Slavearbeider'n Skrevet April 9, 2025 Skrevet April 9, 2025 På 22.3.2025 den 18.20, tennbrikket skrev: Godt å høre flere har måtte limt! Begynner jammen meg å bli vanskelig med dørtrekk til disse bilene. Spesielt hvis man skal tenke litt kostnad. Jeg sendte faktisk selgeren av dørtrekkene en melding etter jeg hadde fått dem, og fortalte han at jeg ble positivt overrasket. Når jeg ser folk selger dørtrekk i stoff med litt limslipp til 1000kr pr dørtrekk, så må jeg si at disse 4 her til 1000kr var mye bedre enn forventet. Har foreløpig fått en pris for farging av begge stolene. Jeg tror nok at det blir til å prøve selv. Alt ser jo selvsagt mye lettere ut på youtube, misforstå meg rett, men til 1500kr+tidsbruk så føler jeg det er verdt å prøve selv om ikke annet. Blir det bra, så er det en kunnskap og erfaring rikere.   Farging av stolene fikser du. Nå vet jeg ikke hvor mye du skal farge men om det er mindre partier kjøper du deg en liteb kompressor og en airbrush. For større oppgaver kjøper du en lakksprøyte. Matt ned overflaten med 600-800 slipepapir. Rengjør skinnet så du får vekk alt av fett og andre rester. La tørke og spray med farge. Kan være greit å tynne ut lakken med litt vann. Når alt har tørket går du på med sealer. Denne legger du også med airbrush/sprøyte tennbrikket reagerte på dette 1
tennbrikket Skrevet April 9, 2025 Forfatter Skrevet April 9, 2025 1 time siden, Slavearbeider'n skrev: Farging av stolene fikser du. Nå vet jeg ikke hvor mye du skal farge men om det er mindre partier kjøper du deg en liteb kompressor og en airbrush. For større oppgaver kjøper du en lakksprøyte. Matt ned overflaten med 600-800 slipepapir. Rengjør skinnet så du får vekk alt av fett og andre rester. La tørke og spray med farge. Kan være greit å tynne ut lakken med litt vann. Når alt har tørket går du på med sealer. Denne legger du også med airbrush/sprøyte Sett litt på airbrush. Er den på Biltema god nok? Tenker det blir å farge hele framstolene for å unngå fargeskille. Kun det i midten jeg vil ha svart som på siden.
sveigis Skrevet April 9, 2025 Skrevet April 9, 2025 Dette ble jo kanon bra 😊 Du sier det veldig riktig her angående plass i disse stolene . En kamerat av meg skulle sitte på og han er litt for svær liksom ,han valgte å sitte i baksetet i steden 😅 tennbrikket reagerte på dette 1
Slavearbeider'n Skrevet April 9, 2025 Skrevet April 9, 2025 (endret) 3 timer siden, tennbrikket skrev: Sett litt på airbrush. Er den på Biltema god nok? Tenker det blir å farge hele framstolene for å unngå fargeskille. Kun det i midten jeg vil ha svart som på siden. Det går smått med airbrush. Ville kjøpt en vanlig lakksprøyte. Biltema har funket fint for meg. Ett tips etter du har lagt farge før du skal legge sealer er å pusse lett over med fint papir og ta alle high spots. Da blir finishen fin Endret April 9, 2025 av Slavearbeider'n sveigis og tennbrikket reagerte på dette 2
E.C. Skrevet April 9, 2025 Skrevet April 9, 2025 Antar at den vaieren under stolen er som på E39. Den justerer høyden på setebeltet, altså det punktet som festes inn øverst i B-stolpen. Når setet flyttes fram går punktet ned (mener jeg å huske), fordi da er det en liten person som sitter der og med setet bakover går det opp. Hvis du ikke får det festet ordentlig under stolen så kan du lage noe slags lås på selve vaieren/snora ved teppet der og justere høyden som passer deg best. sveigis og tennbrikket reagerte på dette 1 1
tennbrikket Skrevet i går, 18:01 Forfatter Skrevet i går, 18:01 Ett kapittel over, ett nytt som starter. Det ble nesten 11 år med e46en. Hentet den siste helgen i januar 2015, og 6 desember 2025 ble den solgt. Jeg tror den har kommet til ett godt hjem. Jeg mener personlig det var en bil som var verdt for rette personen å pusse opp. Fikk veldig mange henvendelser, men når 18-20 åringene som ikke helt visste hva dette var begynte med forklaringer på hvordan man sparkler og fikser rust, så skjønte jeg hvor dette bar. Han som hentet den har tatt skiltene av den, og skal bytte paneler og få den lakkert opp og tilbake i god stand, så det er godt å vite!  samfunnet ønsker oss jo i en retning, og jeg vil nå si jeg går under en vanlig a4 livsstil, så også for meg så er det mer økonomisk med en elbil, og med bil som interesse, så ønsker man heller ingen kjedelig kia. Der vil jeg påstå at BMW er eneste som leverer den totalpakken som i4 er. Knallfine linjer som faktisk ser ut som en bil. Har vært eier av denne bilen nå i akkurat en uke, og det er jo godt med både knirkefri, ristefri, varmbil og apple carplay. Jeg er skikkelig fornøyd med fargen, den får fram formene og linjene på en helt annen måte enn i4 i fire red jeg hadde på lån fra bilia, kollega syns nesten ikke det så ut som samme bil engang😅.  jeg har jo kjørt elbil hele 341km, så jeg er ikke så god på kjøremønster, lading osv. jeg hadde bilen inne i garasjen på 16 grader, og dro til jobb da det var -14 grader, da var den ganske så snill på forbruket, men med kaldtbatteri, så var den merkbart tørstere. Dette er vel en vanesak man lærer seg med tiden, blir spennende å se hvordan dette er i lengden.  Heik80, KMT, Syvert og 17 andre reagerte på dette 20
Saltkjelen Skrevet i gÃ¥r, 18:26 Skrevet i gÃ¥r, 18:26 Gratulerer med flott batteribil. Det begynner etter hvert Ã¥ bli noen i4er her inne, hvilket i og for seg er forstÃ¥elig. Â
Dusy Skrevet i gÃ¥r, 18:43 Skrevet i gÃ¥r, 18:43 Gratulerer sÃ¥ mye med ny bruksbil!  Føyer meg i rekken med Saltkjelen over her, det er ikke vanskelig Ã¥ forstÃ¥ at du falt for denne. Det er rett og slett en fantastisk totalpakke! Leken er den ogsÃ¥ Â
tennbrikket Skrevet i går, 18:46 Forfatter Skrevet i går, 18:46 12 minutter siden, Saltkjelen skrev: Gratulerer med flott batteribil. Det begynner etter hvert å bli noen i4er her inne, hvilket i og for seg er forståelig.  Jo, takk for det. Å gå fra e46 til i4 er jammen meg ett stort hopp, men det kjennes riktig ut. Bare godt at alt fungerer og man slipper alt av vibrasjoner og rakling. Sommeren så har jeg jo softis-expressen å dra ut på turtall, så dette tror jeg skal bli en helt fin hverdag. ///M-ini95, KMT, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
tennbrikket Skrevet i går, 18:46 Forfatter Skrevet i går, 18:46 2 minutter siden, Dusy skrev: Gratulerer så mye med ny bruksbil!  Føyer meg i rekken med Saltkjelen over her, det er ikke vanskelig å forstå at du falt for denne. Det er rett og slett en fantastisk totalpakke! Leken er den også  Takk Jeg har aldri kjørt så forsiktig som med denne bilen, så blir spennende å se når jeg klarer å teste den litt på snøen
Marius2002 Skrevet i går, 18:46 Skrevet i går, 18:46 Gratulerer med flott i4!  Elektrisk er kjempedeilig i hverdagen. Så hjelper det på med en god dose egenskaper og et flott utseende.  fupsaker og tennbrikket reagerte på dette 1 1
Dusy Skrevet i går, 18:53 Skrevet i går, 18:53 (endret) 7 minutes ago, tennbrikket said: Takk Jeg har aldri kjørt så forsiktig som med denne bilen, så blir spennende å se når jeg klarer å teste den litt på snøen Haha, jeg skjønner deg godt og det var jeg også de første månedene. Den føltes jo enorm ut i forhold til E-Golfen den erstatta, men man venner seg til det. Finn deg en tom plass og skru av antispinn men la «traction» stå på, så kommer du til å få frem guttungen i deg 😂 Den er ikke vanskelig å håndtere, men her må du bare prøve deg fram etter ditt tempo   Endret i går, 18:54 av Dusy fupsaker, tennbrikket og papertiger reagerte på dette 3
papertiger Skrevet i gÃ¥r, 20:01 Skrevet i gÃ¥r, 20:01 Gratulerer igjen med nydelig i4 i lekker farge! Begynner Ã¥ bli litt i4 etter hvert her ja, forstÃ¥elig nok med de prisene som er pÃ¥ de bilene om dagen.Â
tennbrikket Skrevet i går, 20:10 Forfatter Skrevet i går, 20:10 8 minutter siden, papertiger skrev: Gratulerer igjen med nydelig i4 i lekker farge! Begynner å bli litt i4 etter hvert her ja, forståelig nok med de prisene som er på de bilene om dagen. Takk for det. Ja, det begynner å bli litt av disse. Blir nok sikkert ikke morsom når man en gang skal selge, men. Alt blir solgt til riktig pris vel å merke.
Lars89 Skrevet i går, 20:47 Skrevet i går, 20:47 Gratulerer med knallfin bil! Må være utrolig stas å hente ut en helt ny bil fra forhandle. Gikk selv fra sliten E46 til "ny" i3 for mange år siden og det er befriende å ha noe som bare virker uten noe om og men.  LP760 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå