Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Nylig kjørt litt over 100 mil for å slippe hesten ut på sommerbeite. Min første langtur med e39, fornøyd med bil utenom at det manglet litt krefter opp fjellet bare (2l Diesel). En kollega skal mappe litt så man får litt mer bunndrag opp fjellet når man henter dyret om noen mnd:) Finnmark-Troms og tilbake!  292313223_Oppfjelletmedhestogfullbil.thumb.jpg.31b05b0c80e52a8656f21bad33b52926.jpg939980120_e39nattpafjellet..thumb.jpg.885e636fec79568da05113f854f871a7.jpg

Pit Stop, Cafe E6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Larsinnj skrev:

Å blokkere veien å gå ut med pekende finger mot de hjelper vertfall ikke noe. Da gjør du de forbandet i tillegg, så da gjør de det heller på trass. 

Skrev jo det.. skal godt gjøres å nå inn til noen som helst om man havner i sånne situasjoner. Må innrømme at det ikke er det første jeg er så redd for. De kunne blitt så sinna de bare vil. Det hjelper fremdeles ikke om de skulle kjørt ned noen eller drept en hund pga. dustekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen i nabolaget selv som kjører svin på en-sylindret firetakt. Det er ikke noen fin lyd, men kan ikke si jeg bryr meg. Kjører MC som bråker svært svært godt om jeg gir litt gass selv så.. Jeg bruker imidlertid å trille nedover veien et stykke tidlig om morgenen så slipper man å vekke alt som er.

veiene på Nordstrand er trange og uoversiktlige. Jeg ser den. Det er jo bare et tidsspørsmål før det smeller. Da lærer de nok. Kjørte moped ofte i det området da jeg var 16 i 50-60 stående på fothvilerne for å forsere fartsdumpene behagelig. Det hadde jeg nok ikke gjort idag, men for meg den gangen var det liksom helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dinside.no/motor/endelig-er-den-her/71103577

Trist at BMW nå vannes ut ytterligere med flere modeller FWD. Det er vel den veien det går, men virkelig synd. 1serie var en fantastisk morsom bil selv når den var beskjedent motorisert - i mine øyne mye på grunn av at den trakk i riktig ende. ( Dette er vel ingen nyhet, vi var vel alle klar over at det kom til å skje )

Og ja da, jeg forstår det økonomiske aspektet og bla bla bla. De har nok sine grunner, men det er fortsatt trist. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, scoot skrev:

https://www.dinside.no/motor/endelig-er-den-her/71103577

Trist at BMW nå vannes ut ytterligere med flere modeller FWD. Det er vel den veien det går, men virkelig synd. 1serie var en fantastisk morsom bil selv når den var beskjedent motorisert - i mine øyne mye på grunn av at den trakk i riktig ende. ( Dette er vel ingen nyhet, vi var vel alle klar over at det kom til å skje )

Og ja da, jeg forstår det økonomiske aspektet og bla bla bla. De har nok sine grunner, men det er fortsatt trist. 

I følge Autogefuehl så var noen av grunnene at majoriteten av 1 serie kjøpere ikke brydde seg om den var bakhjuls eller framhjulstrekk, samt at det ble kjøpt mer av de mindre utgavene enn de større (altså 116-120 vs 125-M135i/M140i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Daniel. said:

I følge Autogefuehl så var noen av grunnene at majoriteten av 1 serie kjøpere ikke brydde seg om den var bakhjuls eller framhjulstrekk, samt at det ble kjøpt mer av de mindre utgavene enn de større (altså 116-120 vs 125-M135i/M140i).

Som sagt, de har jo sine grunner. Det er vel kun vi som definerer oss som entusiaster som egentlig bryr seg nevneverdig om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, scoot skrev:

Som sagt, de har jo sine grunner. Det er vel kun vi som definerer oss som entusiaster som egentlig bryr seg nevneverdig om dette.

Jepp. Vi får nøye oss med 2 serie Coupe/Cab :) Satse på at de forblir bakhjulstrekk i noen generasjoner til.

(Sier han som ikke har råd til en)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert nevnt det før men den bruktforhandleren som jeg kjøpte Z4en av mistet et salg på en veldig fin 1 serie mens jeg var der. Det var like før de skulle skrive under da selgeren i en bisetning kom til og si at det var bakhjulstrekk. De ble veldig skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg har sikkert nevnt det før men den bruktforhandleren som jeg kjøpte Z4en av mistet et salg på en veldig fin 1 serie mens jeg var der. Det var like før de skulle skrive under da selgeren i en bisetning kom til og si at det var bakhjulstrekk. De ble veldig skuffet.

Har vel hørt så mye negativt om bakhjulstrekk fra andre folk som ikke kan kjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg har hørt på jobben, var en dame som skulle ha ny bil og ble anbefalt firehjulstrekk. Nei, det skulle fanken ikke ha. Hun hadde kjørt ut av veien engang med det og var overbevist om at det gjorde utslaget. Nei, tohjulstrekk var mye bedre for da kjører man ikke av veien. 

Bare rista på huet vi gutta på jobben 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marius2002 skrev:

Likte den jeg :) Synes den var knalltøff med M-Sport og M135-nyrer. Kledelige OEM-felger som alltid, Den drar på feil hjul, men finnes det finere i klassen? Neppe.

Vet ikke helt. Synes A klassen til Mercedes har fått et tøft preg over seg. Men er nok en vanesak med designet... for meg var F45 2-serie active tourer en svær osteblokk. Liker enda ikke designet på den, men kjøreegenskapene er overraskende bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...