Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opel Omega B2 med M57 er sikkert fint, spesielt med diffbrems. 

Men de er fortsatt lite attraktive med et schtøggt interiør.  Blir litt som å gå over bekken etter vann når man kan få tak i E46 330d eller E60 530d som er en utrolig mye bedre bil. Ser ingen grunn til å gå for Omega med mindre man er en nerd som liker udda skitbiler slik som meg som kjører Nissan Prairie.  E60 530d er kongebiler og kjører mye bedre enn Omega. 

Skrevet
3 timer siden, Werther skrev:

Jeg har faktisk vurdert å selge 911en nå da jeg sliter med et par feil ingen finner ut av. 

Det kan da umulig finnes en større entusiastdatabase enn for 911, og jeg nekter å tro at problemet ditt er helt nytt for verden?

Skrevet
1 time siden, sveigis skrev:

Du har veldig rett i dette ,for det blir jo på en måte en sykdom .

Det som holder meg så trofast til Bmw er jo dette med så mange fine modeller ,samt lett og skaffe deler .

Men som hobbybil så er jeg der at jeg nå kunne hatt noe annet .

Som jeg nevnte ,hadde jeg hatt plass så hadde jeg kjøpt den og solgt feks e34 lett.

Dette er et såpass stort prosjekt at man er avhengig av plass og stå Werther 😩.
Da kunne jeg brukt tiden .

Og hvertfall for min del nå etter det jeg har opplevd ,så tenker jeg mer og mer på dette med å gripe tak i ting og tenker på at man lever en gang .

Har daglige møter med meg selv om hva jeg skal gjøre bilmessig .

Jeg tror at det er mye lettere å ha holdt på med ett annet merke før man går over til BMW enn motsatt. Helt sikkert noen som skal kverulere på det også, men min erfaring er at man som BMW entusiast blir bortskjemt. Da tenker jeg på alt fra deletilgang, delepriser til hvor mye informasjon som faktisk ligger tilgjengelig på nett. Beste sammenlikningen er vel egentlig å drive med amerikanske biler, dette er så si like enkelt som BMW hva angår deler, informasjon tilgjengelig og priser.

Ellers så tror jeg aldri du hadde solgt E34en til fordel for den Mantaen, det ville det bare ikke vært verd 😀

Ellers så sier @Werther at det kan være bra å prøve litt nytt i bilverden. Det er jeg enig i og det føler jeg litt på selv. Jeg vet ikke om det er en aldersting eller modningsprosess, men jeg ser nå på andre modeller fra andre merker med en helt annen interesse enn før. Mye av dette handler jo selvsagt om elbilenes inntog og den retningen BMW tar om dagen. Men for 10 år siden så ville det vært helt totalt uhørt at jeg vurderer en Mercedes som min neste hoved/bruksbil. Det er ikke lenger Audi mot BMW mot Mercedes, det er alle oss mot det elektiske dritet som vi blir forsøkt prakket på fra alle kanter. Nesten direkte sitert fra denne under her..

IMG_1292.jpeg.1152942ac05735c49110687007b613b5.jpeg

Skrevet (endret)
7 minutes ago, Kvasi said:

Det kan da umulig finnes en større entusiastdatabase enn for 911, og jeg nekter å tro at problemet ditt er helt nytt for verden?

En Porsche-spesialist som har skrudd luftkjølt 911 i 35 år har forsøkt i x-antall timer.

Porsche Classic Son sa rett ut at det var penger ut av vinduet å feilsøke hos dem hvis ikke min mekaniker fant ut av det.

Siste løsning er Alf Texum hos Brumunddal bil og karosseri. Hvis ikke de finner ut av det går bilen på finn.no med rabatt eller innpå låven.  MØKK LEI!

Endret av Werther
Skrevet
1 minutt siden, Werther skrev:

En Porsche-spesialist som har skrudd luftkjølt 911 i 35 år har forsøkt i x-antall timer.

Porsche Classic Son sa rett ut at det var penger ut av vinduet å feilsøke hos dem hvis ikke min mekaniker fant ut av det.

Siste løsning er Alf Texum hos Brumunddal bil og karosseri. Hvis ikke de finner ut av et går bilen på finn.no med abatt eller innpå låven.  MØKK LEI!

Skakke trille diagnoseterningen men hva er problemet? 

Skrevet
38 minutter siden, EspenM3css skrev:

Blir det ikke arrangert noe trackdays på ACR?

Etter at Sommertreff forlot ACR er sesongen ikke helt den samme der, er såvidt jeg vet mest motorsykkelgerier som skjer der nå. @Kolstad Jr. vet kanskje mer?  

Skrevet (endret)
25 minutter siden, Werther skrev:

Opel Omega B2 med M57 er sikkert fint, spesielt med diffbrems. 

Men de er fortsatt lite attraktive med et schtøggt interiør.  Blir litt som å gå over bekken etter vann når man kan få tak i E46 330d eller E60 530d som er en utrolig mye bedre bil. Ser ingen grunn til å gå for Omega med mindre man er en nerd som liker udda skitbiler slik som meg som kjører Nissan Prairie.  E60 530d er kongebiler og kjører mye bedre enn Omega. 

hadde aldri gått over bekken nei, men vist man må bruke bil daglig året rundt så er jo dette perfekt bil å slite ned.

det fine med omega er at du får en grei bruksbil helt ned i 20 000kr ferdig på norske skilt, så om det ikke er så nøye hvordan det ser ut så kan man ha bil lenge av disse. spesielt aktuelt må det være for alle de som må dyppe bilen i salt om vinteren, da er det bedre å ta knekken på en opel uten verdi.  fantastiske biler om vinteren når det er diffbrems.

opel hadde også bedre styring av den berømte GM kassa så den låser tidligere og låser bedre, samtidig som den hadde serviceintervall.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=423698113&fr=2001%3A2003&ft=DIESEL&isSearchRequest=true&ms=19000%3B20%3B%3B&od=down&ref=srp&refId=1c20591a-4574-db87-8e59-220014f782d9&s=Car&sb=p&searchId=1c20591a-4574-db87-8e59-220014f782d9&vc=Car

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=423563996&fr=2001%3A2003&ft=DIESEL&isSearchRequest=true&ms=19000%3B20%3B%3B&od=down&ref=srp&refId=55e9c947-2310-08d9-2a41-21fdcc22a78d&s=Car&sb=p&searchId=55e9c947-2310-08d9-2a41-21fdcc22a78d&vc=Car

mener det går en omega i norge med @TRF steg 4 også? 

Endret av Ingvaldsen
Skrevet
5 minutes ago, Kvasi said:

Skakke trille diagnoseterningen men hva er problemet? 

Ikke et problem du får kjørt diagnose på over internett. 

Et mekanisk klunk fra bakstilling i både venstre og høyre sving.  Dukker også opp når jeg rygger inn i parkeringsplass i lav hastighet med noe rattutslag.  Har allerede kjørt old school feilsøking med bytte/overhaling av bakstilling. 

Så enten kjører jeg faenskapet utenfor brygga eller så går den på låven.  Kjærlighet og hat har sine likheter ja 😂

Skrevet
6 minutter siden, Werther skrev:

Et mekanisk klunk fra bakstilling i både venstre og høyre sving.  Dukker også opp når jeg rygger inn i parkeringsplass i lav hastighet med noe rattutslag.  Har allerede kjørt old school feilsøking med bytte/overhaling av bakstilling. 

Etter gudene må vite hvor mange PKK og ordrer med "kunden tror" vil jeg påstå at jeg er ganske god til å lokalisere lyder og problemer. Fellesnevner for bortimot 100% av de er at når eier mener at lyden er på høyre side er den vanligvis på venstre.
Skal ikke påstå noe ang din bil, men det er maange feilsøkinger som har standet på forutintatthet der man leter etter feil som ikke er der.
Hører du et klunk pr sving, eller når du går av/på gass eller konsekvent når du bytter retning? 

Skrevet (endret)
19 minutes ago, Kvasi said:

Hører du et klunk pr sving, eller når du går av/på gass eller konsekvent når du bytter retning? 

Kun et høyt metallisk klunk i sving/kurver. Uavhengig av gasspådrag.  Har ingen sammenheng med gasspådrag, brems etc. 

Først var det kun i høyresving, nå er det i både venstresving og høyresving.

Dukker også opp ved rygging inn på parkeringsplass i lav hastighet og ved rattutslag. 

Mistenker at det er spenn/sprekk/slitasjeskade i karosseri.  Aldri væt borti noe lignende.  

Men det er et av de kjipe problemene som er vanskelige å diagnostisere selv for folk i yrket.  

Endret av Werther
Skrevet (endret)
3 minutes ago, Rune-K said:

Et skudd litt i blinde men det kan jo høres litt ut som ødelagte motor/girkassefester.

Foringer til både girkasse- og motorfester/overføringer har blitt byttet nylig.

Bakre motorfester er også nylig byttet. 

Endret av Werther
Skrevet
19 minutter siden, Werther skrev:

Mistenker at det er spenn/sprekk/slitasjeskade i karosseri.  Aldri væt borti noe lignende.  

Enig, bør vært funnet ut av allerede basert på all info. Om og at det er selve skallet som gir etter er det litt vanskelig å se for seg. men det er isåfall veldig målbart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...