria hvor du kjøpte bilen og fått de til å lese av nøkkelen, da ser de nøyaktig hva bilen skal ha. Synes også 8500 var litt stivt, mulig Bilia er noe dyrere enn Bavaria. Kan være kjøreturen til Oslo er verd noe Har fremdeles 1,5 år igjen av garantien fra Bavaria, så derfor vurderer jeg Bilia Drammen. Kan være smart å få noen andre til å sjekke den. - enig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 3, 2016 Share Skrevet Mars 3, 2016 7 timer siden, Mr. Erling skrev: Uenig i hva da? Når du nevner "stor service og 130kkm" i samme setning. Det samme som BimmerFan! gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Mars 3, 2016 Share Skrevet Mars 3, 2016 10 timer siden, Otis skrev: Når du nevner "stor service og 130kkm" i samme setning. Det samme som BimmerFan! gjør. Er ikke det det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 3, 2016 Share Skrevet Mars 3, 2016 Jeg skal moderere meg litt. Sjekket i KSD til BMW og det står ingenting om kilometer der, bare "behovstilpasset service." Men feks på E6x så vil bilen ha "vehicle check" hver 60kkm eller 4 år. Så du har ikke helt feil i det du skriver. Men på generell basis er det maksimal kilometer det snakkes om i alle tilfeller for BMW. Slik som at olje service sier 30kkm ved nullstilling, mens man kanskje egentlig ender opp med 19kkm før den vil ha olje service. Likedan med alt det andre å, det er nesten utelukkende avhengig av bruk og sjeldent faste intervaller. BimmerFan! og Mr. Erling reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Erling Skrevet Mars 3, 2016 Share Skrevet Mars 3, 2016 1 time siden, Otis skrev: Jeg skal moderere meg litt. Sjekket i KSD til BMW og det står ingenting om kilometer der, bare "behovstilpasset service." Men feks på E6x så vil bilen ha "vehicle check" hver 60kkm eller 4 år. Så du har ikke helt feil i det du skriver. Men på generell basis er det maksimal kilometer det snakkes om i alle tilfeller for BMW. Slik som at olje service sier 30kkm ved nullstilling, mens man kanskje egentlig ender opp med 19kkm før den vil ha olje service. Likedan med alt det andre å, det er nesten utelukkende avhengig av bruk og sjeldent faste intervaller. Takk for flott og informativt svar, Otis Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2016 I dag bilen fått sin årlige service, samt bytte av bremser bak, EU kontroll og bytting av pakking på oljefilter hus. Det ble bra dyrt men sånn er det, tror ikke en tilsvarende service hadde vært billigere på en VW eller Volvo. Leverte bilen på morgenen og ble kjørt hjem av en hyggelig kar i nyeste demo X1. Merket at de begynner å kjenne meg godt der nå, beklaget seg over at de ikke vasket bilen når den var ferdig. Men han regnet med at jeg foretrakk å vaske bilen selv med mine egene produkter, og det er jo helt riktig Synes faktisk det er litt respektfullt, når de i det minste vet at jeg er spesielt nøye og litt sær på det området EU kontrollen gikk den rett igjennom, noe annet hadde jeg ikke ventet. Hvis oljefilterhuset fortsetter å svette så bytter de hele stasen på neste service. I dag fikk de iallfall byttet pakkningen, vasket og gjort rent under der Så får vi se. Jeg er iallfall glad for at jeg kan bytte slitedeler og ta service selv på E34en. Er nok ikke så mange av disse innenfor verkstedportene her lengere. Husker bare selv når jeg jobba hos Bavaria i 2008/2009, var sjelden man hadde E34 på "besøk" Det et ble ett dyrt stempel, men det er greit den dagen bilen skal selges. Reef89, Fahad, Mr. Erling og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 12, 2016 Share Skrevet Mars 12, 2016 hva er de to siste tingene der i service boka? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 12, 2016 Share Skrevet Mars 12, 2016 Bensinfilter og luftfilter er det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2016 Ble en god vask og shine av bilen i dag, kan nok si at den aldri har vært så møkkete før i mitt eie. Så her måtte det tas tak Gikk på med Prickbort som jeg igjen la ett godt lag med skum over. Lot dette stå å jobbe litt... Her er det litt å jobbe med, men det renner av lakken Som dere ser så har vi rester av vinteren her, men nå er våren her for i dag var det 12 varmegrader. Snart sommerdekk nå, vurderte faktisk seriøst det før vi fikk det siste snøfallet Så spyler man rent. Spyler også godt inni hjulbuene og under bilen. Selv om jeg gjør dette ved hver vask vinteren igjennom så kommer det mye skitt der. Vasket med såpe og spylte rent igjen Felger ble sprayet med Billberry felgrens som fikk stå å virke litt. Måtte jobbe litt for å få bort all dritt, særlig bakfelgene måtte tas i to omganger.. Men det ble bra til slutt Så ser man også de nye blanke bremseskivene mine Så etter å ha tørket med microhåndkle og Meguiars Detaler spray så var bil slik jeg liker å ha den Når jeg først var i gang så tok jeg en runde med støvsuger og Meguias All Purpose Cleaner inni bilen også. Tenkte å prøvekjørte tepperenseren jeg fikk til jul på mattene. Sprayet dem med APC og gikk løs, tror jeg fikk opp mye dritt. Iallfall slik det så ut i bøtta... Men mattene ble rene og pene iallfall. La de til tørk i stua før jeg legger dem i bilen igjen Fahad, uglefossen og papertiger reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 13, 2016 Share Skrevet Mars 13, 2016 Er så tilfredsstillende å se slikt, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2016 12 timer siden, Gabz skrev: Er så tilfredsstillende å se slikt, hehe Ja det er en god følelse å vite at hele bilen er ren, utenpå og inni Da kan man liksom ta kvelden med god samvittighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Du sier du har jobba hos Bavaria, hvor jobber du nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 5, 2016 Forfatter Share Skrevet April 5, 2016 Jeg synes det er litt rart meg jeg har faktisk glemt å oppdatere her at jeg har lagt på sommerdekkene Dette gjorde jeg før påske da vi skulle til Paris og Hamburg i påsken. Men nå er de allfall på I år som ellers så vasker jeg hjulhusene nøye ved dekkskifte, men i år gikk jeg litt lenger. Tok en mopp og klipte den i to slik at jeg kan tre den på hånden for håndvask. Så vasket jeg alle kriker og kroker, forstillingsdeler osv. Men så drar jeg den enda litt lengere, polerer opp all plast med plastfornyer. Alt av metall, det vil si det meste av forstillingsdeler polerer jeg kjapt over med metallpolish Så ble det tilbakelagt noen kilometer i påsken da, finnes ikke bedre bil å dra på tur med Til helgen blir det å dra av gårde igjen, da er det til Düsseldorf for å besøke messen Techno Classica i Essen med pappa. Skulle egentelig ta E34en på den turen, men fant ut av jeg hadde bukka EU kontroll på mandagen hvor vi kommer hjem. Så da må Imperialbluen trø til igjen Også fikk jeg nye skiver og klosser forran hos Bavaria i dag forresten, tenkte å kjøre litt til med de gamle men når jeg skal ut å farte å mye så er det greit å ha det i orden sandersander, Gorg, ogee1 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 5, 2016 Share Skrevet April 5, 2016 Kjekt med sommerlefser på. Ser veldig fin ut Hjulhusene ble strøkne også. Likte bildet med flyet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå