Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, E.C. skrev:

Mdecoder sier ofte at kvota for i dag er brukt opp, enda man ikke har vært inne den dagen. bimmer.work er 50/50, noen ganger så reloader den bare i en evighet.

Bimmervin.com funka sist, men har ikke noe langtidstest av den.

Har samme erfaring som deg på de to første der, helt håpløst til tider. Synes Bimmervin også er litt til eller fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Werther skrev:

Angående drivstoffpriser....

For et par mnd siden passerte jeg Ås/Vestby på E6 mellom Oslo og Sverige, prisene lå på 23kr+ pr liter. Svingte av E6 og skulle forbi en ST1 200m fra E6 (pristavle ikke synlig for bilistene langs E6 pga beliggenhet), og der kostet det 16.85 pr liter.       Fikk fylt opp over 60 liter og sparte nesten 400kr på å kjøre 200m ekstra...Sto der med et fårete glis som om jeg hadde vunnet i Eurolotto....

uranium-smile.gif

Før var jeg ganske opptatt av drivstoffpriser og brukte Drivstoffappen aktivt, men nå ikke så mye 😆 Etter jeg gikk over til elbil så er det faktisk mye mer forutsigbart og faste priser rundt om. Kjører motorsykkel også men finner meg selv i å tanke opp mer etter behov og ikke pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, M6 Bjørn skrev:

Før var jeg ganske opptatt av drivstoffpriser og brukte Drivstoffappen aktivt, men nå ikke så mye 😆 Etter jeg gikk over til elbil så er det faktisk mye mer forutsigbart og faste priser rundt om. Kjører motorsykkel også men finner meg selv i å tanke opp mer etter behov og ikke pris. 

Men må lade opp en elbil koster jo sjeldent mye så da spiller selvsagt prisen mindre rolle. Men skal du ha 70 liter så kan det være greit å fylle en dag prisen er lav, selv om det egentlig heller ikke her er snakk om de store summene. Går vel mer på det mentale at det føles mye bedre å fylle mye bensin når det koster 18,99,- kontra 21,99,- 🤣 Og igjen, en motorsykkel tar sjelden mange literne igjen så da spiller pris ikke noen rolle. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en BMW Flexible Fast Charger på Finn, ny i eske (alle deler låg i original plast), men får opp blinkende rødt lys når jeg plugger den i veggen ute hjemme: 

IMG_2963.thumb.jpeg.9f05b45873186d794f76a1a339f16934.jpeg
 

Ifølge brukermanualen betyr det «internal error, self test failed, relay fault». Bilen tar ikke lading. Noen som har vært borti lignende? Sikring som er defekt inni? Har prøvd manual Reset flere ganger (plugg ut, vent, plugg inn). Har prøvd i flere stikk. 

Jordingslyset skal lyse hele tiden på Type E+F (Norway) kabel brukt på IT nett, ifølge manualen.

Bruker den ikke til vanlig, men greit å ha med på tur eller om den plutselig skulle bli brukt til hytta.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lasker enten 3 og 4 eller 3 og 5, ikke begge samtidig. Jeg sliter derimot med å forstå symbolet i midten, så jeg aner ikke hvilke forutsetninger som skal til der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2024 den 20.11, papertiger skrev:

Kjøpte meg en BMW Flexible Fast Charger på Finn, ny i eske (alle deler låg i original plast), men får opp blinkende rødt lys når jeg plugger den i veggen ute hjemme: 

IMG_2963.thumb.jpeg.9f05b45873186d794f76a1a339f16934.jpeg
 

Ifølge brukermanualen betyr det «internal error, self test failed, relay fault». Bilen tar ikke lading. Noen som har vært borti lignende? Sikring som er defekt inni? Har prøvd manual Reset flere ganger (plugg ut, vent, plugg inn). Har prøvd i flere stikk. 

Jordingslyset skal lyse hele tiden på Type E+F (Norway) kabel brukt på IT nett, ifølge manualen.

Bruker den ikke til vanlig, men greit å ha med på tur eller om den plutselig skulle bli brukt til hytta.

Hei, det skjedde meg også. men jeg lot den stå tilkoblet en stund (kanskje 1 time) så begynte den å lade. Virket som den skulle sjekke både bil og strømuttak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Maxmek said:

Hei, det skjedde meg også. men jeg lot den stå tilkoblet en stund (kanskje 1 time) så begynte den å lade. Virket som den skulle sjekke både bil og strømuttak :-)

Hmm, takk for tips! Skal prøve det neste gang jeg har den nede ved huset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...