Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Så hvis du bryter loven og blir tatt for det begynner du å hate politiet. Det er ikke politiet som vedtar lovene, men den lovgivende makten (stortinget). Hvis du vil endre lovene bør du i det minste klandre politikerne på stortinget og ikke politiet (type: rette baker for smed). Jeg er ellers helt enig med TRF i at det er veldig viktig at politiet opptrer korrekt og høflig, men det bør vi andre også gjøre når vi kommer i kontakt med politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere missforsto litt. Jeg var sint, men viste det ikke foran politiet. Jeg fortjente boten og prikkene men jeg følte han var veldig krass og ganske uhyggelig. Har ingenting imot politiet eller jobben de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredrik skrev:

Så hvis du bryter loven og blir tatt for det begynner du å hate politiet.

Nei nå har du misforstått..

Jeg snakker om at hvis en politimann/kvinne stopper deg og i tillegg er veldig negativ og sur, om ikke nedlatende i tillegg, så får den som blir tatt en negativ holdning til politiet, i forhold til hvis politimann/kvinnen var høflig og hadde en "venlig" tone.

Greit nok at de misliker folk som kjører fort og sånt, men alt går så mye enklere hvis alle er høflige og "blid".

Blir du stoppet av en gretten kar som er småfrekk i kommentarene da vil du nok ikke blir særlig blid selv, og det kommer jo i tillegg til det faktumet at du har nettopp blitt tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, DanielStance skrev:

Nei nå har du misforstått..

Jeg snakker om at hvis en politimann/kvinne stopper deg og i tillegg er veldig negativ og sur, om ikke nedlatende i tillegg, så får den som blir tatt en negativ holdning til politiet, i forhold til hvis politimann/kvinnen var høflig og hadde en "venlig" tone.

Greit nok at de misliker folk som kjører fort og sånt, men alt går så mye enklere hvis alle er høflige og "blid".

Blir du stoppet av en gretten kar som er småfrekk i kommentarene da vil du nok ikke blir særlig blid selv, og det kommer jo i tillegg til det faktumet at du har nettopp blitt tatt.

Nettopp det jeg prøvde å få frem. jeg avsluttet med å si ha en fin kveld videre og fikk ikke noe respons der heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ett litt dumt spørsmål men... Har våtslipt noen overganger mellom ny og gammel lakk, har lagt på litt ny lakk for å skjule overgangene bedre. Jeg har ikke klart å dekke hele det våtslipte området med ny lakk. Kan jeg bare legge klarlakk over dette eller må jeg polere opp de våtslipte "restene" før klarlakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med "alle" har lest dette, men hvis ikke: :lol:

14067755_10210443599837380_6698132800351

Sitér

FOSSILFRI ENERGI?
Utenfor Skeidar i Asker går dieselaggregatet for fullt, for å lade EL-biler.

Det er et vakkert bilde. Tyske og andre europeiske miljøvennlige forbrukere har forøvrig kjøpt opp store deler av norsk ren vannenergi, slik at det vi lader våre EL-biler med her i landet, i stor grad enten er strøm fra atomkraftverk, eller kullkraftverk på kontinentet. Alt handlet i et åpent kraftmarked.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Shattered skrev:

 

Dette er vel det mest konkrete eksemplet jeg har sett på at el-biler ikke er så miljøvennlige som mange skal ha de til å være. Hvor kommer strømmen fra liksom? :-P

Hjelper lite når kullkraftverket ved siden av ladestasjonen spyr ut røyk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bækkmann skrev:

Dette er vel det mest konkrete eksemplet jeg har sett på at el-biler ikke er så miljøvennlige som mange skal ha de til å være. Hvor kommer strømmen fra liksom? :-P

Hjelper lite når kullkraftverket ved siden av ladestasjonen spyr ut røyk :) 

Akkurat! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_20160823_101223.JPG

Fikk nettopp denne på mail, jeg har ikke posta i noen tråd på coupe, og aldri lagt ut et innlegg om det. Nummeret og epostadressen er trolig fake. Har ikke svart enda da jeg ble skeptisk :P Kan enten være scam eller noen som har sendt feil? 😂 

 

 

For de som lurte, sombrero@live.com er meg :P

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bækkmann skrev:

Dette er vel det mest konkrete eksemplet jeg har sett på at el-biler ikke er så miljøvennlige som mange skal ha de til å være. Hvor kommer strømmen fra liksom? :-P

Hjelper lite når kullkraftverket ved siden av ladestasjonen spyr ut røyk :) 

Det er ikke så mange kullkraftverk igjen i Europa. Det er primært i Polen at de stadig satser på kullkraftverk (les: brunkull er billig og de har mye av det), mens i et land som f.eks Frankrike kommer ca. 90% av strømmen fra atomkraftverk. På en solrik dag kommer faktisk nesten 100% av strømmen i Tyskland fra solceller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bækkmann skrev:

Det er godt mulig, jeg kjenner ikke feltet godt nok til å uttale meg om det. Vet bare at kullkraftverk eksisterer :) 

Kullkraftverk eksisterer, men det er kun i få land at de står for en stor del av strømproduksjonen (som f.eks i Polen). Her i Danmark varierer det litt med årstidene, men enkelte dager om vinteren når det også brukes mye strøm i Norge og Sverige må vi supplere med strøm fra kullkraftverk (dog aldri mer enn ca. 45% av strømbehovet). Resten av året produseres det nok strøm fra vindkraft, solceller og avfall fra bl.a gjenbruksstasjonene. Europa er faktisk ganske rent når det gjelder strømproduksjon (vel... hvis man ser på atomkraft som rent) og elbiler gir derfor stor mening rent miljømessig (spesielt lokalt)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Fredrik her.

Europa er ganske rent, og det har skjedd endel mtp rensing (CO2) av kullkraftverkene også. Kjernekraft må anses som ren energi da det ikke gir utslipp under produksjon. Faren er selvfølgelig til stede ved et uhell, men det gjør det vel også for vannkraft og annen energiproduksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...