Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Bedre med dobbeltmoral enn ingen moral?

Man må jo bare elske hvordan nordmenn sitter og leker politikk og belærer andre mens vi har store hus, hytter som man ukependler til, strømforbruk av en annen verden, 2-3 biler som man kjører 30000km i året med, båt, reiser utenlands flere ganger i året og spiser så mye kjøtt at flesteparten av oss er overvektige...Disse miljø-diskusjonene i media er en kombinasjon av narsissisme og ekte i-landsproblemer som man finner på fordi vi har for mye fritid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg kjøpt meg ny bil i dag så måtte blitt en av disse to. Med andre ord så koster det å være kar, men føler nesten at biler i dette segmentet må ha såpass motor. Har liksom ikke gått bananas med utstyret heller, jeg har tatt det jeg føler jeg trenger ;) Så hadde jeg vunnet i Lotto så måtte det blitt noe som dette:

image.png

image.png

Eventuelt noe fra "the dark side" :P Egentelig så kunne jeg ha valgt en mindre motor i en Mercedes da jeg ikke føler de må ha den sekseren som jeg føler en BMW må. Men når man har valgt 530d så må man jo nesten velge en E350d, kan ikke gå ned i motor størrelse...

image.png

image.png

Merker det er lettere å "skreddersy" en BMW slik man vil ha den. Hos Mercedes så krysser du av på noe utstyr også må du ha ett lass av annet utstyr du ikke vil ha og som koster 57 000,-. Er noe av dette hos BMW også men ikke på nesten alt som hos Mercedes... Men jeg er tydligvis alt for kravstor, når eneste nybilene jeg kunne tenke meg koster henholdsvis 970 000,- og 993 000,-. Blir med andre ord en veldig lang tid før jeg har muligheten til å kjøpe en ny bil akkurat slik jeg vil ha den ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvorfor Tanzaniteblue Metallic som man kan velge på F10 ikke ligner i det hele tatt på hvordan fargen ser ut i virkeligheten..

Også skjønner jeg ikke helt greien med at noen farger får man kun hvis man har M-Sport, og at man må f.eks ha PDC for å kunne få Tanzaniteblue Metalic?

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med muligheter for å kjøre på vei om man mister førerkortet, egentlig? Hørt mye forskjellig, blant annet at man kan søke om å få kjøre moped og få lov til det? Regner med man ikke får godkjent søknad på å ta mellomtung-lappen om man har mistet kl. B heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gabz skrev:

Hvordan er det med muligheter for å kjøre på vei om man mister førerkortet, egentlig? Hørt mye forskjellig, blant annet at man kan søke om å få kjøre moped og få lov til det? Regner med man ikke får godkjent søknad på å ta mellomtung-lappen om man har mistet kl. B heller?

Mister du klasse B, må du vente X tid (enten 3 eller 6 måneder, minst) for å kunne i det hele tatt tenke på å ta en ny klasse. Du kan ikke kjøre opp på klasse A samtidig som du ikke har klasse B. Du kan kjøre moped, bil, båt, fly for all del så mye du vil uten, men da blir onkel blå sur om han stopper deg, så får du bare utsettelse. At noen har søkt om å kjøre moped og fått ja, er like sannsynlig som at jeg er konge i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere kunne man kjøre moped om man hadde mistet billappen, da det ikke var krav om førerkort for moped om man var over 20. Usikker på når denne regelen forsvant, men 5-10 år siden kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får man den hvertfall inkludert når man tar B-lappen, så er nok ikke så veldig strengt rundt moped lenger, så er litt usikker selv. Har hørt om folk som har fått lov å kjøre moped/ATV under denne perioden etter å ha søkt (sikkert pga. jobb eller lignende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt den regelen forsvant i 2004 :) En ny kom, da man må ta førerkort og ikke bare bevis(eller være over 20år). Den tettet da smutthullene for å kjøre moped om man mister billappen. Jeg vet folk har fått tillatelse til øvelseskjøring på bil etter søknad, men dette er ettersom jeg har skjønt ikke dagligdags praksis. Regelen sier at hvis du mister lappen på personbil, mister du retten til å ferdes med motorisert kjøretøy. Herunder også moped.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, DanielStance skrev:

Lurer litt på hvorfor Tanzaniteblue Metallic som man kan velge på F10 ikke ligner i det hele tatt på hvordan fargen ser ut i virkeligheten..

Også skjønner jeg ikke helt greien med at noen farger får man kun hvis man har M-Sport, og at man må f.eks ha PDC for å kunne få Tanzaniteblue Metalic?

Du kan få hvilken som helst farge du vil, selv på M-sport. Men det går ikke an å velge det i konfiguratoren :) Men det er en del ting som er litt ulogisk her også ja, regner med at de kunne blitt ordnet når man sitter hos forhandleren og skal bestille.

Rareste på E klassen var jo at for å ha de AMG felgene jeg valgte så måtte jeg ha krom lister rundt vinduene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Du kan få hvilken som helst farge du vil, selv på M-sport. Men det går ikke an å velge det i konfiguratoren :) Men det er en del ting som er litt ulogisk her også ja, regner med at de kunne blitt ordnet når man sitter hos forhandleren og skal bestille.

Rareste på E klassen var jo at for å ha de AMG felgene jeg valgte så måtte jeg ha krom lister rundt vinduene....

Åja, virket bare veldig rart haha. "Å, du vil ha Tanzaniteblue? Da MÅ du ha PDC! Ellers så kan du drite i den fargen."

Syns de konfiguratorene virker veldig begrenset. Må ha det for å ha det, og må fjerne det for å ha det etc. Selv når det er simple ting som farger, interiør eller felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Med m-sport reduseres antall fargevalg til 7 blant de vanlige fargene, individual farger kan velges som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, E.H.D skrev:

Med m-sport reduseres antall fargevalg til 7 blant de vanlige fargene, individual farger kan velges som før.

Jeg spurte på Bavaria om det gikk å få Imperialblau på M-Sport. Det gikk men de må legge den inn som en Individual farge, som koster en del ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...