Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Werther skrev:

Jeg har tenkt på det ja. Oslo er velsignet med ekstremt mange soldager i året i forhold til gjennomsnittet. Så jeg kommer nok til å savne dagene med sol og 20-22 plussgrader 5-6 dager på rad uten nedbør. Men samtidig er jeg klar for nye utfordringer som man sier. Min nåværende arbeidsgiver har åpnet opp for en ledig stilling langs Mørekysten mot Trondheim, og jeg er fed up av Oslo, alle intrigene og det politiske dramaet det medfører. Man lever bare en gang, så hvorfor ikke prøve noe nytt...Det som er sikkert er at jeg ikke har lyst å gro igjen der jeg er nå, verken fysisk eller mentalt.

Ja, jeg flyttet jo andre veien av tilsvarende årsaker og det er omtrent ingenting jeg savner med Bergen, bortsett fra familie og de nærmeste vennene riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får gjort det, men om du ser i tråden min f.eks. ser du at ingen av bildene vises (unntatt de første som jeg akkurat har lagt et annet sted for å teste).

Ser for meg mange tråder her inne blir ubrukelige grunnet dette...

Usikker på hva jeg selv skal gjøre også, frister faktisk litt å begynne fra scratch, da jeg sikkert har tusen bilder innpå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid brukt direct link.

Har jo disse bildene linket på utallige forum gjennom sikkert ti år, så det er jo umulig for meg å fikse opp i dette. Kunne gått med på å betale $40 i året, men $400 er totalt uaktuelt. Så fantastisk er ikke Photobucket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28/06/2017 at 2:13 PM, Skare1 said:

Noen som har vært inne i Forsvaret her? Isåfall, er det noe dere ser tilbake på som en verdifull erfaring? Er selv inne i førstegangstjeneste nå i Bodø. Ville selv inn, men fikk ikke stillingen jeg ønsket, og føler nå at det kanskje blir et noe bortkastet år, som jeg får lite ut av. 

Får muligheten til å ta diverse kurs/førerkort gratis, noe dere vil anbefale som kan komme til nytte senere? :)

Ja, det var verdt slitet:) Fikk røykdykkerutdannelse og ble brannvakt i et fjellanlegg utenfor Bodø:p

Flere tok både lastebillappen og sveisekurs osv. De som ikke var nevneverdig interessert/evnet noe ble satt til typiske sjauerjobber som søppelplukking, hente posten osv.  Kan ikke si at jeg angrer på noe i dag, selvom jeg ikke jobber innenfor brannredning. Husk at framtidige arbeidsgivere gir deg et pluss i boka om du er interessert og dedikert. Derav er alle kurs/utdanninger gull verdt.  All sko-pussinga har derimot ødelagt meg:p

 

On 28/06/2017 at 9:01 PM, Werther said:

Vet du hva som var årsaken til biljakten? I Oslo er det sjelden folk med klassisk asiatisk utseende (type kinesisk) er i bråk med politiet, men jeg vet at mange vietnamesere i Oslo-regionen har vært innblandet i narkosmugling og skattesvindel.

Var selv 12 mnd i Forsvaret og angrer på at jeg ikke benyttet meg mer av tilbudene/kursene som var tilgjengelig. Anbefaler deg å ta alt av kurs du kan, spesielt truckførerbevis og lastebil-lappen hvis det fortsatt er mulig. Er kjekt å ha med seg i bagasjen inn i arbeidslivet. For min del ble det ikke noe sosialt å snakke om da jeg etter rekrutten havnet på Akershus Festning. Alle som tjenestegjør her bor i nærområdet/hjemme hos foreldre eller Kolsås, og Kolsås var helt dødt.  Men en bekjent av meg var i Bardufoss og synes det var helt topp. Kunne jeg valgt om igjen ville jeg søkt meg nordover til Finnmark eller Troms.

Virker som at hæren liker å sende folk litt rundt i landet, noe jeg synes er veeeldig bra! Vi var en bataljon med Nordlendinger på rekrutten i Lillehammer. Da vi ble sendt derfra møtte man på flere sørfra som hadde blitt sendt Nordover. Nesten alle synes det var helt topp! Minnes godt en Bærums-soss som begynnte å grine i hinderløypa i Bodo i kaldt vær og kraftig regn:) Da begynnte Sersjanten vår å gapskratte (Magnussen, sønn til Onkel Rikard i Pelle Politibil faktisk:p) Stakkars Bærum-soss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Øyvind.J skrev:

Ja, det var verdt slitet:) Fikk røykdykkerutdannelse og ble brannvakt i et fjellanlegg utenfor Bodø:p

Flere tok både lastebillappen og sveisekurs osv. De som ikke var nevneverdig interessert/evnet noe ble satt til typiske sjauerjobber som søppelplukking, hente posten osv.  Kan ikke si at jeg angrer på noe i dag, selvom jeg ikke jobber innenfor brannredning. Husk at framtidige arbeidsgivere gir deg et pluss i boka om du er interessert og dedikert. Derav er alle kurs/utdanninger gull verdt.  All sko-pussinga har derimot ødelagt meg:p

Vet ikke helt hva som skjedde jeg. Ble utsatt noen  ganger pga læretid, plutselig fikk jeg innkalling til sivilforsvaret i fjor, noe som for meg var helt uaktuelt med to små barn og turnusjobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet ny bil i går. IMG_0515.thumb.JPG.c8304f9f44224a6bf1cc0ef16705d055.JPG

2015 modell xc70 (regga 1.7.2014) d4 awd med MYE utstyr. F.eks. Four-c ( elektrisk justering av understell) tv i nakkestøtter og mye mye mer. 

Ble hentet i Porsgrunn og kjørt tilbake til Oslo i går. Første inntrykk, veldig stillegående, mye mer stillegående enn x5n. 235/50/18 støyer mindre en 315/xx/20 hjula på Bmw. Super stabil ikke noe problemmog holde bra fart i 110 sonen. 163hk og volvos automat er ikke helt på nivå med 3.0d ens 256 hk og zf girkasse.

alt i alt veldig fornøyd, kona kommer til å bli fornøyd, men det var fortsatt digg å sette seg inn i x5n i stad. Nå er spørsmålet hvilken av de vi skal bruke på campingferie neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...