Fredrik Skrevet Juni 10, 2015 Share Skrevet Juni 10, 2015 Teknikken er super spitzenklasse, men designet er om ikke kjedelig så iallefall noe vi har sett store deler av før. BMW "safer" når det gjelder designet på 7-serien og det er egentlig litt dumt (sikkert med E65 i relativt friskt minne). Vi vet at BMW kan bedre enn dette, men markedet i dette segmentet er dessverre neppe klar for en visjonær designmessig revolusjon på linje med i3 og i8. Det er trist... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 10, 2015 Share Skrevet Juni 10, 2015 Ser som ventet mye bedre ut enn nå i forhold til på de lekkede bildene. Men stusser på at 0-100 på 730d er den samme, 6,1 sek, som på f01, selvom den nye 730d har økt fra 258hk/560Nm til 265hk/620Nm. La merke til en nydelig detalj - vinduslisten rundt bakdøren ser ut til å være i ett stykke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyFF Skrevet Juni 10, 2015 Share Skrevet Juni 10, 2015 For et smykke av en bil. Det gledes til å se den live Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Juni 10, 2015 Share Skrevet Juni 10, 2015 Ble faktisk mye bedre enn hva jeg hadde ventet. Eneste jeg kanskje ikke likte var det nye rattet - som så litt "asiatisk" ut. Ellers en helt herlig bil. Tror faktisk jeg likte den best uten M-sport, i motsetning til F01 7-er som jeg føler må ha M-sport. Håper jeg kjører en brukt slik om 7-8 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 10, 2015 Share Skrevet Juni 10, 2015 Teknikken er super spitzenklasse, men designet er om ikke kjedelig så iallefall noe vi har sett store deler av før. BMW "safer" når det gjelder designet på 7-serien og det er egentlig litt dumt (sikkert med E65 i relativt friskt minne). Vi vet at BMW kan bedre enn dette, men markedet i dette segmentet er dessverre neppe klar for en visjonær designmessig revolusjon på linje med i3 og i8. Det er trist... Jeg er forsåvidt enig med deg der, men en annen del av meg og det er den konservative delen som ikke er glad i forandringer er glad for at BMW safer på designet. Skal bli spennende å se om teknisk innovasjon alene kan være nok La merke til en nydelig detalj - vinduslisten rundt bakdøren ser ut til å være i ett stykke. Den er i ett stykke og det er utrolig elegant synes jeg, det hele ligger i detaljene ser det ut som Slikt som dette ser man vanligvis på langt dyrere biler som Rolls Royce og Bentley. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 10, 2015 Share Skrevet Juni 10, 2015 Jepp... listen rundt bakdøren er utvilsomt elegant utformet. Mercedes-Maybach har en annen løsning der det bakre vinduet ved C-stolpen ikke er en del av døren. Årsaken er at denne løsningen forhindrer støy/vindsus akkurat der hodet på passasjerene befinner seg. Jmf. de som har prøvekjørt bilen er dette ganske effektivt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2015 Kult å lese alle reaksjonene. Spennende bil, det mest spennende er nok under skallet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Likte utseende utvendig veldig godt, meget elegant. Men er ikke helt fan av interiør designet til BMW om dagen. Forstår ikke hvorfor den ipaden ikke kan bygges mer elegant inn i dashbordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Litt skuffet over designet på denne. Pen og elegant bil, så det treffer nok kundegruppen, man ikke sportslig nok fremtoning i mine øyne. Mye krom, som gikk av moten for flere år siden (i Europa riktignok, kanskje ikke i Asia og USA). Fronten blir merkelig når lyktene er så smale i forhold til grillen, som er klumpete og stor - dette skaper ingen flyt eller harmoni i fronten. Dette har de klart mye bedre på f.eks. M4. Og den kromlisten nede langs dørene er rett og slett stygg, samme med rattet, som like gjerne ser ut som noe som er hentet fra Hyundai. Tror ikke Mercedes skjelver i buksene av dette. S-klasse fremstår langt bedre både eksteriør- og interiørmessig. wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Man kan vell si det sånn at de som har råd til en slik en helt nye er i aldersgruppen 50+ som regel. Etter å ha vist fattern bilder av så spurte han bare om hvor mye den koster. Han har ihvertfall lyst på en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 Ja, dette så definitivt mye bedre ut enn på de lekkede bildene, men jeg er nok enig med Walkabout at den mangler litt harmoni og flyt i designet. Her er mine kritiske innvendigner: Klumpete speildesign. Mens forrige generasjon skjulte blinklyset på en elegant måte er blinklyset nå svært fremtredende. Ellers liker jeg chromelisten som går i ett med vinduslisten og ut på speilene. Manglende iDrive-betjening bak. Billig løsning med avtagbar pad og minus for at produktet ikke er fra Apple. Manglende sidemarkeringslys og lys i "øyenbrynet". Dette har blitt en identitet for BMW de senere årene, og det er synd at de orange sidemarkeringslysene som skaper et spennende lysdesign er borte. Lysdesignet virker derfor litt mindre moderne enn utgående modell med LED hovedlykter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 (endret) Jeg synes også designet var litt vell safe, med unntak av nyrene. Ser man bort i fra alt krommet (som forhåpentligvis kan velges bort) og legger til litt godvilje med tanke på de overdimensjonerte nyrene, så synes jeg denne 7-serien også er en diskre og pen bil. Interiøret var bare grise lekkert, men rattet var litt rart/uvant. M-Sport synes jeg så veldig bra ut og får den M-Sport rattet da også, så er alt på plass! Er det bare jeg eller har den nye 7 Serien kopiert Mercedes sitt Magic body control? Endret Juni 11, 2015 av Gustav C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 11, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2015 Tror man ville fått bakoversveis hvis en såg den i virkeligheten. Tidligere har jeg fått den følelsen når jeg har sett nye modeller i virkeligheten. Det er en utrolig spennende teknologi som taes i bruk og jeg tror Mercedes og Audi bør skjelve i buksen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 En liten sammenligning mellom den nye 7-serien og S-klassen... http://www.bmwblog.com/2015/06/11/2016-bmw-7-series-vs-2015-mercedes-benz-s-class/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 11, 2015 Share Skrevet Juni 11, 2015 2-eike-rattet til Mercedes er så ufattelig stygt.. Gustav C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå