Fredrik 90 Skrevet August 7 Share Skrevet August 7 9 timer siden, E.C. skrev: Mdecoder sier ofte at kvota for i dag er brukt opp, enda man ikke har vært inne den dagen. bimmer.work er 50/50, noen ganger så reloader den bare i en evighet. Bimmervin.com funka sist, men har ikke noe langtidstest av den. Har samme erfaring som deg på de to første der, helt håpløst til tider. Synes Bimmervin også er litt til eller fra. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 7 Share Skrevet August 7 Bimmerdata.com er et alternativ til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet August 8 Share Skrevet August 8 15 timer siden, Werther skrev: Angående drivstoffpriser.... For et par mnd siden passerte jeg Ås/Vestby på E6 mellom Oslo og Sverige, prisene lå på 23kr+ pr liter. Svingte av E6 og skulle forbi en ST1 200m fra E6 (pristavle ikke synlig for bilistene langs E6 pga beliggenhet), og der kostet det 16.85 pr liter. Fikk fylt opp over 60 liter og sparte nesten 400kr på å kjøre 200m ekstra...Sto der med et fårete glis som om jeg hadde vunnet i Eurolotto.... Før var jeg ganske opptatt av drivstoffpriser og brukte Drivstoffappen aktivt, men nå ikke så mye 😆 Etter jeg gikk over til elbil så er det faktisk mye mer forutsigbart og faste priser rundt om. Kjører motorsykkel også men finner meg selv i å tanke opp mer etter behov og ikke pris. Ampera reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 8 Share Skrevet August 8 1 time siden, M6 Bjørn skrev: Før var jeg ganske opptatt av drivstoffpriser og brukte Drivstoffappen aktivt, men nå ikke så mye 😆 Etter jeg gikk over til elbil så er det faktisk mye mer forutsigbart og faste priser rundt om. Kjører motorsykkel også men finner meg selv i å tanke opp mer etter behov og ikke pris. Men må lade opp en elbil koster jo sjeldent mye så da spiller selvsagt prisen mindre rolle. Men skal du ha 70 liter så kan det være greit å fylle en dag prisen er lav, selv om det egentlig heller ikke her er snakk om de store summene. Går vel mer på det mentale at det føles mye bedre å fylle mye bensin når det koster 18,99,- kontra 21,99,- 🤣 Og igjen, en motorsykkel tar sjelden mange literne igjen så da spiller pris ikke noen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet August 8 Share Skrevet August 8 (endret) NVM Endret August 9 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 10 Share Skrevet August 10 Noen med gode forslag, har lite lyst demontere hele spindelen for å få fjerna bolten, har heller ikke sveiseapparat.. Vanskelig å komme til med bor. prøvd med sveisetang men den bare glir av.. 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 10 Share Skrevet August 10 Varme + banke den "innover" for å løsne rust. Den har vel knekt av pga. rust på gjengene i første omgang. Når den har løsna litt bør man kunne vri den ut med en god tang. BMWE39turbo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 11 Share Skrevet August 11 (endret) Kjøpte meg en BMW Flexible Fast Charger på Finn, ny i eske (alle deler låg i original plast), men får opp blinkende rødt lys når jeg plugger den i veggen ute hjemme: Ifølge brukermanualen betyr det «internal error, self test failed, relay fault». Bilen tar ikke lading. Noen som har vært borti lignende? Sikring som er defekt inni? Har prøvd manual Reset flere ganger (plugg ut, vent, plugg inn). Har prøvd i flere stikk. Jordingslyset skal lyse hele tiden på Type E+F (Norway) kabel brukt på IT nett, ifølge manualen. Bruker den ikke til vanlig, men greit å ha med på tur eller om den plutselig skulle bli brukt til hytta. Endret August 11 av papertiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wSax Skrevet August 12 Share Skrevet August 12 Noen som er gode på å tyde tegninger på releer? Dette er et fem-pins rele. Jeg synes det ser ut som dette gir strøm på begge utganger når coilen lukkes. Stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 12 Forfatter Share Skrevet August 12 Det lasker enten 3 og 4 eller 3 og 5, ikke begge samtidig. Jeg sliter derimot med å forstå symbolet i midten, så jeg aner ikke hvilke forutsetninger som skal til der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wSax Skrevet August 12 Share Skrevet August 12 @awt Skjønner! Så jeg kan kanskje bruke dette istedenfor, og sette riktig ledning på riktig kontakt? https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/releer/enkeltrele-vekslende-5080-a-2000049771 Skulle helst hatt riktig rele, men det ser ikke ut som dette produseres lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxmek Skrevet August 12 Share Skrevet August 12 På 11.8.2024 den 20.11, papertiger skrev: Kjøpte meg en BMW Flexible Fast Charger på Finn, ny i eske (alle deler låg i original plast), men får opp blinkende rødt lys når jeg plugger den i veggen ute hjemme: Ifølge brukermanualen betyr det «internal error, self test failed, relay fault». Bilen tar ikke lading. Noen som har vært borti lignende? Sikring som er defekt inni? Har prøvd manual Reset flere ganger (plugg ut, vent, plugg inn). Har prøvd i flere stikk. Jordingslyset skal lyse hele tiden på Type E+F (Norway) kabel brukt på IT nett, ifølge manualen. Bruker den ikke til vanlig, men greit å ha med på tur eller om den plutselig skulle bli brukt til hytta. Hei, det skjedde meg også. men jeg lot den stå tilkoblet en stund (kanskje 1 time) så begynte den å lade. Virket som den skulle sjekke både bil og strømuttak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet August 12 Share Skrevet August 12 15 minutes ago, Maxmek said: Hei, det skjedde meg også. men jeg lot den stå tilkoblet en stund (kanskje 1 time) så begynte den å lade. Virket som den skulle sjekke både bil og strømuttak Hmm, takk for tips! Skal prøve det neste gang jeg har den nede ved huset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 13 Forfatter Share Skrevet August 13 16 timer siden, wSax skrev: @awt Skjønner! Så jeg kan kanskje bruke dette istedenfor, og sette riktig ledning på riktig kontakt? https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/releer/enkeltrele-vekslende-5080-a-2000049771 Skulle helst hatt riktig rele, men det ser ikke ut som dette produseres lengre. Mest sannsynlig, men forstår ikke helt den midterste delen, så jeg våger ikke å si det går bra. wSax reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet August 13 Share Skrevet August 13 Nærmer seg klar for støyp! Gledes til rensligere gårdsplass, garasjegulv og vaskeplass😃 Skulebollen, Ampera, mcbanan og 10 andre reagerte på dette 13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå