Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, e30_joakim skrev:

Det er jeg klar over at det ikke var så smart. Noe jeg aldri har gjort før eller kommer til å gjøre igjen. Men jeg lurte mest på tips rundt dette, og ikke en teit svar at din tanke er hvorfor jeg betalte på forhånd. Det skjønner jeg og det er ingen hemmlighet at det er teit. 

 

sletter heller innlegget for her skjønner jeg det kommer mye smart svar med kvelden..

Rimelig trist hvis det er dette forumet har blitt til, at man føler man må slette noe fordi man er redd for hate!

 

Sikkert mange som kommer med fornuftige svar også, hva lurer du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 2001 Peugeot 406 stv som bruksbil før jeg kjøpte Volvoen (måtte ha 4hjulstrekk).

Har alltid hatt en "dritbil" som bruksbil, og hadde ikke høye forventninger når jeg kjøpte Peugeoten for 10.000kr, men fy som den imponerte!

Investerte i nye bakdempere og fjærer samt motorfester og fikk den chipet (90hk hdi).

Den var kjempefin å kjøre sammenlignet med de andre "drittbilene" jeg har hatt (passat, octavia, audi 80, og bedre enn volvoen jeg har nå) og brukte ca 0,4liter på mila med min kjøring. 

Bilen så ut som ett dass (masse riper og bulker) manglet lakk i forkant av begge kanaler (sandblåst), men den rustet ikke. Det er svært god galvanisering på disse!

En annen fordell var at bagasjerommet var enormt, mye større enn XC70 jeg har nå og Passaten jeg hadde før.

Hadde aldri solgt den bilen hadde det ikke vært for at vi flyttet til nytt hus der vi måtte ha 4x4..

Solgte den heldigvis videre til gamlingene slik at søstra mi skulle få noe å øvelseskjøre med, de har hatt den i over ett år og den går stadig som en klokke :)

Kmstand var rundt 300.000 når jeg kjøpte den, hadde den i litt over ett år. 

Ellers er jeg stor fan av Citroen DS3 150hk bensin og DS3 Racing, morsomme og kjøreglade hot hatches :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tennbrikket skrev:

Burde være mulig å leie på Viaplay, eller så  vet jeg den ligger ute på de "syv hav".

Takker (begge to). Viaplay.dk har selvfølgelig ikke filmen selv om Viaplay.no har den. Hmmm... jeg får finne en annen tjeneste... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik skrev:

Takker. Viaplay.dk har selvfølgelig ikke filmen selv om Viaplay.no har den. Hmmm... jeg får finne en annen tjeneste... :)

tja, de syv hav svikter jo aldri. Det med VPN er gull verdt frem til filmindustrien skjønner at tilbudene som er nå ikke er gode nok. Spotify er ett fint eksempel der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎31‎.‎01‎.‎2017 at 12.22, Fredrik skrev:

Franske biler selger svært godt i mange land, men ikke i f.eks Norge. Hva er årsaken til dette? Jeg tror at det norske markedet er for lite og at folk derfor har mange av de samme preferansene. Det blir for lite diversitet når det gjelder meninger og holdninger. Her i Danmark gjelder dette spesielt amerikanske biler. De er omtrent like upopulære som franske biler er det i Norge og av samme årsak. Betyr dette at amerikanske biler er dårlige eller mindreverdige? Nei... selvfølgelig ikke, men de er litt annerledes enn f.eks tyske biler og fokuset er ofte et annet. Dette er det dessverre mange som ikke klarer å forholde seg til... :) 

Norske markedet er rimelig likt med det danske, eller noe større fordi vi har større kjøpekraft når det kommer til nybil og bruktbil. Grunnen til at franske modeller er populære i Danmark er prisprisprispris, og grunnen til at amerikanske merker er "upopulære" i Danmark er for høy pris pga høye avgifter. Så det blir ikke en korrekt sammenligning...

Mest sannsynlig henger det dårlige salget av franske biler i Norge sammen med realiteten - at tusenvis av nordmenn har utelukkende dårlig erfaring med disse bilene og styrer glatt unna igjen. Men selvfølgelig, hele markedet tar selvfølgelig fullstendig feil mens besserwissere på Bimmers sitter på fasiten - som er at franske biler EGENTLIG er bedre enn sammenlignbare tyske merker og at samtlige norske kjøpere (ikke leasingkunder...) ikke har peiling eller kunnskap...

@Hawkon88 Setter pris på om du ikke feilsiterer og legger ord i munnen på meg. Jeg vet at Ford bruker PSA-dieseler, og jeg har aldri vært en SAAB-entusiast (det var Fredrik 90 sin avdeling) :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Werther skrev:

Norske markedet er rimelig likt med det danske, eller noe større fordi vi har større kjøpekraft når det kommer til nybil og bruktbil. Grunnen til at franske modeller er populære i Danmark er prisprisprispris, og grunnen til at amerikanske merker er "upopulære" i Danmark er for høy pris pga høye avgifter. Så det blir ikke en korrekt sammenligning...

Mest sannsynlig henger det dårlige salget av franske biler i Norge sammen med realiteten - at tusenvis av nordmenn har utelukkende dårlig erfaring med disse bilene og styrer glatt unna igjen. Men selvfølgelig, hele markedet tar selvfølgelig fullstendig feil mens besserwissere på Bimmers sitter på fasiten - som er at franske biler EGENTLIG er bedre enn sammenlignbare tyske merker og at samtlige norske kjøpere (ikke leasingkunder...) ikke har peiling eller kunnskap...

Det blir faktisk solgt en god del flere nye biler i løpet av et år i Danmark i forhold til i Norge. Det ble f.eks i 2015 (statistikk for 2016 er ikke klar ennå) solgt 150686 nye biler i Norge, mens det ble solgt 223169 nye biler det samme året i Danmark. Husk at det er ca. en halv million flere innbyggere i Danmark enn i Norge.

Det mest populære bilmerket i Danmark er VW etterfulgt av Peugeot og Toyota. Det mest populære bilmerket i Norge er VW etterfulgt av BMW og Toyota. Audi er det mest populære merket blandt premium bilprodusentene i Danmark og det ble i 2015 totalt solgt 8636 Audier i Danmark mot 6690 i Norge. Det ble dette året også solgt 8632 Mercedeser i Danmark mot 7678 i Norge. BMW er litt mindre populært i Danmark, men det ble allikevel i 2015 solgt 5622 BMW'er i Danmark mot 9567 i Norge.

Det danske bilmarkedet er med andre ord større enn det norske og danskenes smak for dyre biler skiller seg ikke nevnværdig ut i forhold til norsk smak bortsett fra at BMW helt tydelig er mer populært i Norge enn i Danmark.

Vedr. kjøpekraften når det gjelder biler (som skal importeres siden vi ikke selv bygger biler) tror jeg faktisk ikke at den er så mye dårligere enn den norske. Akkurat nå er den danske kronen ca. 20% mer verdt enn den norske (hovedsakelig fordi den danske kronen slavisk følger Euro) og dette gjør en stor forskjell når bilene skal kjøpes fra f.eks fabrikkene i Tyskland. Den danske gjennomsnitlige reallønnen er også mer eller mindre like sterk som den norske når man tar høyde for lavere huspriser (med dertil betydelig lavere belåning) og lavere priser på mat, klær, forsikringer, drivstoff etc.      

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sandersander skrev:

Rimelig trist hvis det er dette forumet har blitt til, at man føler man må slette noe fordi man er redd for hate!

 

Sikkert mange som kommer med fornuftige svar også, hva lurer du på?

Føler at enkelte her inne, når man legger ut et spørsmål eller et synspunkt på noe ( ja jeg er fult klar at kanskje jeg gjorde en feil handling - som jeg skrev i tråden flere ganger at jeg vet jeg gjorde feil )

så blir det veldig feil syns jeg at enkelte skal i _TILLEGG_ presse den person enda mer ned å si det samme igjen "hvorfor gjorde du"

Folk er mer opptatt av å diskutere ditt og datt enn det jeg faktisk spør, det gjelder ikke bare denne gangen, det gjelder fler tråder jeg har lagt ut og spørt om i det siste. Veldig enkle saker angående en E61, men greit å spøre. 

eneste svar jeg får er " det ligger flere tråder " 

Jeg spør heller, for jeg har ikke tid til å søke opp i den søkemoteren jeg føler jeg ikke finner noe. 

jeg får sikkert mange mot meg med å diskutere slik jeg gjør nå, men jeg regner med også flere holder med meg. 

 

jeg gidder ikke dra den noe lenger. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sandersander skrev:

Rimelig trist hvis det er dette forumet har blitt til, at man føler man må slette noe fordi man er redd for hate!

 

Sikkert mange som kommer med fornuftige svar også, hva lurer du på?

Rimelig trist at folk er såpass hårsåre ovenfor et problem som de har skapt selv og som de vet at man kan få spørsmål om hvorfor ble gjort, at de sletter tråden sin og sutrer over det etterpå....

@e30_joakim

Når det er sagt, så har du ingenting å stille opp med annet enn å anmelde dette til politet. I bunn og grunn blir dette dog en påstand mot påstand. Du har vel ingenting skriftlig? Dokumentasjon på at dere hadde avtalt alt dette?

Mulig du kan ta dette til forbrukerrådet om du har noe skriftlig eller bevis for hva han gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pengene er overført fra konto til konto kan man faktisk sannsynliggjøre at det har vært et forretningsforhold mellom partene og da skal mottakeren av pengene ha en god forklaring overfor politiet... spesielt hvis han har andre utestående saker med politiet eller virker generelt lite tillitsvekkende. Jeg ville i et slikt tilfelle helt klart ha anmeldt saken til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, e30_joakim skrev:

Jeg spør heller, for jeg har ikke tid til å søke opp i den.

 

Jeg legger meg ikke oppi hva enn resten av saken dreier seg om. Men med den holdningen der er det ikke rart du føler du møter motstand. Din tid er så viktig,  at selv om folk med kunnskap har tatt seg tid (flere ganger) til å spre denne kunnskapen, så synes du at det er mest riktig at de skal ta seg tid til å skrive det igjen, for å hjelpe akkurat deg i din tråd, istedetfor at du skal lese det som allerede er skrevet? Hvorfor er akkurat din tid verdt så mye mer enn andres?

 

Den holdningen er ikke bærekraftig over tid for et forum. Jeg har selv fått god hjelp på ting som jeg kanskje kunne funnet selv, men da har jeg faktisk prøvd først, og jeg har en helt annen holdning til det å få hjelp enn det du utviser her.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...