Gå til innhold

Z3M Coupe - Første løp gjennomført med Hellrat V2


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

14 hours ago, sveigis said:

Dette ble rasende bra og godt den er den skal være igjen 😀

Gøy å se litt oppdateringer herifra .👍

Takker!  Går vel inn i stille "tiden" nå snart. Men har litt planer for Gamla, så håper budsjettet går i balanse og at Julenissen er snill med årets gaver :-D

13 hours ago, Werther said:

Hvordan blir logistikken til våren?

Skal du fortsatt forsøke å selge Z3Men, beholde Z4Men som kosebil og coupen som autoslalom/banebil?

Ehm, har ikke fått tatt endelig stilling til dette. Hadde et par fornuftige bud på Z3M'en nå i år, men klarte ikke å la den gå. (Jeg er helt håpløs)  Eneste som er sikkert er at Coupen blir beholdt uansett, har blitt veldig glad i den bilen. Ja den har minst motor, er ikke en M bil osv... Men hun gir meg utrolig mye kjøre glede både på vei og bane/autoslalom.  

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Karra til et par små eventer til sånn på tampen av sesongen.

Har en "voksen" nevø som holder på med førerkort og på en familie middag ble vi sittende å diskutere biler og førerkort. Så viser det seg at han bare har øvelses kjørt med EL biler og andre litt kjedelige biler (varebiler osv). Så når jeg spurte ham har du fått kjøre noe gammelt med manuelt gir og OK understell? Svaret var nei og dette kunne jeg ikke "akseptere" :-D

Så han fikk marsj ordre om å komme til meg påfølgende uke for å kjøre litt med Gamla, så ett L merke ble handlet inn og klasket på. Til min store glede, så kjører han veldig bra. Og dette ifølge ham så var dette det morsomste han hadde kjørt, skikkelig lyd og "pulver" i gassen (lar ham ikke kjøre en M bil ennå :-D ).

Han kjører såpass bra at jeg utfordret ham til å være med på neste autoslalom trening for å teste litt grenser på bil.  Noe han sa ja til.

Så samme uke dro vi på trening på KNA Varna, klasket på L merket og kjørte ut på banen.

120914322_1536401899893865_5929357781884058536_o.jpg.cbe254900c6c165cf5a6f137aee0ede2.jpg

Trenger vel ikke å si at det ble ikke mange rundene på undertegnede den dagen. Lot ham få kjøre meste mulig, selv om det regnet og var glatt så klarte han seg skikkelig bra.  Litt små stolt onkel nå :-D

Stort mangfold i på bilene på treningene!

120771803_1536401893227199_2126864825530419816_o.thumb.jpg.5fac6324ed800a8be1d14eaf47ff6250.jpg

120839304_10159989563611980_8427504183015142634_o.thumb.jpg.10a4b0bfccb43a990a3f10f921925e54.jpg

Som man ser på bildet over, så var forsatt ikke pansret helt perfekt alignet.  Og dette irriterte meg såpass at jeg tok en runde til på dette og endte faktisk opp med å demontere låsene fra pansret for å fin innstille dem på lavest/kortest punkt. Som jeg da justerte ut helt til de låste seg skikkelig når de var montert igjen.

IMG_7412.thumb.jpg.64d84806c96f6ece2177419833705162.jpg

Fikk også klasket å de nye sidelysene.

IMG_7434.thumb.jpg.ddeff10d7ffa6831a255ca004d75b8a9.jpg

Nå ble den endelig ganske OK og helt godkjent på en bruksbil. Siden jeg hadde utfordret nevøen til å stille på årets Autoslalom event på Lillehammer og at vi skulle ta det som en øvelseskjøretur for han. Så stilte han opp og hjalp til med siste justeringer av forstillingen. ene bærearms foringen hadde vridd seg slik at kaster ble feil. (eksentriske foringer).

IMG_7433.thumb.jpg.674c217aeb9e6cc69f446e182cb8635f.jpg

Dessverre så glemte jeg helt å ta bilder av vår kjøring (sitter på som ledsager).

Men @hagenisse tok ihvertfall 2 plassen med en E36 Grompact (323 hvis jeg husker riktig). Så BMW klarte seg OK, selv om undertegnede var på bærtur den dagen. Og nevøen karte seg fint.

IMG_7453.thumb.jpg.38c670adba481adae1efc2ebcf9c33ef.jpg

All den øvelseskjøringen og deltagelse i sin første konkurranse har nå gitt nevø mersmak på bilsport. Så nå vil han gjerne ha en liten hatchback lignende bil. Han har alltid likt Scirocco, så da ble det bestemt at han skulle finne et par kandidater så skulle vi se på et par stk.

Fant en på Lørenskog som matchet på pris og kjørelengde. Så vi lånte den en tur og testet litt.  En helt orginal bil og god å kjøre, selv i helt orginal stand. Dette var en 140hk.  Den syntes vi var litt slapp og samt nevøen hadde forsket litt mer på disse motorene som sitter i disse bilene. Er visst mye problemer med dem.  Så etter å ha tenkt seg litt om hørt litt med kamerater som er mekaniker på på ulike verksteder. Så nå har han endret mening og er nå på jakt etter en 118d/120d tom 2006 modell. ( jeg er helt uskyldig i denne sammenhengen, men klager ikke på det :-D ) 

IMG_7423.thumb.jpg.6fb07c5093b012af588b46d1623773f2.jpg

Så har det slik at vi har en I3 her i stallen også, den trengte sårt litt TLC også. Bremsene på hadde rett og slett rustet i stykker, enda jeg har prøvd å bruke bremsene på den når jeg har kjørt den.

Siden det er konas bil, så ble jeg positivt overrasket over at hun meldte interesse og ville hjelpe til. Så da ble det motorsport på TV'en og kosemekking sammen i garasjen. 

IMG_7489.thumb.jpg.9f2e70f73b90de92c428c33dee80ff6e.jpg

Disse har sittet på bilen 66K km, var egentlig ikke slitt bare veldig rustent. Fram skivene hadde alvorlig gravrust på innsiden, smått utrolig at det gikk igjennom siste EU. Så glad vi tok tak i dette nå.

IMG_7497.thumb.jpg.301a23f4ccc084d72d1a598290e2a83d.jpg

Bak klossen så slitne ut, men var masse gods igjen. Men byttet alt når vi først var igang.

IMG_7495.thumb.jpg.cb6334cad26cdeb315743a5c99c0ae09.jpg

Alt nytt på nå, vi har også investert i 4 nye vinter dekk på den i år også.  Så nå bør den være klar for både vinteren og mange km til på veien.  En bil som vi har vært veldig fornøyd med som en DD bil.

IMG_7492.thumb.jpg.43da1db2a75caa64046df8b47cfcdc1d.jpg

Rakk akkurat siste autoslalom trening for i år også, hvor nevøen igjen slang seg med. Var en knall dag og fikk avsluttet med et par ganske gode runder for min egen del. 

Men så prøvde en tidligere Norgesmester min bil og slo min bestetid med 1.4s på sin andre runde i min bil (ja, han bommet på en port, men hadde forsatt vært raskere enn meg).  Så ble ganske godt satt på plass, men lærte et par ting ved å sitte på. Og fikk veldig verdifull tilbakemelding på oppsett av bilen som jeg tar meg med inn vinter sesongen.

Så denne gangen legger jeg med video av hans kjøring og ikke min. Ganske tydelig at Gamla kan kjøres hardere :-D

Gamla fikk også æren av være med opptak av noe intervju greier,  tror det var en sånn generell reportasje om autoslalom.

IMG_7507.thumb.PNG.4cbf97c764c6b372467020f232615b0a.PNG

Men nå står samtlige biler på lager, gamla fikk oljeskift og lagringshjul på i dag :-( Blir bare å dra henne ut for en sist vask ila helgen.

IMG_7543.thumb.jpg.ac6817181925d622215b02eae7cbb7aa.jpg

Men nå det blir nok litt jobb på henne i vinter, for det dukker stadig opp litt små deler.

@havers95 var så kul at han printa ut nye trakter til meg. Siden jeg maltrakterte den ene på Rudskogen i år.

IMG_7533.thumb.jpg.5c3dcb390348338413139e138780dfbf.jpg

Også dukket disse opp på finn til en rimelig pris. Så mulig disse kommer på også i vinter, har slitt litt med at klossene blir veldig skjevt slitt på bremsen foran.

IMG_7382.thumb.jpg.7c949e5a4e616e9d72ce5e4394f0e721.jpg

Planen for Gamla (altså plan og ikke dermed sagt at det blir gjort :-D😞

  • få inn bøtte stolen (må handle fester) og optimalt 5 punkt sele også.
  • få plass trakter å rute opp bremse kjøling fra front istedenfor.
  • få plass kjøling til bakbremsene
  • lakkere opp kalipere, greit at ting er litt pent.
  • Nye dekk, har helt slitt ut R dekkene nå. Blir vel R888 eller A052, mao litt opp i kvalitet.
  • få lagt nye slange med kaldt luft til luftboksen (Bruker en av bremse traktene nå)
  • ta ned bakstillingen og bytte alt av foringer der.
  • sjekke sveisepunkter i bakenden (kjent svakhet på disse bilene)
  • Justerebare topplagere, så jeg kan få satt opp optimal hjulstilling.
  • Vurdere å bytte ut vifta med en elektrisk vifte, så en Z3 hvor vifta har tatt kvelden og bulket panseret...
  • Vannpumpe og ny kjølevæske

Ser ingen grunn til å gjøre så mye mer med ytelse nå. Gamla går greit nå og det er forsatt undertegnede som er begrensingen. Selvom det har vært et "corona" år, så ser jeg jo bildene at jeg har fått kjørt litt i år også. Vært veldig fornøyd bilen etter at jeg fikk på bremsene og den nye tuningen.  

Håper dog at vi er mer i normal gjenge neste år og att jeg får møtt flere bimmers folk på bane/treff neste år.

PS: ser at tråden min er snart 5år gammel. Vanvittig hvordan tiden flyr! 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig lesning, Nils. Du vurderte aldri å slipe rein skivene, da? Eller er det bare kjipe meg, som gjør slikt i 2020 (i 2019, var det vel..). 

Det var artig å se på autoslalåmen sist helg, og helt klart noe jeg kunne tenkt meg å være med på. Kameraten min kjørte hvit, stor Ford. Kanskje ikke den mest egnede farkost på Varnabanen. Han moret seg fælt likevel.

Jeg må snart skifte bil. Ikke for dét  - den driver med automatisk vektreduksjon, sikkert ikke dumt ute på banen. E46 320da er vel uansett ikke noe banedyr uten at det må legges ned en viss mengde arbeid og penger i den.

Både din bil, og @Werthersin, frister fælt. Men jeg har ikke plass til mer enn én bil de nærmeste årene. Det rimer ikke så godt med z3, dessverre. For tiden pendler jeg mellom e60 og en nyere 1er. Mest 1er, må jeg si. Savner e81'n fælt. En knall bil på alle måter. Grei å skru på, fin med hensyn til rust (dog er det noen år siden jeg rattet den - var den jeg solgte til fordel for badekaret (z3-en). Den hadde fornuftige kraftressurser med 143 hk diesel, men jeg forstår skepsisen til snart 15 år gammel n47.

Godt dere ikke kjøpte VW. Kjører stadig bak en slik. Ikke bare har han en oljeflaske liggende baki, men den lukter oljeforbruk ved rolig bykjøring, faktisk...

Forsøker å lese meg opp på f20. Virker som en kjempe bil, egentlig. Utvalget og forumtrådene om den i Norge lider dessverre av at alle her til lands har kjøpt Nissan Leaf, BMW i3 og e- (gjesp) Golf siden f20 ble lansert i 2012. i3 er forresten flott bil dét. Har lånt den de gangene E46 har vært på sykehuset for airbag bytte og andre gammel bil-problemer. 

IMG_20201018_141939.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at du får med nevøen din på litt action. Misunner deg der. Kult. 

Må nevnes at det er artig å se at hagenisse er tilbake på gammal BMW igjen. Etter å ha sett de tidene han satte med MX-5 regnet jeg ikke med at han skulle returnere til gammel BMW. Men 323Ti er fett da :mrgreen:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, And-reas said:

For tiden pendler jeg mellom e60 og en nyere 1er. Mest 1er, må jeg si. Savner e81'n fælt. En knall bil på alle måter. Grei å skru på, fin med hensyn til rust (dog er det noen år siden jeg rattet den - var den jeg solgte til fordel for badekaret (z3-en). Den hadde fornuftige kraftressurser med 143 hk diesel, men jeg forstår skepsisen til snart 15 år gammel n47.

Var hyggelig å hilse på deg igjen, ble dessverre litt kort.  Ser ingen problemer med at du kjører med 3'ern din, det handler mest om ha det gøy og leke med bil :-D  Men skjønner godt at du savner 1'er din,  jeg synes disse virker som fine bil til litt lek og moro, samt at de er fornuftige små biler.  Jeg har faktisk blitt anbefalt den gamle diesel motor tom 2006, de skal visst nok være veldig skudd sikre?

22 hours ago, Werther said:

Må nevnes at det er artig å se at hagenisse er tilbake på gammal BMW igjen. Etter å ha sett de tidene han satte med MX-5 regnet jeg ikke med at han skulle returnere til gammel BMW. Men 323Ti er fett da :mrgreen:

Var vel mest at han ikke gadd å sette på R dekka på MX5'en og lånte BMW til en annen kamerat som også kjørte den dagen.  Tror @hagenisse ikke gidder eldre biler lenger og mye skruing.  Mer opptatt av kjøretid og enkelt bilhold, noe jeg forstår godt. Kan bli litt mye garasjetid med disse eldre bilene av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt altfor lite aktiv på Bimmers, men denne tråden er veldig artig! Synd med krasj men ser ut som det ordnet seg greit 😊 

Såg på videoen av Rudskogen og ble litt nysgjerrig, vil du ikke ha mer igjen for og gå annerledes inn i svingen ved slakteren? ( Det den heter😅? Høyre svingen etter Porschesvingen ) 

Om du går litt lenger ut før turn in, bremser litt senere, for og gå på mer gass tidligere?  Om det gikk og forstå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Skulebollen said:

Har blitt altfor lite aktiv på Bimmers, men denne tråden er veldig artig! Synd med krasj men ser ut som det ordnet seg greit 😊 

Såg på videoen av Rudskogen og ble litt nysgjerrig, vil du ikke ha mer igjen for og gå annerledes inn i svingen ved slakteren? ( Det den heter😅? Høyre svingen etter Porschesvingen ) 

Om du går litt lenger ut før turn in, bremser litt senere, for og gå på mer gass tidligere?  Om det gikk og forstå 😂

Jeg er helt enig med deg, jeg bommer på bremsingen og får feil linje. Vet ikke om du la merke til det, men jeg prøver kompensere for den dårlig linja og roter til utgangen også ved å trampe på for mye tidlig (Jeg får litt hjulspin og liten sleng)....

Men i simulatoren så virker det som at det raskere med Z3'en (motorsvake bil generelt?) å bremse litt tidligere å ta svingen trangere (saktere?) og få tidlig exit.

Skal være helt ærlig at jeg er forsatt der at det jeg kan i teori og faktisk utførelse av teorien ikke alltid matcher :whistle:   Hvis jeg ser på den aktuelle videoen i med kritiske øyner, så bommer jeg "mye" på Angsten (funker bedre med tightere linje opp/ut av den),  litt reservert på gassen opp fra angsten,  roter til Slakteren og første svingen etter Slakteren.  Der prøver jeg egentlig å gå bredere og gå mer oppå curben for mer fart ut.  

Ser jo at optimal best tiden med denne bilen er på høye 1:43.x i Harrys laptimer,  så jeg har litt å ta tak framover :-D   Tror ikke jeg vil klare 1:43.x tallet med Gamla,mistenker at laptimeren er litt vel optimistisk.  Men 1:45.x bør være mulig med litt trening og bedre svinger.  

Setter veldig pris på tilbakemeldinger som dette! 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Skulebollen said:

Ja er ikke alltid like enkelt med teori vs praksis 😅 

Øver du på Rudskogen i simulator? AC?

Virker grom den laptimeren.. Er det GPS koblet opp mot tlf og ett Gopro kamera?

Når det kommer til Våler og Rudskogen så er det AC jeg sitter i ja. Men blir ikke mye der, kanskje bare et par runder dagen før jeg skal dit selv.  AC banene er ikke så bra som ønsket.  Sitter mest i iracing om dagen og kjører ulike serier der.

Jeg brukte Harrys laptimer fram til i år, men har gått over til Racechrono pro nå.  Liker den bedre når det gjelder å se nærmere på detaljer når jeg er ved banen. Samt at autoslalom gjengen ofte legger ut banene til den, som vi kan laste ned før trening.  Alt kjøres på iphonen og jeg monterer den i front ruta på passasjersiden slik at den kan filme mens jeg kjører.  Appen ordner resten med å lage videoen osv. Ganske enkle greier men praktisk :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 0.41, fxslin skrev:

Var hyggelig å hilse på deg igjen, ble dessverre litt kort.  Ser ingen problemer med at du kjører med 3'ern din, det handler mest om ha det gøy og leke med bil :-D  Men skjønner godt at du savner 1'er din,  jeg synes disse virker som fine bil til litt lek og moro, samt at de er fornuftige små biler.  Jeg har faktisk blitt anbefalt den gamle diesel motor tom 2006, de skal visst nok være veldig skudd sikre?

Var vel mest at han ikke gadd å sette på R dekka på MX5'en og lånte BMW til en annen kamerat som også kjørte den dagen.  Tror @hagenisse

Den gamle dieselen (m47) er mer eller mindre samme motor som sitter i 3eren. Min er en 2000-modell, og da tok de "bare" ut 136 hk/280nm. Senere finnes den vel også i 122 hk, men også i utgaver med større kraftuttak. Registerkjede-problemer er det svært lite av. Ser ut til å tåle småkjøring relativt godt. Hadde ut egr-ventil og innsug på min ved rundt 250 kkm., og har absolutt sett mange tilfeller som har vært mye verre igjenkokset. Den får ny olje og filter mellom 15 og 20 000 kilometer, og kakler videre mot 300 000 kilometer. 😁

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Da var på tide å våkne igjen etter lang vinterdvale her.  Vært veldig passiv på bimmers grunnet både jobb og andre interesser som tar litt tid i vinterhalvåret.

Men ting har dog skjedd litt i kulissene her også igjennom vinteren ved siden av simracing og andre ting.  Først av alt så fant vi endelig en morsom første bil til nevøen min, en 2005 BMW 120D.  (Red. anm: jeg var veldig passiv i bilvalget og foreslo bare et par alternativer til han)

Som trengte bittelitt TLC på understell og nye dekk. Så det ble bestilt inn AP coilovers til den, samt at vi er på utkikk etter fine 17" felger til den (f.eks style 68). Den kom med noen 19" som var altfor stort....  

IMG_7564.thumb.jpg.02629f9e5e8e66c8081e961ea9acd2a0.jpg

Har fått testen litt selv og må si at til den prisklassen der. Så er dette en meget morsom liten tass både som DD og til litt mer aktiv kjøring.  Har litt troa på dette prosjektet til nevøen min, med en bil som kan brukes daglig og tillate ham å teste den litt mer under trygge forhold på bane og autoslalom.

Selv om det har vært litt stille her, så har det skjedd mye tankevirksomhet om rundt bilene og framtiden.  Men lot det ligge litt vinter, bare fulgte litt med her og der. Rett og slett en liten pause fra alt som har faktisk skruing og jobbing med entusiast biler. Men fikk dog meg et god tilbud på finn i vinter og fikk hentet meg disse Supersprint cat backene til en Z3M til en hyggelig pris.  

131581424_438756350481698_3895542163393765251_n.thumb.jpg.d4beef57c16a29114632950051801275.jpg

Dog så har jeg litt triste nyheter å melde, Z3M Roadsteren er solgt og det til en hyggelig bil entusiast som kjenner bilen fra før. Så tror hun kommer til å ha det godt og bli tatt vare på i framtiden også, vært en veldig fin bil for meg med generelt lite problemer.

Bilde fra da jeg tok en runde på henne og sjekket alt før ny eier kommer å henter den:-/ Litt vemodig, hun var min første M bil og virkelig åpnet øynene for meg hva en analog M bil kan tilby av kjøreglede. Vært mange flotte turer og andre gode minner med henne.

1981522885_IMG_8510(1).thumb.jpg.0ad851fcea15f75358006896adbbf7c2.jpg

Men når både varmen og sola kom fram her hos meg, så våknet bil entusiasten hos meg igjen. Så nå skulle både Z4M ut fra lager og få på skilter igjen. Så en ettermiddag ble brukt til å få både denne og gamla ut fra lagrene sine, samt få på dekk og gå over bilene for å sjekke alt sto bra til.

 IMG_8487.thumb.JPG.22054e96d42d53a299aac903071f2422.JPG

Endelig ute fra hiet sitt.

IMG_8490.thumb.jpg.f7324b04177df23de67589022b7702c9.jpg

Av og til så skjer det litt ting i omverden rundt enn og noen nye muligheter åpner seg.  Og for en liten stund så skjedde dette meg og fikk igang tankevirksomheten ang biler og framtiden.  Så etter å ha tenkt meg grundig om hva som er riktig bil kombo for meg. Og vurdert fram og tilbake både nyere biler og andre merker (I know: banner i kjerka nå), så landet jeg på at jeg er veldig fornøyd med Z4Men som tur bil og cruise bil. Og at gamla (Coupen) dekker alle mine behov til utskeielser på bane og autoslalom. Eneste jeg bilene jeg kunne tenkte meg å oppgradere gamla til måtte være en fin E30 M3 (urealistisk for meg), E46 M3 Csl (også way out of my league) og eventuelt en M Coupe (Z3 M Coupe aka clownshoe - også blitt veldig dyre synes jeg).

Altså f.eks BMW lager mange flotte biler og både nyere M2/M3/M4 er helt fantastiske biler, men for en som har vokst opp og beundret eldre BMW modeller. Så blir det noe spesielt med de gamle gode traverne, de er verken rasket eller best etter dagens standarder. Men de representerer for meg en periode hvor BMW laget ganske så analoge biler og de hadde større design forskjeller imellom de ulike modell seriene. Ja, dere får lov til å kalle meg gammeldags og stuck in the 90ths :-D

Men får å komme tilbake til poenget mitt, så hadde jeg konkludert med at en M Coupe kunne være det eneste alternativet for meg for en oppgradering for meg og mine "behov".   Så ved tilfeldigheter så fikk jeg tips fra en kompis om nettopp en Z3 M Coupe så lå på finn og så ganske så ryddig ut. Hvor store ting var tatt som f.eks vanos overhaling, sveising av bakstillingen og clutch.  Men som forsatt trenger litt TLC her og der, noe som ikke er helt ukjent for bilene som havner i ZedBua. Så det ble noen meget alvorlige runder med meg selv og litt justering av årets planer.

IMG_8533.thumb.jpg.f16e92b90f8042d4f7c68b5e6926d758.jpg

Så da ble en avtale inngått og jeg kan endelig presentere dere siste tilskudd til Zed flokken her: en 98 Z3 M Coupe med S50B32 motor, i Arktis-silber - 309 fargen og Volleder Walknappa/schwarz interiør.  Hun er bortimot original med unntak av Eisenmann eksos (fin lyd) og Bilsten B8 Sprint understell.

1385724528_189_1938083177(1).thumb.jpg.39bed04fe7e35e5ce119dc54af589308.jpg

189_334028458.thumb.jpg.62cb72cbac5045f362c9a2b1007ee240.jpg189_2020463728.thumb.jpg.a19c8b28136bbd86f10231a7ffdef0c4.jpg

Og i dag ble den store henteturen. En kompis sa seg villig til å kjøre meg ned til selger og siden det var så fint vær så passet det utmerket å kjøre med Z4M'en ned dit.

IMG_8531.thumb.jpg.71e12a93945f954e28ffc79df7224f13.jpg

Så en liten stund senere så det slik ut hos meg:

IMG_8535.thumb.jpg.a58ae18cada6aacafd4ba71482129d8c.jpg

Så nå ligger Gamla på Finn, så får vi se om det er noe respons på den i dagens marked.  Kjenner veldig på det med akkurat henne, for hun er virkelig alt jeg ønsket meg i en entusiast bil. Men alltid savnet det lille ekstra på motor kraften, når jeg godt viste hva S54 og S50 kan by på. Men hva som skjer med henne får framtiden vise.

Så med dette så kan vi vel erklære at tråden er sesong åpnet igjen og jeg håper jeg treffer på mange dere i år både på bane og ulike treff. Samt at corona tiltakene forsetter å avta!

Sidekommentar: 

En del av årets tankevirksomhet har gått ut på det jeg nevnte over med litt savn på motorkraft.  Og tanken var å få tak i en S54 og bygge dette inn i Gamla.  Men etter å forsket og regnet på dette, så viser det seg at det er prosjekt som ikke var realistisk for meg. Har en bekjent som gjør noe lignende og hans tilbakemelding var ganske klar. Det å bygge om koster mer enn det smaker, med mindre selve bygge prosessen er en viktig del av prosjektet. Da er det litt andre kriterier som rår.  Noe problemet er at dette begynner å bli gamle greier og Z3M deler er ganske populært på andre BMW prosjekter også. Så prisene har gått veldig opp på eldre deler, som allikevel må overhales (F.eks Z3M bakstilling) og gjør dette hele mer kostbart enn å få tak en greit priset original M bil.

For de som er simracing interesserte så er dette jeg har kjørt mest av i det siste:

unknown.thumb.png.a655c8aea4d338922d42705b9f0a30df.png

 

 

 

 

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z4M & Z3M & Z3 Coupe - sesong åpning av Zed tråden igjen.

Syke satan Nils, grattis med den grommeste M bilen. B32 i den må gå noe voldsomt. 
Synd å se at du lar gamla gå, en virkelig flott bil som fortjener ett godt hjem og en som kommer til å bruke den slik den fortjener. Vet du kommer til å sørge for at den får ett trygt og godt hjem. 
Men jeg skjønner absolutt tankegangen din, og er egentlig enig med deg. Kan bli litt mange Z’er, og du får jo kun kjørt en av gangen, hehe.

Nye grombilen må jeg få tatt en nærmere titt på snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, scoot said:

Moro å se at det skjer ting i kulissene! Og for en rå bil, hvor mye veier klovneskoen? 

 

Den så i allefall utrolig ryddig ut, gratulerer så mye ;-). Blir vel fort satt noen nye perser på Rudskogen i den.

Takker! Hun veier 1370kg uten fører. Hun trenger som skrevet litt TLC, men tror hun har potensiale!

Ligger klart til rette får litt raskere runder på skogen ja 😇 kjenner dog at jeg trenger litt kjøre tid i denne!

2 hours ago, Slavearbeider'n said:

Nye grombilen må jeg få tatt en nærmere titt på snart.

Bare å komme det vet du! Alltid hyggelig med bilprat i garasjen vet du!

1 hour ago, sveigis said:

Først av alt gratulerer med ny bil som forøvrig er en meget rå bil .

Gøy å se aktivitet her igjen Nils.😊

Jeg liker veldig godt at du kjøper disse bilene og viser hva de er kapable for .

Om jeg viser hva de er kapable for kan diskuteres😇 men at det er få andre som kjører så aktivt med dem jeg som jeg gjør kan jeg være enig. Vet bare om 4-5 zeddere som tar deres biler jevnlig på bane og autoslalom. Selv om jeg vet at i BMW Z miljøet så er mange som gjerne vil prøve bilene sine under litt trygge rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fxslin changed the title to Z3M Coupe - Første løp gjennomført med Hellrat V2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...