Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, uglefossen skrev:

Dette må være feil? Har lest på internett at det aldri er kø for å fylle bensin og diesel 🙂

1136257328_Screenshot2022-09-07at12-11-58()Kdadrivstoff-priseneiHnefossvarlavereennplengeMttebenyttesjansen.thumb.jpg.e9486613d10d5ea3dfc65905943e49d0.jpg

 

Går heldigvis fort da, når man kun trenger 3 min ved pumpa for å fylle opp 👍 Har hørt om noen andre billister som står langt lenger i kø for å kunne fortsette ferden, de har visst ikke noe annet valg heller har jeg hørt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, 4 biler foran i kø og en selv, 3 min. ink. alt styring. 15 minutt… I tillegg er man låst til bilen og må følge med. Eventuelt 15 minutter fri og frank, pisse, ta ei pølse og vipps så er de minuttene gått ;) Joda, det tar vel litt lengre tid av og til, men om en lader når en kan og ikke når en må så slipper man de 40-minutt-stoppene :) Selv om erfaringsmessig så er 30 minutter unna på no-time fordi 4 personer skal spise og pisse imens. En kjører jo omtrent 4 timer +- på en "tank". Her i byen er det til tider ville tilstander med folk som fyller bensin og diesel på kanner når det er under 20,-(ja @Snagg30, ikke bare sunnmøringer som er gnetne, med mindre de har emigrert). Men ja, kjøp det en føler for, sagt det tusen ganger før; bil er mer enn økonomi, ingen hadde rattet M5 eller gammel amerikaner om det var økonomisk basert :) 

Ladet forresten en liten 15-minutter på Oppdal i helga, 3,40 for kW. Tesla har billige ladere for medlemmer, det skal de nå ha :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 98oktan-pumpene som jeg fyller på tar det sinnsykt lang tid før det kommer ut bensin. 

Sannsynligvis pga sjelden bruk? 

Tror pinadø jeg bruker mer tid på å fylle nå enn når jeg hadde elbil. 

Men det er fort glemt når bilen logrer med halen og man hører rekkesekseren synge👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tennbrikket: anbefaler deg å "teste" og se på peisene i person om du har mulighet. Jeg har to peis i huset som var her fra før min tid. Den ene har rist nederst og et lite brett der asken faller ned. Koster man litt på toppen så får man ned det meste av asken, så da er det bare å tømme brettet og la de større kullbitene ligge igjen oppe før neste runde. Den andre peisen har nada slikt, så man må fram med både kost og feiebrett når man skal ha ut asken, i tillegg er døra koblet til en fjær, så den prøver å smekke seg igjen hele tiden og man må "jamme" den med noe om man skal holde den åpen. Det er sånne ting jeg aldri hadde tenkt på før jeg begynte å bruke en. Jeg har også fliser på gulvet rundt den ene mtp. brannsikkerhetskrav, det synes jeg er en bedre løsning enn glassplate rundt peisen, enklere å holde rent også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hallgrim86 skrev:

Beklager, jeg tror ikke den filtypen er støttet. Må nesten bare se det for deg denne gangen. 

Skulle gjerne sett det da, var vanskelig å se for meg.. Har prøvd men det fungerer liksom ikke når jeg tenker på gjengene på skruen da de går enten den ene veien eller den andre. Ikke begge veier :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke et produkt og heller ikke veldig aktuelt for oss, men vi har en som har blitt bitt av 3D printe basillen og det er utrolig kult. 
 

Har fått laget braketter til sim-rig, bunn-innlegg i koppholder osv. 

Drømmen er å gjøre som @hsd å få orden på en fres/dreiebenk privat - men det er en del av 10 års planen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hallgrim86 skrev:

Er ikke et produkt og heller ikke veldig aktuelt for oss, men vi har en som har blitt bitt av 3D printe basillen og det er utrolig kult. 

Nei skjønner det men om personen finner ut at "Hey dette kan slå an!!" så tar de patent på det og vipps er det et produkt om x antall år :)

Når det gjelder 3D-printing så er det rimelig kult.. (Særlig å printe ei kule inni en firekantet boks uten vegger :P)

Endret av Bruspulvergutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke riktig sted å spørre, men tenkte det ikke var verdt en egen tråd.

Noen som vet hvordan man får løsnet strømkablene som går inn til sikringsboksen i hanskerommet på E39?

Har fjernet den hvite lange plastikkdelen som går i gjennom, men tok jeg i hardt nok så ble pluggen sittende igjen med rå kabel i hånda 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...