Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

For min del så er alt ekstra dill dall, som ikke var der fra fabrikken, stort sett tull.

Så åpenbart har vi forskjellige meninger om hvordan ting skal prissettes. Og det er jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjøper en bil med senk, store felger og fancy eksos tilhører jo gjerne den kjøpegruppen som faktisk vil ha senk, store felger og fancy eksos - og er villig til å betale ekstra for dette, da de ikke vil kjøpe triste E60'er på stylter uten M-sport og med potensielt kjipe felger.

Når bilen er påkostet dette utstyret, er det vel ganske normalt å legge til dette når man skal gi en vurdering av bilens pris og hva som er betalingsvilligheten til den aktuelle kjøpegruppen - og ikke din betalingsvillighet fordi du synes alt ettermontert er tull?. Blir helt feil i mine øyne å si at bilen er verdt mindre bare fordi man selv personlig ikke liker ettermontert utstyr som kan være relativt kostbart, især når det finnes en større kjøpegruppe som verdsetter dette utstyret.

Da bør du heller skrive "Hvis jeg skulle kjøpt den bilen, ville ikke jeg gitt mer enn 110.000 kroner".

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skiller seg ut med eksosen, skjermene og M5-emblemet på bakluka. Har sett flere 520i med senk, felger og m-sport ligge ute for 100-110k. Men som du sier, kjøpegruppen får finne betalingsviljen selv. Om noen mener eksosen er verdt 40 lapper så må det være så greit det bare vil. Iallfall for selger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du heller skrive "Hvis jeg skulle kjøpt den bilen, ville ikke jeg gitt mer enn 110.000 kroner".

Det var jo det jeg gjorde, da jeg svarte på opprinnelig innlegg. Bare at jeg ikke presiserte nøyaktig det du nettopp skrev.

Men TS spurte hva andre syntes, og jeg svarte.

Hanzhe over meg treffer godt med sitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ulike personer vurderer hva som er markedsprisen får være opp til de selv. Hvis jeg skal prøve å foreta noen synsing så prøver jeg å ta med betalingsvilligheten i markedet. Hvis ikke kunne jeg jo sagt at jeg ikke ville gitt mer enn 80.000 for den bilen, fordi jeg potensielt hater grå biler og at jeg aldri ville kjøpt en bil uten HUD og komfortseter eller at motoren er helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ulike personer vurderer hva som er markedsprisen får være opp til de selv. Hvis jeg skal prøve å foreta noen synsing så prøver jeg å ta med betalingsvilligheten i markedet. Hvis ikke kunne jeg jo sagt at jeg ikke ville gitt mer enn 80.000 for den bilen, fordi jeg potensielt hater grå biler og at jeg aldri ville kjøpt en bil uten HUD og komfortseter eller at motoren er helt feil.

Vi får se om den blir solgt til forlangende.

Noe jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe du vil utdype? Evt ta det på pm.

Som og awt nevnte.

Men når det er sagt så er dette endel å siden. MB har kommet seg veldig de siste årene. Spesielt på Kaland, Fantoft kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...