Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, Snagg30 said:

Interessant å se folk sine standpunkt her inne mot ai retta annonser, jeg får stadig høre "skal du ikke snart begynne å ta bilder som alle andre"? Da sikter man til bilder med hvit bakgrunn etc. jeg har stått på mitt og tror slike bilder er mer tillitsvekkende, mulig jeg bommer men jeg kan ikke fordra hvordan bransjen har blitt. Men det virker som folk liker det slik 

https://www.finn.no/mobility/item/464786845?ci=1

Jeg har 1000 ganger mer tiltro til slike bilder som du viser her enn til manipulerte bilder der bakgrunn er hvit osv. Føler Sulland var en av de store som startet dette ballet med de forferdelige bildene sine. Nå må du sitte å studere bildene nøye for å finne feil. Og når du finner de, så faller hele tiltroen gjennom for du vet at dette er retusjerte bilder. At Finn ikke regulerer dette på samme måte som annen markedsføring er påkrevd med "retusjert" eller "AI-forbedret" etc, er for meg helt uforståelig. Det virker å være fritt fram på Finn på en side, på en annen side skrenker de inn og gjør brukervennligheten mye mye verre.

Skrevet

«Bilen har alt tenkelig utstyr du kunne få i 2005» 

mangler både kjøling og massasje i seter, elektriske bakseter, bakseteunderholdning, luftfjøring, acc og nightvision 🥲

står og at den har hengerfeste med 3500kg vekt, selv om finn selv har lagt inn 2100kg fra vegvesnet😂 

noe stiv pris og

https://www.finn.no/461975927

Skrevet
8 minutter siden, ehaugsnes skrev:

mangler både kjøling og massasje i seter, elektriske bakseter, bakseteunderholdning, luftfjøring, acc og nightvision 🥲

står og at den har hengerfeste med 3500kg vekt, selv om finn selv har lagt inn 2100kg fra vegvesnet😂 

noe stiv pris og

Ser ut som han har brukt dekkshine på heile interiøret😥

Skrevet
4 timer siden, ehaugsnes skrev:

noe stiv pris og

Eneste naturlige forklaringen her uten å si noe nedvergende er at vedkommende har fått beskjed av samboer at bilen må selges, noe han tydeligvis ikke vil.

Skrevet

Finn elsker jo AI bullshit. Nå skriver AI annonser på torget, kjempegreier. Ofte generisk beskrivelse som gjerne mangler både spesifikasjon og tilstand. "Vekskivene er rosa, lilla og lysegrønne. Disse kan du trene med hjemme og på gymmen". Hvor tunge de er blir på en måte ikke like relevant som fargen :)

Har også sett det på boligannonser. Huset i gata var godt retusjert. Det verste jeg har sett var et bilde der halve hagen var gjort om til terasse og slikt. Etter fem bilder kunne man få se hva som egentlig var til salgs i bakgården der. En sliten vegg og gul plen.

Skrevet
13 timer siden, E.C. skrev:

Finn elsker jo AI bullshit. Nå skriver AI annonser på torget, kjempegreier. Ofte generisk beskrivelse som gjerne mangler både spesifikasjon og tilstand. "Vekskivene er rosa, lilla og lysegrønne. Disse kan du trene med hjemme og på gymmen". Hvor tunge de er blir på en måte ikke like relevant som fargen :)

Har også sett det på boligannonser. Huset i gata var godt retusjert. Det verste jeg har sett var et bilde der halve hagen var gjort om til terasse og slikt. Etter fem bilder kunne man få se hva som egentlig var til salgs i bakgården der. En sliten vegg og gul plen.

Regner med at det er en kraftig opplysningsplikt som trer i verk hvis han selger noe med AI-bilder. 

Skrevet
På 4.6.2026 den 12.20, papertiger skrev:

Jeg har 1000 ganger mer tiltro til slike bilder som du viser her enn til manipulerte bilder der bakgrunn er hvit osv. Føler Sulland var en av de store som startet dette ballet med de forferdelige bildene sine. Nå må du sitte å studere bildene nøye for å finne feil. Og når du finner de, så faller hele tiltroen gjennom for du vet at dette er retusjerte bilder. At Finn ikke regulerer dette på samme måte som annen markedsføring er påkrevd med "retusjert" eller "AI-forbedret" etc, er for meg helt uforståelig. Det virker å være fritt fram på Finn på en side, på en annen side skrenker de inn og gjør brukervennligheten mye mye verre.

Ofte importør som krever at det skal være lik bakgrunn på alle biler med merkeforhandler.  F.eks med oss som har Volvo så skal det være identisk bakgrunn uavhengig av om bilen annonseres med forhandler i nord eller sør. Vinklene skal være like, rekkefølge på bildene skal være like osv.  Finn.no pusher også på dette så blandt merkeforhandlere så er det ikkje alltid en har noko valg :)  Når det er sagt så skal ingen bilder retusjeres eller skader fjernes. Kun bakgrunn som skal endres. 

Skrevet
1 hour ago, 316 said:

Regner med at det er en kraftig opplysningsplikt som trer i verk hvis han selger noe med AI-bilder. 

Joda, det står kommentarer på bildene. Personlig finner jeg det heller forstyrrende å få bilder av "hvordan dette kan bli" godt blandet sammen med det som faktisk selges per i dag. 

Jeg vil jo heller at innsatsen skal gå i å ta gode bilder av det som selges per i dag og ikke en mulighetsfremstilling. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   3 medlemmer

• Opprett ny...