Freakshow Skrevet September 14, 2017 Share Skrevet September 14, 2017 du har jo en del skinn! du kan jo gå over til colorlock da de koster litt mindre og gjør nøyaktig samme jobben! on another note! bruker du bare skinn melk? i såfall ville jeg anbefalt deg å brukt swissvax leather glaze eller colorlock shieldhttp://car-spa.no/1/colourlock-leather-shield-150ml Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 Da tenkt jeg å legge ut litt ifra årets tur til Nurburgring. I år så blir det en litt annen vri da vi kun er fire biler i. Folk var svære i kjeften i fjor og sa at de ble med i år også, men når alvoret nærmet seg så kom det mange unnskyldninger. Men vi samlet oss sammen vi som skal til ringen «koste hva det koste vil» 😀 Årets tur blir som sagt litt annerledes, min far er bla med for første gang i år. Team E39 (far og sønn Berli i M5 og B10) skulle på konsert i Nederland før ringen. Så vi kjører i følge med dem til Osnabruck hvor våre veier skilles. Jeg og pappa kjører da til Ringen, dagen etter kjører vi Team E39 i møte på halvveien...som er ca SPA Francorchamps banen i Belgia. Før vi alle reiser til Ringen for å herje litt og kose oss. Årets følge består av følgende biler: BMW F10 530d Ford Focus ST BMW E39 M5 Alpina E39 B10 4,6 Selv om vi er så få så er to av bilene nye på turen. Alpinaen og min far sin Focus ST som kun var to uker gammel. Så den fikk en fin innkjøring 👍 Dag 1 Vis starter grytidlig om morgenen, første båten til Danmark skal rekkes. Check inn i Kristiansand 😀 Mange Model Xer står klare til å ut på norske veier å snylte 👎 Stille og rolig sjø Det obligatoriske fyllestoppet i Hjørring for å nyte litt billig dansk diesel 👍 Vi inntar Danske motorveier... Fremme i Flensburg så inntok vi en bedre middag før ferden gikk videre. Her er bilene samlet på rekke, fra nyest til eldst 👍 Team E39 klar for avgang 😎 Trafikken på Autobahn begynt lett, før det gradevis tok seg opp.... ...til å bli helt krise. Stillestående kø og omkjøringer 😡 Tyskerne er ikke nådige mot køsniking, denne Skodaen ble stående. Jeg lagde en luke til ham som dere ser, men grådigheten lenge leve...han ville enda lenger frem i køen. Når han til slutt ikke kom lenger og ingen slapp ham inn, så tok jeg ham igjen. Og tror du jeg da slapp ham inn...nope 💪 Men vi fikk nå sett litt av tyske landeveier 👍 Dag 2 Dag to starter på hoteller i Osnabruck, ganske landlig selv om det lå rett ved sentrum 😀 Nå har vi skilt lag med Team E39, så nå er far og sønn på egenhånd. Vi fyller opp før vi forventningsfulle setter kursen mot Nurburgring 😀 Og med det så nådde bilen en milepæl...nesten... ...oooog med det så var bilen mye mindre verd og mindre attraktiv ☹️ Så tetta like godt trafikken seg til også... Når trafikken letter så kommer det regn, regn i enorme mengder som gjør all kjøring over 100 km/t til sjansespill Og når det klarner opp....oh yes, da tetter trafikken seg. Takk for Stop & Go cruisecontroll. Fin SL cab til venstre der dog 😀 Fortsettelse følger snarest... Walkabout, Werther, BimmerFan! og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 Tysklands mest sjeldene BMW, Norges mest vanlige BMW 🤔 Denne og ett par andre Tesla var de eneste elbilene vi så. Men nå nærmer vi oss «Det Grønne helvette» Han sitter der i år også... Velkommen til Adenau 😀 Det bar rett og til vaskeplassen for å få vasket vekk litt insekter og trafikk film. Regnet i Tyskland er skikkelig skittent... Så bar det opp til den obligatoriske fotoplassen 👍 Ready for some fun 😎 Litt ekstra bakkeklaring der 😋 Blei noen runder på senioren også, han har aldri kjørt her før...eller på bane for den sags skyld. På høy tid, var ikke tvil om at det falt i smak og frister til gjentagelse 😀 Siden vi kom litt sent på dagen så var det ikke så mye kjøring vi fikk tid til denne dagen. Men vi kikka litt rundt da 😀 En av velgerne til Miljøpartiet De grønne var her med M3en sin 👍 Alpina B3 BiTurbo 😍 Jeg skjønner irronien her.. Sub 7 up! Sub 7 i som i under 7 sek rundt ringen. 7 up reklame på en VW up! 😎 Vi avsluttet kvelden med å spise litt før vi dundret tilbake til hotellet i Meckenheim i lovløse hastigheter 👍 fupsaker, BimmerFan!, fxslin og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 10, 2017 Share Skrevet Oktober 10, 2017 Ser ut som en gøy tur det der Skulle gjerne ha kjørt på Ringen jeg også Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 Dag 3 I dag skulle vi kjøre mot Spa Francorchamps i Belgia for å møte Team E39. Vi starter tidlig og legger i vei på forholdsvis lite trafikkert autobahn. Vi hoppet i BMWen og la i vei 😉 Denne strøkene og helt rustfri E39en sto bak en bom ved hotellet under hele vårt opphold. Sikkert hotellsjefen sin som han har hatt siden den var ny 👍 Belgia møter oss med helt snorrette motorveier med lite trafikk 😎 Vi kom oss jo nesten helt inn på banen, utrolig kult 😀 Var veteranbil løp her i dag, passet fint 👍 Jeg lar bildene tale for seg selv 😀 Vi dro så bortover mot Tribunen og Paddock området for å kikke litt. For å slippe inn her så må man betale med cash, kort går ikke her ser du. Belgia lever fortsatt i 1982 når det kommer til betalings løsninger. Parkerte ved siden av denne da 👍 Den berømte Eeu Rouge. I den svingen holder F1 bilene klampen i bånn, flere av dem tar den svingen i 300 km/t. Det er mulig pga det enorme marktrykket de får. Går de av gassen her så blir de frakjørt på sletta langere oppe Så vandrer vi litt rundt, som vanlig her så er alt åpent... Man kikker regelrett rett ned i fanget på førerene som straks skal utpå en av verdens mest krevde baner. Egen bensinstasjon er greit å ha 👍 Noen av temaene kom langveisfra, denne helt ifra Florida 😀 Werther, BimmerFan!, fupsaker og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 (endret) Mye kult å se på 😀 Tidsriktig teambuss... ...med Mustang baki 😎 Skikkelig riggen stasjonsvogn, LTD Country Squire 😀 Dette var tydeligvis en Econetic utgave, det vil si at den har en 6,6 liter motor i stede for en 7,4 liters motor 😋 Bitteliten Honda varebil Rover SD1 racer... Så vandra vi litt rundt i Pit området, sykt å få komme så tett opptil bilene. Mens mekanikere og fører går rundt og styrer Endret Oktober 11, 2017 av Fredrik 90 ogee1, fxslin og Werther reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 Hehe 😋 Noe å ha på veggen hjemme? På vei tilbake til bilen så gikk vi forbi en ganske verdifull sak Dette er en bil jeg aldri har sett før, var visst en eller annen slags Seat. Turen tilbake begynte på noen idylliske Belgiske landeveier 😀 Noen som klarer å ta hvilken by i Tyskland denne G31 kommer ifra. De lager noen helt spesielle biler der 😉 Så var det opp på banen og få tatt seg noen runder 👍 Så fikk jeg prøve Focus STen...jeg må bare si at denne var mer morsom enn BMWen. Den manglet en del på effekt, du sitter mye med pedalen i gulvet. Men for en artig og herlig bil å kjøre, skikkelig sportsbil. Her har Ford laget ett helt ypperlig chassi, skarp styring, god balanse og tight der den trenger. Tror faktisk ikke jeg har kjørt en fremhjulsdreven bil som er så bra 👍 Jeg satt på litt også 😉 Men litt eldre Focus ST som det gikk litt galt for ☹️ Werther, ogee1 og fxslin reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 Etter å ha fått rast fra oss så gikk vi og surra litt Oppe på Ringwerk var det mye kult å se på 👍 I Nissan sitt showrom var det litt for riskoker fansen 😉 Vi dro bort for å kikke litt på restene av den gamle Sydsløyfa. Denne ble bygget samtidig som nordsløyfa, men ble lite brukt og ble delevis bygget over da de laget F1 banen i 80 årene. Dog finnes det inntaket seksjoner av den gamle banen. Så satte vi oss ned for å kikke litt, mye gal kjøring å se på... Pang sa det...🤔 Med det så kjørte vi ned i Adenau for å innta ett bedre måltid på Pinoccio 👍 Denne kom helt ifra Midtøsten, ikke dårlig 😀 Regner ikke med at de har kjørt hele veien, ser ikke ut som om denne har vært igjennom Syria.. Norge er godt representert i Tyskland... ...selv om det er så som så med parkerings ferdighetene.. Werther, Runey, ogee1 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2017 Dag 4 Da var det på tide å sette kursen oppover mot Hamburg. Denne gangen valgte vi å kjøre A7 i stede for A1 slik vi pleier. Da tar Autobahn oss over Kasselfjellene Veiarbeid, vi begynner nå å bli ganske forsynte... Ikke noe å si på landskapet da 👍 På en rasteplass så møtte vi denne herligheten 😍👍 Man ser (og leser) mye rart på tur 🤔 Vel fremme ved Dorint hotellet i Hamburg 😀 I hotellets garasje så jeg denne, helt urørt og original 535i 😀 Er mye E34 her i Tyskland, hjemme ser vi de aldri lenger... Ikke noe å si på rommet iallfall 😀 Dag 5 Vi setter kursen for Flensburg...igjen mye trafikk Men ikke værre enn at Paul Robert finner en strekke med nok plass til å la Alpinaen få stekke ut litt 👍 Sandslottet inne på City Grossmark Lykke til med å få noe av dette hjem til Norge... Danmark 😀 Så må det fylles billig dansk drivstoff igjen 👍 Det er veldig lenge siden jeg har vært i Hirtshals hvor det har vært fint vær 😉 Det er jo nesten koselig her 👍 Bittelitt råning på stranda før vi kjører ombord i ferga. Focus ST og Alpina B10 4,6 i solnedgang 😎 Lite biler på båten denne gangen, gjør ikke noe med ekstra plass Da var turen over for denne gang mine damer og herrer 😀 Det var en flott tur som vanlig, ingen skader og masse fine opplevelser rikere. Gjentas også til neste år 👍 ogee1, Amarios, fupsaker og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Oktober 10, 2017 Share Skrevet Oktober 10, 2017 Tips. Når du kjører i karusellen, ikke ha ett hjul på betongen og ett på asfalten. Det kan bli dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Oktober 11, 2017 Share Skrevet Oktober 11, 2017 Den UP en er Misha Charoudin sin, han har egen youtube kanal. en gt86 og ennseat av noe slag til utleie. Sjefen hans eier en av de raskeste m3 på ringen, samt en mclaren 675lt som har rullet over 15000kmmbare på ringen. UP en har JRZ fjæring som er grisedyrt og er laget for kjøring på ringen. ahj og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Oktober 11, 2017 Share Skrevet Oktober 11, 2017 (endret) Herlig reisebrev Ga en fin start på dagen å lese dette. Endret Oktober 11, 2017 av laffe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 11, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2017 19 timer siden, daniel740i skrev: Ser ut som en gøy tur det der Skulle gjerne ha kjørt på Ringen jeg også Det er bare å hive seg rundt å ta en tur, samle noen kamerater og kjør ned. Eventuelt ta fly og lei en bil 😀 17 timer siden, Geir Anders skrev: Tips. Når du kjører i karusellen, ikke ha ett hjul på betongen og ett på asfalten. Det kan bli dyrt. I know, kom litt langt ut der så det ut som ja. Pleier å plassere meg ganske midt i karusellen, men de tok jo selvsagt bilder når jeg ikke ligger perfekt der. Ble ingen perfekte karusell bilder i år, har vært heldig med det foregående år. Denne gangen så tok de kun to bilder av meg her, ett når jeg kjører utenom karusellen pga trafikk og dette når jeg ligger for langt inn 👎 Det kan bli ganske kostbart, men da skal du kjøre mange runder da.. 11 timer siden, flobben skrev: Den UP en er Misha Charoudin sin, han har egen youtube kanal. en gt86 og ennseat av noe slag til utleie. Sjefen hans eier en av de raskeste m3 på ringen, samt en mclaren 675lt som har rullet over 15000kmmbare på ringen. UP en har JRZ fjæring som er grisedyrt og er laget for kjøring på ringen. Helt riktig, du kan til og med leie UPen. Det er vel APEX det firmaet heter, har flugt litt med på You Tube kanalen hans selvi det siste. Var der jeg ble obs på UPen 👍 10 timer siden, laffe skrev: Herlig reisebrev Ga en fin start på dagen å lese dette. Takk for det, hyggelig å høre 😀👍 ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 14, 2017 Share Skrevet Oktober 14, 2017 Som vanlig et flott reisebrev, av sikkert en enda flottere tur. Litt stilig at du fikk faren din med deg på en slik tur!@Geir Anders, hva er galt med å kjøre slik? (jeg spør av uvitenhet/nysgjerrighet) Fredrik 90 og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Oktober 15, 2017 Share Skrevet Oktober 15, 2017 (endret) 14 timer siden, awt skrev: @Geir Anders, hva er galt med å kjøre slik? (jeg spør av uvitenhet/nysgjerrighet) Kan ryke differensial eller værstefall girkasse. Blir forskjellig rullemotstand/omkrets på hjulene som ikke er så heldig når belastningen er stor i den svingen der. Endret Oktober 15, 2017 av Geir Anders Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå