Shattered Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 4 minutter siden, Diiesel skrev: Noen med E60 525d eller tilsvarende? Hva ligger deres forbruk på? Mitt er oppgitt til 10.6l/100km i kjørecomputeren. Er det jeg som er veldig hard på gassen, eller er dette normalt forbruk? Bytta egr-termostat? Min øå på 0.90 først, nå ca 0.74. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 1 time siden, Diiesel skrev: Noen med E60 525d eller tilsvarende? Hva ligger deres forbruk på? Mitt er oppgitt til 10.6l/100km i kjørecomputeren. Er det jeg som er veldig hard på gassen, eller er dette normalt forbruk? BMW oppgir et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 0,67 liter/mil eller 0,78 liter/mil (automatgear) for denne modellen. Man kan nok komme opp i rundt 0,90 liter/mil med litt brede dekk og en hissig kjørestil, men nesten 1,10 liter/mil høres litt mye ut. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 (endret) har byttet: motorolje oljefilter veivhusventilasjon girkasseolje girkassefilter mechatronic pakning glødeplugger gløderele vannpumpe kjølevæske hovedtermostat multireim ac reim løpehjulene reimstrammer luftfilter kupefilter dieselfilter luftmengdemåler swirlflaps blokkeringssett egr erstatter fra bimmertune kat erstatter fra rm motors dpf erstatter fra rm motors støpejerns eksosmanifold tuning fra vestfold chiptuning injektorrens Så i teorien burde alt vært tipp topp Kan og legge til at bilen ikke ryker svart Endret Oktober 21, 2018 av Diiesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 (endret) Du har pre lci så med endel småkjøring og litt hard gass så er 1,2 L/mil innenfor rekkevidde. Endret Oktober 21, 2018 av Otis Skrivefeil Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 (endret) 2 hours ago, Diiesel said: Noen med E60 525d eller tilsvarende? Hva ligger deres forbruk på? Mitt er oppgitt til 10.6l/100km i kjørecomputeren. Er det jeg som er veldig hard på gassen, eller er dette normalt forbruk? Sjekk hvilken motortemp du oppnår, hvis du har automat har du tre(!) termostater som kan ødelegge driftstemperatur. ( EGR - hoved - termostat i varmeutveksleren til automatkassa ). Min gamle ´04 525d med automat lå på rundt 0.55-0.61 ved pen langkjøring, målte den aldri over en liter med mindre jeg kjørte som en gris Fikk den aldri under 0.7 før jeg fikk ordna driftstemperatur, den skal være 88-91 grader - min lå på ca 77 grader. Endret Oktober 21, 2018 av scoot Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 La inn steg 3 på girkasse etter jeg skrev innlegget, og fikk beskjed via programmet om å kjøre rolig/variert de første 80km. Har nå gjort det, og ligger på et forbruk på 6.3liter/100km iflg. kjørecomputer. Ser derfor ut som at det faktisk bare er høyrefoten min som har vært tung @Otis Temperatur er 88-91°C, så den er helt fin @scoot. Fikk og tenkt gjennom litt på turen, og er to andre faktorer som også kan ha en minimal/liten innvirkning. Innerslitasje på alle hjul. Skal be dem se over understellet når jeg leverer den inn for bytte av bremsevæske, bytte eventuelle foringer e.l. og deretter ta hjulstilling. Den andre tingen er dekktrykket som jeg ble litt usikker på når jeg byttet til vinterdekk (245/40-18 T merkede Hakkapeliitta 7 piggdekk). Her er det ingen T merkede dekk, men endte opp med å gå for 2,1/2,5 - ref tabell i dørsiden. Noen innspill på det kanskje? scoot reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 Legg på 10% er min erfaring så blir det bra når det er kaldt også. Diiesel og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 (endret) Da prøver jeg det @Otis 😀 Positivt overrasket over steg 3 på girkassen og. Endret Oktober 21, 2018 av Diiesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 Var det xhp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Oktober 21, 2018 Share Skrevet Oktober 21, 2018 xhp ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Oktober 24, 2018 Share Skrevet Oktober 24, 2018 Bestilte komplett eksos til bilen i dag. Spent på om jeg kommer til å bli fornøyd med lyden 😄 Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 24, 2018 Share Skrevet Oktober 24, 2018 Noen som vet hvor man får fatt i "beskyttelsesfilm" i bilens farge (altså ikke gjennomsiktig)? Min e70 M-sport hadde dette når jeg kjøpte den, på breddere bak, med god grunn :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 26, 2018 Share Skrevet Oktober 26, 2018 En liten tanke her og overhode ikke ment å henge ut noen her som sikkert eier disse bilene o l. Og hva gjelder tankene mine? Jo Tesla eiere og føreren rundt denne bil . Er disse førerene av disse nåtidens svinkjørere /frekkiser i trafikken? Til tider ser jeg en så idiotisk kjøring at jeg blir målløs. I løpet av denne uken har jeg vært utfor hvertfall to episoder ,der jeg har vært så forbannet at jeg blir kvalm. Eks 1: -Kjører på to felten og skal forbi en Tesla som ligger i 80 der der er 100,han gasser på og slipper meg ikke forbi. Han fortsetter og kjører ut foran meg i venstre filenog ligger å rir i 90 og ikke pokker om jeg kommer forbi. Sånn holder han på hele veien fra Sørlandsparken til godt å vel Lillesand. Eksempel to : Igår var jeg ute og kjørte et ærend. Måtte innom butikken og skulle rygge inn på parkeringen som var ledig .Plutselig kom der en sånn fuckings elektrisk satan og kjørte rett inn på plassen ,selv om han så jeg skulle inn der. Sa det til han:Frekk liten faen du !!!! Fikk da til svar :Først til mølla gutten min ! For en dritt tenkte jeg . Tenkte at jeg skulle sagt til han :Den som tar min parkeringsplass ,får et balltre langt oppi hullet han bruker ,når han skal på dass;) Hvertfall jeg føler disse førerene av den type bil ,har fått litt av det ryktet Bmw eiere hadde før. Og la det være sagt,jeg er tålmodig både i trafikk og privat Diiesel, Weltzin, uglefossen og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGunders Skrevet Oktober 26, 2018 Share Skrevet Oktober 26, 2018 https://www.side3.no/motor/bmw-diesel-vil-leve-videre-6697574 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Oktober 26, 2018 Share Skrevet Oktober 26, 2018 59 minutter siden, sveigis skrev: En liten tanke her og overhode ikke ment å henge ut noen her som sikkert eier disse bilene o l. Og hva gjelder tankene mine? Jo Tesla eiere og føreren rundt denne bil . Er disse førerene av disse nåtidens svinkjørere /frekkiser i trafikken? Til tider ser jeg en så idiotisk kjøring at jeg blir målløs. I løpet av denne uken har jeg vært utfor hvertfall to episoder ,der jeg har vært så forbannet at jeg blir kvalm. Eks 1: -Kjører på to felten og skal forbi en Tesla som ligger i 80 der der er 100,han gasser på og slipper meg ikke forbi. Han fortsetter og kjører ut foran meg i venstre filenog ligger å rir i 90 og ikke pokker om jeg kommer forbi. Sånn holder han på hele veien fra Sørlandsparken til godt å vel Lillesand. Eksempel to : Igår var jeg ute og kjørte et ærend. Måtte innom butikken og skulle rygge inn på parkeringen som var ledig .Plutselig kom der en sånn fuckings elektrisk satan og kjørte rett inn på plassen ,selv om han så jeg skulle inn der. Sa det til han:Frekk liten faen du !!!! Fikk da til svar :Først til mølla gutten min ! For en dritt tenkte jeg . Tenkte at jeg skulle sagt til han :Den som tar min parkeringsplass ,får et balltre langt oppi hullet han bruker ,når han skal på dass;) Hvertfall jeg føler disse førerene av den type bil ,har fått litt av det ryktet Bmw eiere hadde før. Og la det være sagt,jeg er tålmodig både i trafikk og privat Er ikke bare deg nei! De jævlene er så hovne at fy! https://www.budstikka.no/trafikkontroll/kollektivfelt/e18/tatt-i-kontroll-her-er-sjaforenes-kreative-unnskyldninger/s/5-55-745713 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå