Gå til innhold

E38 740d Individual - Estorilblå - Diffhavari side 5


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Nå er vi omtrent klar for BMW-dagene på Våler i helga! :D Flere som skal?

 

Jeg har ikke ligget på latsiden i det siste.

Monterte DVD-navileser i Juli. I går ble det fulgt opp med montering av 16:9 skjerm. I tillegg har jeg snudd + og - på steptronicen, slik at man girer "rett vei".

I dag har dagen gått til å ettermontere bi-xenon med helt klare linser. Ble perverst bra lys i forhold til de originale xenonprosjektorene. Og helt enormt bredt lysbilde!

Går med noen små planer om å kjøpe meg et skikkelig kamera i løpet av Fredagen, så det kommer sannsynligvis noen flere og bedre bilder av oppgraderinger framover :D Hvis noen har et litt halvavansert Olympuskamera de vil selge meg, gi en lyd :)

 

Slik ble det med 16:9 skjermen:

Snapchat--3545119504633932372_zpsed43xpx

 

Her er plata jeg bytta ut slik at det ikke bare funker rett, men også ser rett ut. Den til høyre er den jeg satt i.

Snapchat-8846893549867437939_zpszgrls6yo

 

Og til slutt et bilde tatt når jeg var på ferie i Trøndelag :)

FB_IMG_1439297092803_zpsq8ejq04f.jpg

Endret av rolfi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide med en liten oppdatering til.

 

Bestilte 8 parkeringssensorer på ebay. Ble rundt 1500kr for alle 8, og lifetime warranty... Om de varer i evigheten og forbi, gjenstår å se. Men de har fungert i 3 dager, gjennom både regn og bilvask til nå. Billige var de uansett :)

 

Her av resultatet av bi-xenon ettermonteringen. Kjøpte prosjektorer med Bi-Xenon funksjonalitet (kopi av Hella E55 prosjektorene) som funker med de originale D2S-pærene. Alt ser helt OEM ut, og funker som bare det. Fikk justert lyset til perfekt høyde med lysjusteringsapparat også.

Linsen på disse prosjektorene er 3", i motsetning til linsen på de originale prosjektorene som er 2,5". De nye fyller mye bedre ut i lykten :)

lykt_zpstsolgsco.jpg

 

I dag fikk jeg også de nye K&N innsatsfilterene. K&N lager visst egentlig ikke til 740d, men sammenlignet litt dimensjoner og fant ut at filter til E38 750i/iL skulle passe sånn omtrent. De sitter bittelitt trangt i boksene, men de passer :)

Fulgte også med endel klister i pakken. Hva synes folk? Ble det litt mye med K&N-klisterene i tillegg til de advarselklisterene? Satt på de svarte, så de går litt mer i ett... Men er usikker på om det ble litt harry, eller om det ble greit :P Vad tycks?

filter_zpshgf8rmqp.jpg

filter2_zpsskmnwhi1.jpg

 

Fikk meg nytt kamera i går, så har tatt noen bilder og prøvd meg fram litt bare. Landet på Canon EOS 450D. Gammelt kamera, men det var billig og er en grei måte å lære meg dette her på :)

 

skjerm_zpsrwl7vyiq.jpg

gir_zpsf5xnp4mc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flotte bilder av en flott bil :)

Takk for det.

 

Meget bra bilder Rolfi :)

Thanks you, thanks you :)

 

Wow! :wub:

:D

 

Herlig bil!

Takk :)

 

For en bil! Fantastisk! Hvilke andre Bmwer står denne motoren i?

Den står kun i E38 740d, E65 740d og 745d (med noe høyere effekt i 745d, naturligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil.

Møtte deg 2 ganger ved Ålgård søndag for 2 uker siden. :).

 

Åå? I hvilken bil? Blink, tut og vink neste gang ;) Er ikke alltid jeg følger så mye med på annet enn min egen kjøring :P

 

En skikkelig grom syver med knall farge! E38 er BMW-design på sitt beste. 

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...