Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan vel umulig ha drete på draget. Du har en E39 520i som er godkjent ombygd med M5 motor og tilhørende deler. Ser de i vognkortet eller vegvesen.no så står det også tydelig der. De har sikkert en egen database hvor de får all denne informasjonen også. Kan aldri forstå at du skal ha meldeplikt at motoren er byttet og godkjent med M5-motor. Noe må da gå automatisk fra trafikkstasjonen og til forsikringsselskapene. Jeg regner med at den går som en 520i hos de, fordi det er jo det det er i bunn og grunn, men heller som en sidenotis med M5, samme som i vognkort.

Har forsikringsselskapet ikke tatt høyde for M5-ombyggingen og du bare betaler forsikring for en 520i, så har du jo fortsatt ikke svindlet de. Men du får sikkert ikke igjen mer enn en 520i er verd. Du får bare spille uviten og si du regnet med slikt ordnet seg automatisk når den ble godkjent på trafikksentralen. Spørs såklart hva du blir innkalt for :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, papertiger skrev:

@Fredrik 90 du har jo lang erfaring med kjøring i Tyskland - skal kjøre fra Hirtshals til området rundt Kassel på en søndag - er det mulig å få tak i det grønne miljømerket da, eller er alt stengt? 

Om du ikke skal innom noen større byer (altså midt i sentrum) trenger du ikke noe merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere med Bmw i Bergen:

Hvordan er vinteren med tanke på bakhjulstrekk? Skal begynne å studere der og trenger en studentbil. Står mellom Audi A3 og Bmw 1 serie. Vil jo helst slippe å kjøpe vag, men vil heller ikke sitte fast i veien. 🤔 Kom gjerne med erfaringer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ALBUAK skrev:

Til dere med Bmw i Bergen:

Hvordan er vinteren med tanke på bakhjulstrekk? Skal begynne å studere der og trenger en studentbil. Står mellom Audi A3 og Bmw 1 serie. Vil jo helst slippe å kjøpe vag, men vil heller ikke sitte fast i veien. 🤔 Kom gjerne med erfaringer 👍

Har kjørt E34 og E90 med piggfritt (Nokian) og har ikke møtt på noe problemer enda. Skal sies at jeg sjeldent er i sentrum eller på småveier i "ødegokk" og er heller ikke den som kjører aller mest. Har kjørt på både slaps og nysnø osv.

Har en litt "spesiell" bakke opp til der jeg bor, der jeg aldri har hatt noe problem men har sett f.eks en 1-serie stoppet midt i bakken, så vil nok tro at det har mye å si på dekk og hvordan du selv kjører.


Tviler på at du kommer til å få noe store problemer :)

Har og kjørt E39 med sketchy piggdekk uten noe problemer.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marius2002 skrev:

Du kan vel umulig ha drete på draget. Du har en E39 520i som er godkjent ombygd med M5 motor og tilhørende deler. Ser de i vognkortet eller vegvesen.no så står det også tydelig der. De har sikkert en egen database hvor de får all denne informasjonen også. Kan aldri forstå at du skal ha meldeplikt at motoren er byttet og godkjent med M5-motor. Noe må da gå automatisk fra trafikkstasjonen og til forsikringsselskapene. Jeg regner med at den går som en 520i hos de, fordi det er jo det det er i bunn og grunn, men heller som en sidenotis med M5, samme som i vognkort.

Har forsikringsselskapet ikke tatt høyde for M5-ombyggingen og du bare betaler forsikring for en 520i, så har du jo fortsatt ikke svindlet de. Men du får sikkert ikke igjen mer enn en 520i er verd. Du får bare spille uviten og si du regnet med slikt ordnet seg automatisk når den ble godkjent på trafikksentralen. Spørs såklart hva du blir innkalt for :)

 

Jeg kan heller ikke se noe annet heller. F. selskapet henter info fra autosys, har en lapp fra autosys som er litt over ett år gammel. Der står det svart på hvitt at bilen er godkjent med 294 kw/400 hk
Det som har slått meg er at skaden har skjedd mens bilen stod parkert på jobb, der det er tilgang på både lastebiler og trailere. Mulig f.selskapet tenker at jeg har brukt en lastebil el. til å bulke bilen for å få nye dører, men jeg har også vitner på at jeg ikke var på arbeidsplassen i tidsrommet den ble bulket. Så det har jeg hvertfall mitt på det tørre. 
Jeg spurte tre-fire ganger da jeg kjøpte forsikring, hva som ville skje ved en evt skade. Fikk da beskjed om at bilen ville gå som en M5 og ikke en 520i, det har de tilogmed på tape. Har masse dokumentasjon også på bilen som underbygger alt jeg har fortalt selskapet. 

Får ta med meg godt humør, være saklig og smøre meg med tålmodighet så burde det gå fint. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MGunders skrev:

Ut i fra det du forteller så kan jeg ikke se noe annet enn at du har ditt på det tørre.

Var de gamle dørene så dårlige at de burde vært byttet da? 

Bakdøra hadde jeg plan om å bytte da jeg kunne få en rustfri dør av en bekjent. Den var rusta sund i bunn. Ikke mulig å redde. Mens fordøra kunne man dratt ut å retta. Oppretter ville selvfølgelig ha alt nytt for å kunne gi garanti på jobben. Taksten er godkjent også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut til at du har alt på ditt tørre. Autosys var navnet ja, da går det jo automatisk. Noe som bare skulle mangle i 2018 og som jeg gikk ut ifra i mitt forrige innlegg. Når du i tillegg spør forsikringsselskapet flere ganger OG har et ark med kjøretøyopplysninger fra Autosys så har du en bunnsolid sak i mine øyne. Ergo kan de ikke "ta deg" på det som angår 520i->M5.

Bakdøren... Du har som du sier kollegaer som kan gå god for at du ikke var til stede i tidsrommet dette måtte ha hendt. Så jeg kan heller ikke se at de kan "ta deg" på dette heller om det skulle være det.  :)

Det kan jo være så enkelt som at de lurer på om det ble endret noe fra 520i til M5 på dører/chassis osv. og hva de egentlig har å stri med foruten motorbytte (og tilhørende deler). Jeg aner ikke. Uansett ville jeg bare møtt opp med godt humør som du sier og være saklig... 

Med det sagt, forsikringsselskap kan være vrang av og til. Ser bare på BMW i8en her inne som brant opp... Tragisk sak rett og slett. Men du får holde oss oppdatert og lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ALBUAK skrev:

Til dere med Bmw i Bergen:

Hvordan er vinteren med tanke på bakhjulstrekk? Skal begynne å studere der og trenger en studentbil. Står mellom Audi A3 og Bmw 1 serie. Vil jo helst slippe å kjøpe vag, men vil heller ikke sitte fast i veien. 🤔 Kom gjerne med erfaringer 👍

Stikkordet er dekk, og atter dekk. Sko bilen med Nokian eller Continental og du trenger ikke å bekymre deg for fremkommelighet. Nyere BMWer med bakhjulstrekk er ganske habile vinterbiler....så lenge du har gode dekk. Beste vinterbilen min er definetivt E90 med gode Hakkapelitta dekk 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

For to uker siden ble bilen min påkjørt mens den stod parkert, vedkommende som har bulket bilen forlot stedet uten å legge igjen lapp, så jeg må dekke skaden på egen forsikring. Ble nå oppringt av forsikringa som vil ha meg inn på ett møte i deres lokaler. Det ble sagt at jeg måtte inn til de, da de trenger litt info om bilen og hendelseforløpet. Kan det ha noe å si at bilen er ombygget å står forsikret som en '96 520i og ikke en M5. Skal de prøve å ta meg for forsinringssvindel(!)? 

Noen som har opplevd liknende, har jeg driti skikkelig på draget nå? 

Dette er standard prosedyre fra forsikringsselskapene der de synes noe virker «litt muffens», så da vil de bare ha et møte for å avklare hendelsesforløpet nøyaktig. Mulig de også har konkrete spørsmål til deg.

Bare spill med åpne kort og for all del ikke prøv å skjul evntuelle skavanker som var på bilen fra før, så går det helt fint. Har vært borti saker der forsikringstaker har forsøkt å skjule (eller i slike møter unnlatt å nevne) skader som var fra før, som da har resultert i null forsikringsutbetaling og oppsigelse av samtlige forsikringer i selskapet. 

Du kan ha i bakhodet at de gjerne kan ha sjekket info om bilen og bilder du har lagt ut her på forumet ettersom dette er offentlig tilgjengelig, slik at de kan dobbeltsjekke dette opp mot informasjonen du oppgir i møtet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...