Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 minutter siden, MortenHaa skrev:

Legger denne her, da det var visst muligheter for halshogging i Finn-tråden for posting av egne annonser 😆Gjerne kom med tilbakemeldinger på annonsen. Føler den er ganske skuddsikker, men finnes alltid forbedringspotensiale :D 

https://www.finn.no/mobility/item/424375322

Fjern klistremerkene. Selv om annonsen er bra gir akkurat disse klistremerkene meg et råne-/herjeinntrykk 

Hadde også vurdert og tatt de 2 servicene som kommer i september før jeg hadde lagt ut bilen. 

Skrevet
6 minutter siden, Jarod skrev:

Fjern klistremerkene. Selv om annonsen er bra gir akkurat disse klistremerkene meg et råne-/herjeinntrykk 

Hadde også vurdert og tatt de 2 servicene som kommer i september før jeg hadde lagt ut bilen. 

Er oppvokst med Need For Speed Underground 2, så stickers appelerer vel litt ekstra pga de barndomsminnene 😂 Og den er jo forsåvidt "herja" med, mye banekjørt, med tilsvarende god mekanisk oppfølging. Er vel kanskje en av de få M-bilene i Norge hvor det er slitt mer framdekk enn bakdekk 😅

Service er allerede booket 👍 Er også kun 600km siden forrige oljeskift så er sånn sett ikke nødvendig, men greit å fylle serviceboka 😊

Skrevet
8 minutter siden, MortenHaa skrev:

Er oppvokst med Need For Speed Underground 2, så stickers appelerer vel litt ekstra pga de barndomsminnene 😂 Og den er jo forsåvidt "herja" med, mye banekjørt, med tilsvarende god mekanisk oppfølging. Er vel kanskje en av de få M-bilene i Norge hvor det er slitt mer framdekk enn bakdekk 😅

Service er allerede booket 👍 Er også kun 600km siden forrige oljeskift så er sånn sett ikke nødvendig, men greit å fylle serviceboka 😊

Ser at alle service er «grønne» i i-Drive historikken som er knallbra. Dumt å få en «oransje» service der fordi neste service ble tatt for sent. Er jo like strengt med 24 mnd eller på km. 

Skrevet
6 timer siden, MortenHaa skrev:

Perfekt annonse! Om service er inkl i pris så hadde eg tatt med det også 🙋

Skrevet
8 timer siden, Jarod skrev:

Ser at alle service er «grønne» i i-Drive historikken som er knallbra. Dumt å få en «oransje» service der fordi neste service ble tatt for sent. Er jo like strengt med 24 mnd eller på km. 

Kommer litt an på hvilken service som har oransje OK tenker jeg. Er det bremseklosser så tenker jeg det er greit, har sett hvor mye kloss som er igjen når bilen mener de skal byttes. 

Skrevet

Er det noen her som har prøvd eller har erfaring med å søke om sveitsisk skiltstørrelse forran ? 

ser stadig biler som verken er sveitsimport eller har ugunstig montering av vanlig skilt som nå kjører rundt med slike skilt. Så derfor frister det med å få søkt om de på e39en da det hadde blitt pent om man demonterer skiltbrakketen og har nylakkert front.

B9ACE740-1E0A-4C75-9428-5146CDA41C62.jpeg

Skrevet
22 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Er det noen her som har prøvd eller har erfaring med å søke om sveitsisk skiltstørrelse forran ? 

ser stadig biler som verken er sveitsimport eller har ugunstig montering av vanlig skilt som nå kjører rundt med slike skilt. Så derfor frister det med å få søkt om de på e39en da det hadde blitt pent om man demonterer skiltbrakketen og har nylakkert front.

B9ACE740-1E0A-4C75-9428-5146CDA41C62.jpeg

Følgende mål kan leveres,

Her er en oversikt over de vanligste bilskiltstørrelsene: 

• Stort/smalt: 52 x 11 cm (standard for de fleste biler) 
  • Stort/høyt: 34 x 21 cm 
  • US-skilt: 30,3 x 15,3 cm 
  • Lite-smalt: 30 x 8,5 cm (for personlige skilt) 
  • Lite-høyt: 22 x 15 cm (for personlige skilt) 
  • Skilt til tilhenger: 47 x 11 cm
Skrevet
47 minutter siden, Ampera skrev:

Følgende mål kan leveres,

Her er en oversikt over de vanligste bilskiltstørrelsene: 

• Stort/smalt: 52 x 11 cm (standard for de fleste biler) 
  • Stort/høyt: 34 x 21 cm 
  • US-skilt: 30,3 x 15,3 cm 
  • Lite-smalt: 30 x 8,5 cm (for personlige skilt) 
  • Lite-høyt: 22 x 15 cm (for personlige skilt) 
  • Skilt til tilhenger: 47 x 11 cm

Spørsmålet mitt var ikke om størrelsene som er tilgjenglig, lite skilt må argumenteres for å kunne fåes. Helst at bilen ikke har plass til vanlige skilt, men ser stadig bilen som har god plass til vanlige skilter som kjører rundt med små skilt.

Skrevet
11 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Spørsmålet mitt var ikke om størrelsene som er tilgjenglig, lite skilt må argumenteres for å kunne fåes. Helst at bilen ikke har plass til vanlige skilt, men ser stadig bilen som har god plass til vanlige skilter som kjører rundt med små skilt.

Det betyr ikke at de er godkjent med små skilt.. :) 

Skrevet (endret)

Kjapt googlesøk viser at showplate.se lager norske bilskilt i liten størrelse, men da er jo fonten feil.

http://www.showplate.se/butik/index.php?cPath=25

Jeg har jo ZH-skilter så jeg kan jo potensielt reise til Zürich og finne bilen med samme nummer som meg og ta både skilt og ramme, og sette det på min bil :D 

Endret av Patryck
Skrevet
2 timer siden, Øyvind L. skrev:

Det betyr ikke at de er godkjent med små skilt.. :) 

nei selvsagt kan jeg jo ha sett folk med falske skilter, har dessverre ikke dokumentert de jeg har sett men har sett e36, e46 og e34 med små skilter.

men vet at et tilfelle jeg har sett er kun fordi bilen var importert fra sveits og hadde fortsatt den lille skiltholderen

men iforhold til det estetiske så vil jo N-merket ødelegge litt mer på et lite skilt enn stort, jeg har jo gamle skilt uten N-merket. Som jeg har krysset kontinentet med uten å tenke over at det er ulovlig uten N-klister bak

Skrevet (endret)
6 timer siden, Ingvaldsen skrev:

På en bil allerede registrert i Norge og godkjent med vanlige skilt så er dette mer eller mindre umulig å endre. Hadde bilen vært bruktimportert fra Sveits så kunne man muligens fått kranglet seg til det, men selv her får man vanlige skilt så lenge det er plass til dem. Det må være helt tydelig at vanlige skilter ikke passer før man får innvilget andre skilt mål. Holder liksom ikke at eier synes det hadde passet bedre med en mindre størrelse 😅

Har styrt fælt med de bilene jeg har tatt inn fra USA. Bak er det sjelden noe problem ettersom nisjen til skiltet stort sett er tilpasset US størrelse. Men foran så er det jo ikke alltid de har skilt i USA, så der må jeg passe på å få på skiltbrakett i US størrelse når bilen skal vises, hvis ikke så får man vanlig størrelse foran. Og på Camaroen jeg hadde som har en spiss front så måte i såfall skiltet bøyes rundt fronten. Mens en brakett og US størrelse så mer ryddig ut 👍

IMG_8798.thumb.jpeg.00001c350d006003c7a80b4822cc2a58.jpeg

Mens på Crownvic’en så gjorde jeg en tabbe og glemme å ta av skiltholderen som jeg hadde montert midlertidig for å enkelt feste prøveskiltene. Når jeg da viste bilen så nyttet det ikke å argumentere for at skiltholderen kun var skrudd i US braketten midlertidig. Jeg prøvde å argumentere for at på en såpass amerikansk utseende bil så ville det se best ut med US skilt, men det var ikke god nok grunn. Så da ble det sånn…

IMG_4812.thumb.jpeg.f24f1f3188cb1309e650bddf06b99a53.jpeg

Endret av Fredrik 90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...