Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Snagg30 skrev:

Sikkert en hel og pen bil, men mangler CIC, samt at 525d facelift girkasse er vel lik 520d? Så tåler noe mindre moment enn hva 530d kassen gjør. Kjenner meg selv rett så det hadde blitt steg 2, og det utvikler litt moment.

 

Virket til å være priset OK sammenlignet med mye annet jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Flataas skrev:

Solgte min 2005 525d med 227k på telleren for ca 40, uten juletre og uten el-feil. Orginal bil bortsett fra at jeg fjernet swirl flaps.

Gjorde ett godt kjøp han som endte opp med den. Fins selvfølgelig noen bra biler her og der, men begynner å gå skremmende langt mellom de. Folk gidder ikke å fikse bilene lenger. Slenger heller med følgende tekst på finn. "Bare å bytte xxxx, deler følger med, gjort på ett par timer".

Hvorfor i H***** gjør ikke den personen det hvis det er så lett? Verste jeg vet er folk som forklarer hvor lett det er å bytte noe, samtidig som deler følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Har over lengere tid sett etter en e60 535d med samme utstyr og alt som er kult er enten plutslig veldig dyrt eller så blir den solgt tvært.. altså på mobile

I norge er alt som en gang var bra kjørt langt eller nedjassa, med untak av noen 530xdat som ofte dukker opp i tålig bra stand og utstyrsmengde

sportautomat er kun spaken og program, utvekslingen er fortsatt 2.35

E6x facelift med msport, acc, komfårstoler, cic, adaptive drive å den regla der er per idag fortsatt en fantastisk bil!

men på e60 hadde jeg ikke hatt noe stor kilometerangst vist resten er på plass... en e60 med fullskinn merino å litt annet individual er dritpent.

å har du 535d har du veldig enkelt noe som ligger rett bak å snuser på en m550d etter en tur hos trf, legger du i noen tusen ekstra kjører du forbi en m550d

norge har nesten ingenting tøft i sedan, men det er faktisk endel tøffe touring men de fleste har idag gått langt å kommet i feil hender.

vet om en imola 530xdat msport med 1 eier å godt under 100k km, den har det meste av utstyr med unntak av komfårseter🤠

 

legger ved et eksempel av en kul e60, prøvde å få kjøpt den men den var solgt med en gang å fikk aldri svar fra selger. Rubin svart og helskinn

3F584950-EBF6-4187-A3BF-8F5B8AE70D75.jpeg

224D8CEF-8208-473F-B360-A1B9BEEA9A55.jpeg

95D360A7-166E-4FA8-B73D-937AB9F601F2.jpeg

8E1E716D-1057-49A5-8B0B-70C996D82FD5.jpeg

Er i grunn ikke redd km selv. Ønsker helst uten panorama da det som regel byr på mer trøbbel enn glede når bilene blir noen år. Sett litt på 535d, men syns de er så kunstig høyt. 530d med steg 2 holder for min del, vandt til 320d med steg 4, så oppgradering blir det jo uansett.  Rattgiring følger vel med sportsautomat? Sikkert ikke så ille å retrofit, men kurrant hvis bilen er levert med det. Syns også den girspaken er "tøffere". Får jo ettermontert det meste, men penga flyr så latterlig fort når man først begynner. Er jo ikke veeeldig mange bilene med CIC heller. Den jeg linket fra mobile hadde passet meg midt i blinken. Den kunne jeg sikkert hatt i 10 år uten at det hadde gjort meg noe. E46'n har jeg snart hatt i 7 år, og det er førstegangsbil. Tar meg ikke bryet med å bytte bil, så leter heller ett år ekstra for å finne den "perfekte"

Skikkelig sansen for en godt utstyrt e6x facelift.  Synd utvalget i Norge er meget snevert om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, tennbrikket said:

Slenger heller med følgende tekst på finn. "Bare å bytte xxxx, deler følger med, gjort på ett par timer".

Hvorfor i H***** gjør ikke den personen det hvis det er så lett? Verste jeg vet er folk som forklarer hvor lett det er å bytte noe, samtidig som deler følger med.

De har vel fått tips på Facebook om hva som "skal" byttes og dyttet det videre som om det var sannheten. Enkelte ganger vet nok vedkommende at den foreslåtte løsningen ikke fikser problemet, men da har de per definisjon opplyst om feilen, samtidig som de har bagatellisert den. "Smal sak for rett person" er en klisje, klart de fleste kan fikse ting, men om du er "rett person" og sitter på spesialkompetanse som du kan bruke til noe vettug så kan du fort ha eget AS og fakturere ut en tusenlapp i timen for ditt arbeid. Så da er egentlig den "rette personen" en som har riktig kompetanse  og som ønsker å jobbe gratis. De er det litt lenge i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2021 den 23.16, tennbrikket skrev:

Er i grunn ikke redd km selv. Ønsker helst uten panorama da det som regel byr på mer trøbbel enn glede når bilene blir noen år. Sett litt på 535d, men syns de er så kunstig høyt. 530d med steg 2 holder for min del, vandt til 320d med steg 4, så oppgradering blir det jo uansett.  Rattgiring følger vel med sportsautomat? Sikkert ikke så ille å retrofit, men kurrant hvis bilen er levert med det. Syns også den girspaken er "tøffere". Får jo ettermontert det meste, men penga flyr så latterlig fort når man først begynner. Er jo ikke veeeldig mange bilene med CIC heller. Den jeg linket fra mobile hadde passet meg midt i blinken. Den kunne jeg sikkert hatt i 10 år uten at det hadde gjort meg noe. E46'n har jeg snart hatt i 7 år, og det er førstegangsbil. Tar meg ikke bryet med å bytte bil, så leter heller ett år ekstra for å finne den "perfekte"

Skikkelig sansen for en godt utstyrt e6x facelift.  Synd utvalget i Norge er meget snevert om dagen. 

Lå for kort tid siden en mer eller mindre strøken E61 530d M-Sport i LeMans Blå med Beige skinn på markedet.
Priset til noe over 220.000 mener jeg. Fin bil, lå vel på finn.no i et par uker. Om den ble solgt er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Peak skrev:

Lå for kort tid siden en mer eller mindre strøken E61 530d M-Sport i LeMans Blå med Beige skinn på markedet.
Priset til noe over 220.000 mener jeg. Fin bil, lå vel på finn.no i et par uker. Om den ble solgt er jeg usikker på.

Siden den ble solgt så er det mulig prisen var "riktig" salgssummen kan jo ha vært noe lavere. Nå så ikke jeg den annonsen, så kan ikke uttale meg stort. Men i den prisen så begynner man å nærme seg F10/f11 530d. Disse føler jeg naturlig har OK utstyr. Mener jeg fant en f11 530d x drive med OK utstyr til 250k, hadde gått rundt en 240k km. Denne gikk fort til solgt på finn husker jeg .

 

Fant annonsen https://www.finn.no/162203707

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen jeg snakker om hadde kun gått 140 000km mener jeg. En F11 fra 2010 - 2012 med over 230 000 på telleverket til 250-300 000 er i mitt hodet fullstendig idioti. Finnes egentlig ingen god årsak. Da er det langt smartere med en E61 som er både billigere og har gått færre km. Her får du da samtidig en facelift hvor de fleste feil har blitt luket bort oppigjennom modellens levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peak skrev:

En F11 fra 2010 - 2012 med over 230 000 på telleverket til 250-300 000 er i mitt hodet fullstendig idioti. Finnes egentlig ingen god årsak. Da er det langt smartere med en E61 som er både billigere og har gått færre km. Her får du da samtidig en facelift hvor de fleste feil har blitt luket bort oppigjennom modellens levetid.

Det spørs på øyet som ser da. I mine øyne ser en (rett utstyrt) F11 cirka 17 ganger bedre og mer moderne ut enn en E61, og der ligger gjerne betalingsviljen hos folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som kjøper bil er på jakt etter den beste. Smart eller ikke. Flertallet tror jeg handler på følelser. Følgelig trumfer riktig karosseri over høy kilometer. For de som har begrenset lommebok. Det forklarer også de høye prisene - de er et speilbilde av etterspørsel.

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Peak skrev:

Bilen jeg snakker om hadde kun gått 140 000km mener jeg. En F11 fra 2010 - 2012 med over 230 000 på telleverket til 250-300 000 er i mitt hodet fullstendig idioti. Finnes egentlig ingen god årsak. Da er det langt smartere med en E61 som er både billigere og har gått færre km. Her får du da samtidig en facelift hvor de fleste feil har blitt luket bort oppigjennom modellens levetid.

Til den prisen den lå ute for kan man bytte både reg kjede og cp4 pumpe til en overkommelig pris, og enda ha en fin bil til bra pris. Bilen var jo også lasset med ekstrautstyr.  Tror han som kjøpte denne fikk mye bil for penga, så sant bilen var så ærlig som annonsen vinklet det til. F1x serien har vel visst seg å være driftsikker? E61 med m57 er jo slitesterk, men syns det er mye mer EL feil i de bilene. Ledningsnett er jo nesten slitedel på de bilene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet bil basert på holdbarhet og minst problemer. 

Men selvsagt er det jo økonomi i bildet. Hadde jeg hatt uendelig penger, så hadde jeg jo bare kjøpt en helt ny X7.

Så penger spiller nok bestandig en rolle i de/alle fleste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Det spørs på øyet som ser da. I mine øyne ser en (rett utstyrt) F11 cirka 17 ganger bedre og mer moderne ut enn en E61, og der ligger gjerne betalingsviljen hos folk.

Ikke enig med at betalingsviljen primært ligger på utseende. En F11 2010-2012 530d R6 med godt over 320 000 på klokka kan nok bli svært vrien å selge når en er ferdig med den, uten å tape for mye vel og merke. Ser at enkelte betaler dyre dommer for disse bilene, men de fleste er vel finansiert gjennom Santander til en guttunge på 20, ettersom de aller fleste som blir lagt ut på Finn.no for tiden har både leppe, spoilere og 22" felger. Klart, finner du en av disse å selge til igjen så går det kanskje greit.

Men majoriteten «folk», vil jeg heller mene går for en bil med 140 000 lavere km. stand ett år eldre enn en bil som ser litt mer moderne ut, men egentlig ikke er det. Men igjen, så er design en smakssak og av erfaring går ofte «smertegrensen» for «folk» på rundt 250 000 km.

Liker både F11 og E61 svært godt. Men tidlige F11 er nå godt over 10 år gamle og mange har gått svært langt, at disse med R6 ligger i det prisområdet de gjør er etter min mening kun pga. ovennevnte årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ca. 10 år så starter 3-serie med 6er å koste mer enn 5 serie også, da begynner forvirringa for fullt. Var en E61 525ix med 150kkm og bra utstyr til rundt 150k på finn nylig, skal du ha 325ix LCI e9x må du opp på 200kNOK og opp. Ser man på diesel 6er så kan man nesten kjøpe en F01 i samme prisområde med lavere km. 

Noe av grunnen tror jeg er vedlikeholdskostnader, en F01 har elbrekk til 20 lapper og kanskje EDC, sånt slipper man på de billigere modellene. Samtidig er det litt kjipt å bytte gjennomrusta travers på en 3er når 5ere og 7ere har den i alu.

Nå som jeg er ferdig med avsporingen så vil jeg igjen si at en 10 år gammel bil kjørt 250k km har mindre enn 1/3-1/4 av verdien på nybil. Ting vil ryke og det koster en del å ta de preventivt, samtidig er nye biler ofte bedre på en del ting, så det bør være med i betraktningen. Hvor lenge skal den kjøre til den vrakes? 350k km? Da blir det dyre 100k km for siste eier. Med 250kNOK i innkjøp og all vedlikehold, nesten så det var billigere per km for første eier med garanti, mer pålitelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...