Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morsomt å lese gamle bilblader. Satt og leste Bil fra 1990. 

850i kostet 1,4 mill i 1990, dette tilsvarer ifølge SSB i dag ca 3,1 mill. Det er en ganske heftig pris!

Til sammenligning kostet en Peugot 605 249.000 som tilsvarer 560.000 i dag. Mener jeg leste at 318is var under 200k men kan sjekke opp dette.

0?ui=2&ik=7138fe5f8d&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r-6746883511848476449&th=19a33b3993cb68a2&view=fimg&fur=ip&permmsgid=msg-a:r-6746883511848476449&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ8sQ1KR0-BSbyK1M87Nzm2X6BnLmPrHy6k059p94fpbyWhi_ft2SuSbz2gyNxhHqp4uDD87wFBl9mdeIESU-XFcvfAJGi0nxHdg8Ftype0A6nYp6CktTSLgmjo&disp=emb&realattid=B3BC9D84-D296-425B-8854-741F73110F2A&zw

Skrevet (endret)
17 minutter siden, E36 318i skrev:

Såå.. Gjør dere narr av ham og meg samtidig?

Nice :)

Det er vel her du tar feil :) Vi gjør ikke narr av noen. Det er gullkorn på gullkorn og det må være lov å snakke om og le litt av uten at det er vondt ment. Som jeg skrev, et frisk pust. Samtidig er det helt naturlig å reagere eller svare for seg når en blir konfrontert eller rettlede folk i riktig retning når de ikke har virkelighetssans :) Det kommer ikke fram her, men vedkommende i FB-gruppene var ganske frekk mot verksteder rundt om og flere verksteder ville ikke ha mer med han å gjøre. Privatfolk kom med rettledning og oppriktige tips og flere ble spammet ned og brukte mye tid for å oppriktig hjelpe, men det var ikke svarene han ønsket og ja. Da blir man fort litt "sett på". For meg på sidelinjen så var det hele komisk og flere lurte på om det var ekte. 
Du ble konfrontert/svart på at folk kjøper seg biler i en viss prisklasse og praten rundt dette. Et vennlig starttips er å ikke se på hva det andre har koster. Se heller på gleden vedkommende har rundt dette. Om det er sykkel, bil, båt eller annen hobby. Bli heller med på gleden, selv om det kanskje ikke er oppnåelig per dags dato for enselv. Kan det gi motivasjon? Håper det :)

Jeg kjører Tesla, så må deale med daglig "narr". Istedenfor å la det gå inn, så blir jeg med og heller får en latter eller et smil. Over og ut.🍻

Endret av Marius2002
Skrevet (endret)
35 minutter siden, Marius2002 skrev:

Det er vel her du tar feil :) Vi gjør ikke narr av noen. Det er gullkorn på gullkorn og det må være lov å snakke om og le litt av uten at det er vondt ment. Som jeg skrev, et frisk pust

Måten jeg oppfatter det på er at dere poster screenshots/ linker til relevante ting, og humrer i skjegget mens dere mimrer tilbake til disse lykkelige tidene med denne Martin, som tydeligvis har diverse likhetstrekk med meg. Som jeg ikke aner hvordan jeg skal tolke. Jeg er jo bare et tilfeldig medlem på et forum, og kan ikke bevise at jeg ikke er ham. Det har dere kun mitt ord på, men dere får ærlig talt tro hva dere vil

Men liker dere evt selv å bli snakket om og ledd av da, Marius? Uansett om det er godt ment eller ikke, så setter jeg selv iallfall ikke pris på å bli ledd av, det er ikke så morsomt. Så spammer jeg og troller ifølge dere. Trolling er ondsinnet posting rettet mot enkeltpersoner/ en gruppe etter hva jeg har forstått.. Uansett, nå er det visst jeg som inntar offerrollen igjen når jeg prøver å forsvare hvorfor jeg reagerer. Flott

Når trollet jeg? Spammet kanskje ned OT-Tråden med dette bremserøret tidligere. Var litt stresset, trenger bilen. Haha, for en type, var vel det flere tenkte. Right, men jeg fikk iallfall noen ordentlige svar også som ikke gikk direkte på meg som person og min manglende evne til å ta sosiale hint på en forum hvor det virker som de fleste har utviklet en intern humor etter mange år

35 minutter siden, Marius2002 skrev:

Du ble konfrontert/svart på at folk kjøper seg biler i en viss prisklasse og praten rundt dette. Et vennlig starttips er å ikke se på hva det andre har koster. Se heller på gleden vedkommende har rundt dette. Om det er sykkel, bil, båt eller annen hobby. Bli heller med på gleden, selv om det kanskje ikke er oppnåelig per dags dato for enselv. Kan det gi motivasjon? Håper det :)

Jeg skjønner folk kjøper biler i forskjellige prisklasser, og at det er virkelighetsfjernt å ikke poste samme type poster som andre. Jeg skjønner jeg skiller meg ut og jeg skjønner jeg fort blir en snakkis pga min manglende evne til å poste saklige ting uten et snev av spydighet. Beklager, men det er måten jeg skriver men det er virkelig ikke meningen å være "den fyren" som sagt

Ja, jeg skulle virkelig ønske jeg kunne hatt en eller flere dyre biler selv. Og ja, OK, jeg kan vel kanskje, selvom jeg tidligere sa jeg ikke kjente noe særlig på det, være misunnelig på bilene til enkelte. Om det også gjør at jeg minner om denne Martin, javel. Jeg har aldri vært ufin med verksteder, har bilen inne til det den skal, betaler, og har vanligvis en god tone med de jeg snakker med der

Når det gjelder "svar man ønsker".. Altså hva betyr egentlig det? I denne "saken" ønsket jeg ingen spesielle svar, bare å kunne poste uten at "alle" ler av meg bak skjermene sine. Men ser nå at måten jeg tok det opp på var helt totalt fjern. Jeg er 35 år men poster ikke som det så regner med dere tror like mye på alderen min som at jeg ikke er Martin

Uansett, som sagt, når eller om jeg, GreenE36Cab/ E36 318i, møter opp på treff, håper jeg at jeg kan være med på denne vennlige tonen og vise frem bilen uten å bli minnet på at jeg ikke kan oppføre meg (jeg prøver). Og snakke med andre om bilene sine, jeg treffer noen ganger folk i virkelighet, altså utenfor forum(er) med biler jeg selv en dag ønsker å kunne ha. Snakker helt normalt med dem uten å si ting som kan oppfattes som rart eller kleint

Enkelte ting, er lettere å plukke opp i virkeligheten enn på et forum, da man ikke kan se feks ansiktsuttrykk eller gestikulering via nett. Men dere som kjenner hverandre godt vet vel når det er seriøst ment, ting som postes, og ikke. Dette er vel ikke like lett for meg, som ny, å forstå. Ikke pga manglende forum-evner men pga jeg ikke kjenner dere like godt som dere kjenner hverandre

Endret av E36 318i
Skrevet

Nei, ingen her påstår du er denne Martin (som jeg også ble veldig nysgjerrig på), unntatt du selv. Jeg klarer faktisk ikke å se hvordan du har klart å tolke deg frem til det.

Skrevet (endret)
13 minutter siden, awt skrev:

Nei, ingen her påstår du er denne Martin (som jeg også ble veldig nysgjerrig på), unntatt du selv. Jeg klarer faktisk ikke å se hvordan du har klart å tolke deg frem til det.

Vel... Om du leser disse postene om igjen, så kanskje du ser likhetene ut fra hva folk her har sagt om meg også. Fyren ble jo i utgangspunktet nevnt pga meg, virker det som

Uansett, jeg skjønner på måten svar til postene mine høster likes, og mine bare forsvinner i mengden, at jeg muligens "overreagerer" eller tolker ting feil

Screenshot_20251030_083158_Chrome.jpg

Screenshot_20251030_083234_Chrome.jpg

Screenshot_20251030_083247_Chrome.jpg

Screenshot_20251030_083253_Chrome.jpg

Endret av GreenE36Cab
Skrevet

Gitt at navnet du har oppgitt i mailen din faktisk er ditt reelle navn, kan jeg i alle fall bekrefte at dette ikke er Martin, slik at dette ikke lengre trenger være gjenstand for diskusjon.

Ellers er jo innlegg som for eksempel konebil-diskusjonen din et klassisk eksempel på et innlegg der man ikke helt forstår poenget. Du hadde helt sikkert en legitim og genuin grunn for innlegget, men man står igjen og lurer på hensikten når det virker som du forsøker å koke sammen en langvarig diskusjon på noe så "banalt" som dette.

Tenk litt gjennom postene dine og ikke gjør et poeng ut av at du hele tiden ikke forstår de sosiale spillereglene, så er det absolutt ingen som bryr seg. Du fyrer opp og engasjerer, nettopp fordi du påpeker denne usikkerheten og at innleggene dine tolkes til å være trollete (meningsløse). Møt opp på treff og vær deg selv, så er det ingen som reagerer. Møter du opp på treff og adresserer at du ikke forstår de sosiale spillereglene eller på annet vis setter deg i en offerrolle, vil "alle" se deg. Som med alt her i livet blir ting til slik du velger det skal være.

Skrevet

@Saltkjelen

Jeg ønsker bare legge til at jeg forstår sosiale spilleregler, i virkeligheten. Kan snakke normalt, og fungere på lik linje med andre.. Når det er via internett, er det verre. Tenker at det blir enklere når/ om jeg blir kjent med dere og møter dere "irl" :)

Tenker også at det er på tide å stoppe denne diskusjonen nå. Jeg mente aldri på noen måte å innta denne berømte "offerrollen", men likevel klarer jeg det gang på gang...

Så ser jeg frem til mulige greie treff, og samtaler. Og delta som andre, og snakke bil :)

Skrevet

@GreenE36Cab hvis du føler deg truffet med screenshot av sakene som ble diskutert så burde jeg kanskje beklage, men jeg føler ikke det er rett heller. Det er sladdet navn. Det er skrevet i positiv vinkling at han er et friskt pust. Så jeg skjønner ikke greia, men vi tolker ting forskjellig - det er kanskje det vanskelige med å diskutere på nett. Men okei, hvis dette ikke er greit står du mer enn fritt til å rapportere innlegget og administratorene kan slette. Jeg blir verken fornærmet eller sur om det skjer. Mobbing er det siste vi skal ha og det tror jeg heller ikke at noen ønsker.
Hva andre skriver her kan ikke jeg stå inne for. :) 
Jeg har ikke videre noe å tilføye enn det som allerede er blitt sagt.

———

Ellers, er det noen som har erfaring med mobile spylere? Jeg vurderer Makita sin. Det er for å ha i vogna og suge opp vann fra bøtte. Skjønner at jeg ikke kan forvente høytrykk, men hageslangetrykk er nok. Er det reelt ved oppsug fra bøtte?

Proshop.no | Makita DHW180Z

IMG_7154.webp.9e8fde1bf5a235e0b40d13096e322079.webp

Skrevet

Du bør ikke bruke høytrykk på vognen uansett, så om den ikke klarer å levere det er ikke det verdens undergang.

Har også sett litt på slike, men har vel konkludert med at det er noe jeg egentlig sliter med å se hvor jeg skulle brukt.

Skrevet
12 timer siden, GreenE36Cab skrev:

Jeg var her en stund som "GreenE36Cab", er ny som "E36 318i", men har vært her en stund under et annet brukernavn. Antar flere husker meg fra tidligere

Jeg husker deg, hadde ikke du en grønn E36 320i cab med brunt interiør? Også bodde du i Vest Agder ett sted, var ikke så langt unna fordi du ble invitert til treff hos @sveigis. Du var mye aktiv her i en kort periode, mye drama og følelser den gang som nå. Plutselig takket du for deg fordi du ikke ble forstått her inne og gikk off line i noen år. Nå er det altså tilbake i gamle tralten igjen, mye misforståelser, drama og offer. 

2 timer siden, KireS skrev:

Morsomt å lese gamle bilblader. Satt og leste Bil fra 1990. 

850i kostet 1,4 mill i 1990, dette tilsvarer ifølge SSB i dag ca 3,1 mill. Det er en ganske heftig pris!

Til sammenligning kostet en Peugot 605 249.000 som tilsvarer 560.000 i dag. Mener jeg leste at 318is var under 200k men kan sjekke opp dette.

0?ui=2&ik=7138fe5f8d&attid=0.1&permmsgid=msg-a:r-6746883511848476449&th=19a33b3993cb68a2&view=fimg&fur=ip&permmsgid=msg-a:r-6746883511848476449&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ8sQ1KR0-BSbyK1M87Nzm2X6BnLmPrHy6k059p94fpbyWhi_ft2SuSbz2gyNxhHqp4uDD87wFBl9mdeIESU-XFcvfAJGi0nxHdg8Ftype0A6nYp6CktTSLgmjo&disp=emb&realattid=B3BC9D84-D296-425B-8854-741F73110F2A&zw

Jeg synes det er uhyre morsom å bla i gamle bilblader, mye fordi jeg liker ting som har vært og at bilene den gang var mye mer interessante enn det som kommer ut i dag. Bilprisene den gang var helt ville, legg så til den lønnsveksten vi har hatt på 30 år så kan man egentlig ikke klage over at bilene har blitt dyre. 

Jeg abonnerer ikke lenger på norske bilblader, bortsett fra Amcar som jeg får med Amcar medlemskapet. Men når 90% av stoffet i øvrige bilblader er elbiler så ser jeg det som bortkastede penger. Jeg abonnerer på tyske utgaven av Auto Motor und Sport, ikke så mye innhold som passer norske forhold (avgifter) men mer interessant å følge med hva som rører seg utenfor Norge. 

Skrevet
1 hour ago, Marius2002 said:

Et vennlig starttips er å ikke se på hva det andre har koster. Se heller på gleden vedkommende har rundt det

Heier på det og når man deler i glede til andre / er oppriktig glad for dem på dems veiene får se hva som skjer ;)

Jeg har et drøm om å eie en F8x en dag men det er økonomisk langt fra mulig for de neste årene som kommer men har hatt noen turer i drømmebilen min, bare fordi jeg var oppriktig glad for dem selv jeg om knapt kjente de. Glede sprer seg lett :) 

Skrevet (endret)
8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg husker deg, hadde ikke du en grønn E36 320i cab med brunt interiør? Også bodde du i Vest Agder ett sted, var ikke så langt unna fordi du ble invitert til treff hos @sveigis. Du var mye aktiv her i en kort periode, mye drama og følelser den gang som nå. Plutselig takket du for deg fordi du ikke ble forstått her inne og gikk off line i noen år. Nå er det altså tilbake i gamle tralten igjen, mye misforståelser, drama og offer. 

Jo jeg hadde en Boston Green E36 cab med Sand Beige interiør. En bil jeg hadde ønsket å ha i mange år. Det var en 320i. Fikk tak i noen Style 68, som jeg hadde drømt om å ha på en E36 cab også. Fikk pulverlakkert et sett gull, men før jeg fikk dem på, tok jekken en tur gjennom kanalen

Når det gjelder treffet hos @sveigis så ble det ikke noe den gangen, men hadde vært veldig festlig en dag å se spesielt den E34en med egne øyne. Og du har rett, jeg er fra Agder

Og når det gjelder samme tralten og offer, om jeg kunne fått en sjanse til å vise at jeg ikke bare skaper drama og slik så hadde det vært greit. Men skjønner godt hva du mener, og tar det til meg

Som sagt, når/ om jeg møter på treff og feks møter deg så håper jeg at jeg kan stille på lik linje med alle andre mtp å snakke bil og kikke på de flotte bilene som dukker opp uten å være "den fyren". Så tenker som jeg skrev over at det er på tide å avslutte denne diskusjonen nå

Endret av GreenE36Cab
Skrevet
9 minutes ago, Fredrik 90 said:

Jeg abonnerer ikke lenger på norske bilblader, bortsett fra Amcar som jeg får med Amcar medlemskapet. Men når 90% av stoffet i øvrige bilblader er elbiler så ser jeg det som bortkastede penger. Jeg abonnerer på tyske utgaven av Auto Motor und Sport, ikke så mye innhold som passer norske forhold (avgifter) men mer interessant å følge med hva som rører seg utenfor Norge. 

Leser AMuS her og jeg vil si det er av de bedre blader i hele Europa, mye kunnskap og ofte dypgående analyser, spesielt F1 :)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...