Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, liffi skrev:

https://www.finn.no/230159954

M5/6 ratt.. er dette overpris eller er dem så dyre ? 😶 

skinn airbag er også ekstra "utstyr" ? 

selve rattet koster mellom 8 og 10k nytt fra bmw

 

men siden det ser nytt ut og  er med airbag, alt av knapper  så er det egentlig ikke upris.  men det er noe som mangler for å ha det i M bil, det er nedre deksel i skinn som fort koster 2500kr

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas import tips, 2021 BMW G31 540d xDrive LCI :) 

På Finn.. 1 059 000,-

BMW 5-serie | FINN.no

...949 000,- for mindre utstyr og lenger km stand

BMW 5-serie | FINN.no

Tilsvarende bil inn fra Sverige 875 000,-

BMW 540 d xDrive Touring MHEV (MET93U) - Bytbil.com 🚗

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ukas import tips, 2021 BMW G31 540d xDrive LCI :) 

På Finn.. 1 059 000,-

BMW 5-serie | FINN.no

...949 000,- for mindre utstyr og lenger km stand

BMW 5-serie | FINN.no

Tilsvarende bil inn fra Sverige 875 000,-

BMW 540 d xDrive Touring MHEV (MET93U) - Bytbil.com 🚗

Er det bare meg som synes den svenske bilen er et direkte dårlig kjøp i forhold til de norske bilene? Bilene i Norge har fem års nybilgaranti fra førstegangsregistrering. En bruktbil som kjøpes fra en forhandler i Norge har fem års reklamasjonsrett fra kjøpstidspunktet. Den svenske bilen er jo heller litt småkjipt utstyrt med sportsseter, ikke skinntrukket eller sensatec dashbord etc. Personlig synes jeg det er alt for lite som skiller i pris til at sistnevnte svarer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Er det bare meg som synes den svenske bilen er et direkte dårlig kjøp i forhold til de norske bilene? Bilene i Norge har fem års nybilgaranti fra førstegangsregistrering. En bruktbil som kjøpes fra en forhandler i Norge har fem års reklamasjonsrett fra kjøpstidspunktet. Den svenske bilen er jo heller litt småkjipt utstyrt med sportsseter, ikke skinntrukket eller sensatec dashbord etc. Personlig synes jeg det er alt for lite som skiller i pris til at sistnevnte svarer seg.

Nei er helt enig. Hadde glatt kjøpt en av de norske der :) Hadde og betalt en betydelig sum for å få 5års garanti kontra 3år. Ny lykt på X3M’n kom på 40 000,- så de lille man sparer på import tror jeg man samtidig kan tape like fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Er det bare meg som synes den svenske bilen er et direkte dårlig kjøp i forhold til de norske bilene? Bilene i Norge har fem års nybilgaranti fra førstegangsregistrering. En bruktbil som kjøpes fra en forhandler i Norge har fem års reklamasjonsrett fra kjøpstidspunktet. Den svenske bilen er jo heller litt småkjipt utstyrt med sportsseter, ikke skinntrukket eller sensatec dashbord etc. Personlig synes jeg det er alt for lite som skiller i pris til at sistnevnte svarer seg.

Denne aktuelle svenske bilen har Service inklusive. Det vil si at den har hatt de servicene BMW krever, da kan man hos en norsk BMW forhandler kjøpe utvidet nybilgaranti. 

Den burde hatt komfortseter, men om dette og kunstskinn på dasjbord er verd 184 000,- får være opp til en og enhver 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 competition hvor første service ikke ble tatt før 45 000km / 3 år.. kjøper folk slike biler til de summene som Stjørdal ofte har på bilene? Føler de ofte har slike biler som dette

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=282205587

edit: 

Nesten litt komisk annonsering 

37FF59D3-2EC9-4F25-8B12-4800DB25F7F8.thumb.jpeg.12598cf313f2904774f40c500c1c62a5.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fredrik 90 said:

Denne aktuelle svenske bilen har Service inklusive. Det vil si at den har hatt de servicene BMW krever, da kan man hos en norsk BMW forhandler kjøpe utvidet nybilgaranti. 

Hvor i alle dager har du dette fra? Ble ikke dette «tilbakevist» i en annen tråd etter at du hadde spurt Bavaria om dette mtp din egen bil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, papertiger skrev:

Hvor i alle dager har du dette fra? Ble ikke dette «tilbakevist» i en annen tråd etter at du hadde spurt Bavaria om dette mtp din egen bil? 

Jo, men så fikk jeg kontrabeskjed av Bavaria da jeg forhørte meg om historikken på en G31 540d LCI jeg fant hos BMW Niederlassung i München. Jeg mener at @fupsaker også hadde fått samme beskjed ang en X3 M40d. Under visse forutsetninger så kan garanti kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Denne aktuelle svenske bilen har Service inklusive. Det vil si at den har hatt de servicene BMW krever, da kan man hos en norsk BMW forhandler kjøpe utvidet nybilgaranti. 

Den burde hatt komfortseter, men om dette og kunstskinn på dasjbord er verd 184 000,- får være opp til en og enhver 😀 

Jeg ser du henviser til denne garantien, men jeg skulle gjerne sett noe mer dokumentasjon rundt dette. Det finnes absolutt ingen ting om dette på BMW Norge sine sider, og helt ærlig virker det rart at BMW Norge eller en autorisert BMW forhandler velger å selge en forlenget nybilgaranti på tre år for "en slikk og ingenting". Husk at de tre siste årene av den norske nybilgarantien er stilt av BMW Norge som følge av forbrukers ekstremt gode rettigheter ifb. forbrukerkjøpsloven. Det innebærer at de to første årene kan man reparere bilen worldwide og de tre siste kun i Norge. Det er jo ikke rare feilen som skal til for at verkstedregningen fort blir 10-15-20 000kr, så det sier seg jo selv at en slik garanti i så fall må koste minst 100 000kr for at det skal være butikk i det. Det som derimot fremkommer av BMW Norges hjemmeside om en utvidet garanti på Premium Selection biler er at disse automatisk har en 24 måneders garanti uavhengig nybilgarantien. Her er det dog verdt å merke seg at denne garantien er begrenset til 25 000km. For all del - jeg betviler ikke at det du sier stemmer, men jeg finner det nokså merkelig at en forhandler eller importør velger å tilby og ikke minst påta seg en risikofull tjeneste på et produkt de aldri har solgt og tjent penger på til normale priser. Når det i tillegg ikke finnes noen informasjon om dette i norske kanaler, gir i alle fall dette solid underbygging av tvil.

Det det derimot finnes informasjon om, dog ikke på de norske sidene, men i Tyskland, er en EUROPlus-garanti som er utstedt av en tredjepart og som har garantivilkår mer eller mindre likt med motor og drivverksforsikringene der det er avkortning etter et gitt antall kjørte kilometer etc. Hvorvidt dette er en ordning som tilbys på privatimporterte biler og for biler i Norge, vites ikke. Noen forlengelse av nybilgaranti kan det i alle fall ikke med rimelighet kunne sies å være.

5 timer siden, Snagg30 skrev:

M3 competition hvor første service ikke ble tatt før 45 000km / 3 år.. kjøper folk slike biler til de summene som Stjørdal ofte har på bilene? Føler de ofte har slike biler som dette

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=282205587

edit: 

Nesten litt komisk annonsering 

37FF59D3-2EC9-4F25-8B12-4800DB25F7F8.thumb.jpeg.12598cf313f2904774f40c500c1c62a5.jpeg

Det er greit å nevne at servicer kan falle ut av serviceboken i iDrive. Det var kun én service merket i iDrive på min i3, men et sjekk opp mot ISTA viste at bilen hadde hatt langt flere servicer. Et tastetrykk senere fra forhandler oppdaterte iDrive servicehistorikken online slik at alle servicene ble synlig. Ikke sikkert at dette er tilfellet her, men det kan være greit å ha i tankene om det er en noe ulogisk servicehistorikk - hvilket jeg føler her ettersom bilen ikke engang har "utleveringsstempelet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...