Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Yngvejos, @E.C. er spot on hva jeg mener. Starter vi å granske hvor pengene våre havner så er det nok mye mørkt. Om det er klær, bil, elektronikk osv. Tenker vi legger den død :) 

Aller mest var den humoristisk ment da 😉 Men så føler jeg du bommer litt også, prislappen på en bil kontra klær og elektronikk er ganske forskjellig. Å kjøpe en bil fra Kina er en ganske mye større greie enn hvor skoa dine eller en laptop kommer fra. Også kan man si at om man gransker og graver dypt nok osv osv. Men med Tesla eller kinabiler så trenger man ikke grave dypt i det hele tatt for å finne ut hva man støtter iallfall…

Personlig er jeg veldig opptatt av hvor dyre gjenstander er produsert. Jeg vil aldri ha en bil produsert i Kina, selv ikke ett vestlig merke. Det at noen av komponentene i bilen er fra Kina er vanskelig å holde styr på og kontrollere. Samme med hvitevarer, elektronikk og klær, her prøver jeg å unngå "Made in China". Men igjen det er vanskelig å holde styr på om komponenter i produktet er fra Kina. Så man kan ikke bli fanatisk, men å forsøke å holde seg unna Kinaprodukter føler jeg er fornuftig. Men å avstå helt fra slike varer er dessverre helt umulig i dagens samfunn.

Skrevet
På 23.1.2025 den 9.28, Fredrik 90 skrev:

Er det bare meg eller er det helt slutt på drivstoff kort med gode rabatter nå? Jeg har vært godt fornøyd med Privat 365 fra Danske bank, var jo oppi over krona i rabatt på literprisen. Men dette kortet har de sluttet med og jeg finner egentlig ikke noe fullgodt alternativ, ikke noe som er i nærheten en gang for å være ærlig..

Bunker oil gir gode rabatter som merkes, men de har flest stasjon på Sunnmøre/Romsdal/nordmøre og noen i nordgudbrandsdalen og litt i Finnmark. Meste jeg har fått er vell 3kr rabatt per liter

Skrevet
17 minutter siden, GtiGtr skrev:

Snodig at innboforsikring kan brukes

Skrevet

Det viser bare at avtaleretten står sterkt i Norge. Vi kjører flere dekningssalg på boliger der kjøpere finner ut at man skal "trekke seg" i etterkant. Det ender som regel opp med en dyr lærdom for folk. :)

At advokatdekningen i innboforsikringen brukes skyldes at dette er et avtalebrudd/kontraktsrettslig brudd.

Skrevet

Off topic men om noen er fysen på et E65 745 prosjekt så gi lyd før den fikkles litt mer med og går på finn 🥶

tid-interesse og nytt prosjekt på vei tilsier at noe må ryke .. 

send pm for interesse.

170k km

Starter å går men fjusker til tider ( stått i mange år ) 

Har en del service deler ( demperere, bremser, filter mm ) 

35.000,- 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...