Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siri fungerer kjempefint til talekontroll her, er du sikker på at du aktiverer ho rett? 1 trykk på tale-knappen på rattet er BMW sin talekontroll, hold inne samme knapp i 3-4 sekund så aktiverer du Siri:)

Skrevet
1 time siden, mcbanan skrev:

Siri fungerer kjempefint til talekontroll her, er du sikker på at du aktiverer ho rett? 1 trykk på tale-knappen på rattet er BMW sin talekontroll, hold inne samme knapp i 3-4 sekund så aktiverer du Siri:)

Nei, jeg trykker på det søkefeltet på Spotify på skjermen. Da kommer det slik flerfarget levende ramme - lik telefonen da man kan snakke med Siri/AI. Kanskje jeg skal prøve rattet da. Takk :) 

Men likevel ønsker jeg å kunne trykke inn/søke manuelt.

Tester et par ting her nå etter jobb! Takk folkens :D 

Skrevet

Update. Funket ikke å skru av Siri/AI på telefonen. Eneste er at Apple Intelligence skrur seg av på CarPlay, mens Siri er der enda. Ser at om jeg holder inne knappen på rattet så kan jeg snakke, men det kan jeg med et trykk på skjermen også. Likevel veldig greit å vite at det var en funksjon også :) Jeg får forske videre. 🤔

Skrevet
9 timer siden, mcbanan skrev:

@Marius2002 er fra Molde, Siri skjønner ikke en dritt når han snakker noe som er forståelig. 

Skrevet (endret)
11 minutter siden, Snagg30 skrev:

@Marius2002 er fra Molde, Siri skjønner ikke en dritt når han snakker noe som er forståelig. 

Nei, hjelper ikke at jeg stammer i tillegg…. 🥲

Endret av Marius2002
Skrevet (endret)

Lokalt biltreff i kveld. Jeg havnet ved siden av en Audi Avant med "litt" større maskineri enn min 😇

Var en del BMW der også. Godt lys er visstnok viktig når man kjører E39 🙂

Hmm.. dette skulle kanskje inn i Snapshot-avdelingen (men har ikke tatt bildene selv) 🤔

audis.thumb.jpg.d49e15bc5a2ae56b72f07aba98448ba5.jpg

min3.thumb.jpg.97285edcdbf969afe9157fd113039008.jpg

e39.thumb.jpg.db88dee96c104d38c61c0b02574f9882.jpg

e39_2.thumb.jpg.3fcb020137bef2b597c9c2fc91c69744.jpg

Endret av teerex
Skrevet
På 9.9.2026 den 22.26, Saltkjelen skrev:

Ja, det var enda godt det ikke var en hybridbil som startet og stoppet et par hundre ganger opp og ned Karl Johans gate. :D 

Ellers en flott og verdig gravferd av en utrolig flott konge!

På så korte kjøreturer som dette så ville jo en hybrid vært perfekt, hvis brukt riktig. Hadde ikke vært mye til hybrid om den ikke hadde klart turen fra slottet og ned til Domkirka på ren elektrisk drift. Den distansen tror jeg til og med en 2015 Outlander skulle klart uten å fyre bensin motoren 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...