Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Marius2002 said:

Alt man skal lese på en lørdagsmorgen…
En kis har fått flyverust på lakken og spør etter råd for å fjerne de. Første kommentar:

IMG_4340.thumb.jpeg.ff337a5c52d654a12d772a395021dff0.jpeg
 

Jif skurekrem….

😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har fortalt historien før men denne idioten her vasket sin første bil som 18 åring med turbo dyse, og ikke en gang når lakken på fangeren ga etter så våknet ikke de siste to hjernecellene som var i livet før fangeren var tilnærmet ødelagt. Jeg blir skremt over hvor sinnsykt idiot jeg var som ungdom, men lappen fikk vi lov å ha… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snagg30 skrev:

Tror jeg har fortalt historien før men denne idioten her vasket sin første bil som 18 åring med turbo dyse, og ikke en gang når lakken på fangeren ga etter så våknet ikke de siste to hjernecellene som var i livet før fangeren var tilnærmet ødelagt. Jeg blir skremt over hvor sinnsykt idiot jeg var som ungdom, men lappen fikk vi lov å ha… 

Tror mange har gjort det faktisk, men det er uvitenhet - det er ikke gitt at folk skal vite dette selv om man kanskje burde vite det.  Det samme med å sette inn høytrykkspyleren tidsnok på høsten eller ikke vaske hvite klær med fargede. Eller ull på 60 grader… Men å anbefale Jif skurekrem er jo helt bak mål, og Tesla Y det som regel voksne folk som har. Hadde det vært en detailinggruppe så hadde jeg tatt det som en spøk, men inne på Tesla-gruppa så er det så mange rare anbefalinger, meninger og spørsmål at en kan bli skremt av mindre :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om skurekremen slapper på et klistremerke som sier at dette er et mellomsteg mellom sandpapir og polering som kun må brukes med ullpads så kan det hende de kan selge til 5-10x prisen?

Jeg bruker dedikerte bilprodukter, men det er jo ikke umulig at enkelte husholdningsprodukter faktisk kan gjøre en akseptabel jobb, tatt i betraktningen hvordan lakken til mange biler ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, E.C. skrev:

Jeg bruker dedikerte bilprodukter, men det er jo ikke umulig at enkelte husholdningsprodukter faktisk kan gjøre en akseptabel jobb, tatt i betraktningen hvordan lakken til mange biler ser ut?

Tja, med Teslas vaskeveiledning og advarsler langt som et uvær har iallefall ikke jeg turt å vaske med annet enn ph-nøytrale kvalitetsprodukt. Enten får lakken det, eller så sprekker baklykter. Jeg skal ikke ha på meg at bilen blir vasket feil om Tesla en gang setter seg på bakbena :lol: 


https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/GUID-65384C1F-86F2-44E8-A8BC-8A12E7E00A40.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.C. skrev:

Ja, det skjønner jeg, men nå lurer jeg på om jeg må teste ut skurekrem på døra på delebilen for å se hva som skjer.

Gjør det :lol: Ikke sikkert det skjer mye på en bil med solid lakk. En Tesla hvor lakken er fraværende eller i beste fall tynn og svak, så… ja…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har dura nedover Danmark i år rekner jeg med. Hvordan er bensinprisene vs i Norge? I Sverige låg det jevnt på 18,30 mens det i Norge låg i snitt på 22 tidligere i sommer. Men hvordan er Danmark og Tyskland? I fjor fylte jeg billigste bensin i Norge. Men nå er det lenge siden jeg har kunne tanka opp til under 20kr literen.. ( bf95 ) 

Utgjør jo litt på en tom 90 liters tank.. I dag tanket jeg 72l diesel for 22,35. Som prisen har vært i en hel uke nå. Det svir litt når dieselen plutselig koster 19 imorgen 😆

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skulebollen 1.70 for 95, 1.74 for 98 og 2.00 Euro for 100 i Tyskland på mandag. Fylte for 20kr i Norge og droppet hele Danmark da det lå på 14 danske. 

Var autobahn tillegg noen steder så da var det 27 norsk for 95 og 32 for 100😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Skulebollen said:

Mange som har dura nedover Danmark i år rekner jeg med. Hvordan er bensinprisene vs i Norge? I Sverige låg det jevnt på 18,30 mens det i Norge låg i snitt på 22 tidligere i sommer. Men hvordan er Danmark og Tyskland? I fjor fylte jeg billigste bensin i Norge. Men nå er det lenge siden jeg har kunne tanka opp til under 20kr literen.. ( bf95 ) 

Utgjør jo litt på en tom 90 liters tank.. I dag tanket jeg 72l diesel for 22,35. Som prisen har vært i en hel uke nå. Det svir litt når dieselen plutselig koster 19 imorgen 😆

I tyskland lønner det seg å ikke fylle langs motorveien, bare en liten omvei til en tettsted kan spare deg opp til 30 eurocent per literen. I juni/juli la dieselprisene rundt € 1.65 for Diesel. Ofte €1.80-2.00 langs motorveien.

Prisene i Tyskland vises forresten på Google Maps ;)

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snagg30 skrev:

Tror jeg har fortalt historien før men denne idioten her vasket sin første bil som 18 åring med turbo dyse, og ikke en gang når lakken på fangeren ga etter så våknet ikke de siste to hjernecellene som var i livet før fangeren var tilnærmet ødelagt. Jeg blir skremt over hvor sinnsykt idiot jeg var som ungdom, men lappen fikk vi lov å ha… 

Hehe, man lærer så lenge man lever. Jeg husker jeg var 18 år og hadde fått min første bil, da kjøpte jeg sånn tørkenal på Biltema. Den var jo helt genial å dra vannet av lakken med etter vask, kunne jo pinadø meg bruke den etter regnvær også… Så den lå alltid i bilen, kom jeg ut en morgen og bilen var våt etter nattens regnvær så tok jeg en runde med nalen 😂

Husker jeg helte varmt vann på isen på frontruta også når jeg var sent ute for å rekke skoletimen. Det gikk bra men vi har vel alle sett videoer av tilfeller hvor det ikke går bra. Huff så mye rare ting man fant på før i tiden 😅

41 minutter siden, Skulebollen skrev:

Mange som har dura nedover Danmark i år rekner jeg med. Hvordan er bensinprisene vs i Norge? I Sverige låg det jevnt på 18,30 mens det i Norge låg i snitt på 22 tidligere i sommer. Men hvordan er Danmark og Tyskland? I fjor fylte jeg billigste bensin i Norge. Men nå er det lenge siden jeg har kunne tanka opp til under 20kr literen.. ( bf95 ) 

Utgjør jo litt på en tom 90 liters tank.. I dag tanket jeg 72l diesel for 22,35. Som prisen har vært i en hel uke nå. Det svir litt når dieselen plutselig koster 19 imorgen 😆

Det er dyrt i Danmark for oss med Norske penger. Fyll opp før du forlater Norge og fyll når du kommer over grensa til Tyskland, stopp i Flensburg og fyll på handelsområdet rett ved Autobahn. Der ligger bensin på rundt 1,75,- EUR i stede for 2,25,- EUR langs Autobahn. Prisen på 98 langs Autobahn er jo helt hinsides…men landet er stort og det er mye folk med penger der. 

35 minutter siden, mr.pingu skrev:

I tyskland lønner det seg å ikke fylle langs motorveien, bare en liten omvei til en tettsted kan spare deg opp til 30 eurocent per literen. I juni/juli la dieselprisene rundt € 1.65 for Diesel. Ofte €1.80-2.00 langs motorveien.

Prisene i Tyskland vises forresten på Google Maps ;)

Trenger heller ikke å være noen omvei heller, bare med litt planlegging så faller det seg naturlig at man fyller i nærheten av hotellet eller stedet man skal besøke. Med mindre man skal kjøre 1000 km etapper men det gjør svært få. For oss som bor så nærme ferga så har jeg gått fra å rulle inn i Danmark med nesten tom tank til å fylle bilen helt opp i påfyllingsrøret på Esso her hjemme. Vi stopper stort sett alltid på Skandinavian Park eller Citti Grossmark i Flensburg så da fyller vi der igjen.

Prisene i Google Maps stemmer sjelden, og de viser vel kun pris for bensin. Jeg bruker en tysk app som heter Clever-Tanken og den er bra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Fredrik 90 said:

Trenger heller ikke å være noen omvei heller, bare med litt planlegging så faller det seg naturlig at man fyller i nærheten av hotellet eller stedet man skal besøke. Med mindre man skal kjøre 1000 km etapper men det gjør svært få. For oss som bor så nærme ferga så har jeg gått fra å rulle inn i Danmark med nesten tom tank til å fylle bilen helt opp i påfyllingsrøret på Esso her hjemme. Vi stopper stort sett alltid på Skandinavian Park eller Citti Grossmark i Flensburg så da fyller vi der igjen.

Prisene i Google Maps stemmer sjelden, og de viser vel kun pris for bensin. Jeg bruker en tysk app som heter Clever-Tanken og den er bra 👍

Trenger ikke være stor omvei, nærmeste tettsted/by som er 2 min unna autobahn holder ofte. Så jeg planlegger ikke noe særlig, når tanken begynner å bli tom leter jeg etter en "tankstelle" som ligger nær ruten men ikke på autobahn.  Akkurat som du, fyller jeg i Norge og fyller ikke før jeg har nådd tyske grensen.

Jeg fant ut at Google maps stemte greit sist 1 eller 2 cent forskjell. Kanskje prisene svinger litt mindre der nede? Føler at de i Norge svinger noe voldsomt.  
På Google maps om du trykker på bensinstasjonen ser du også andre priser ;)

Takk for tipsen om Clever-tanken, skal se om den er bedre når jeg skal ned i Mars igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...