Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

fikk en pakke i retur (dog ikke sendt som oppkrav) trodde selv jeg måtte betale for retur porto og da, så gadd ikke hente den (hadde jo fått penger for tingen som ble sendt og kjøper hadde solgt bilen brått så gadd ikke hente den ut :P ) fikk brått tlf fra lokale posten en god mnd etter den skulle vært hentet om jeg hadde lyst til å hente den snart :P fikk da beskjed at det kostet ikke noe å hente den ut, så da henta jeg den og solgte videre for en billig penge da oprinnelig kjøper ville jo ikke ha den :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mot mørkere tider, og hva gjør man da? Jeg har en hobby når høstmørket faller på. Det er musikk og Hi-Fi.

I kveld går det litt i Fleetwood Mac

Cerwin-Vega hobbyen har tatt en ny vending, noen sjeldenheter ved navn 1215 Mk2 har fått plass i rommet. Disse låter formidabelt for Cerwin-Vega å være! Disse har jeg allerede fått pusset en god del på, og mer blir det. Som navnet tilsier så sitter det en 12" bass i topp som spiller litt mellomtone og bass, diskant og mellomtone nederst i front. Rosinen i pølsa er en 15" bass skrudd på undersiden av kassa pekende rett ned i gulvet, synes ikke om man ikke tar en titt under sokkelbena de står på :mrgreen:

14591826_10157607049270341_8463568486210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstmørket er definitivt Hi-Fi tid. Jeg har stadig mine ca. 25 år gamle Sonus Faber Minima FM-2 høyttalere i kombinasjon med en rundt 15 år gammel NAD C352. Det nye er at jeg bruker Chromecast Audio i kombinasjon med Apple iPad 2 og iPhone 5S. DAC'en i Chromecasten imponerer stort i kombinasjon med mitt anlegg. Lyden er utrolig lett og klar samtidig som den oppviser et bredt fundament i mellomregisteret. Bassen på FM-2'erne har aldri vært spesielt stor eller dyp (naturlig nok tatt i betraktning av størrelsen på høyttalerne), men jeg synes allikevel at Chromecasten klarer å få ut litt ekstra dynamikk i bunnen av registeret.

Dette er ikke høyttalere man spiller hard rock eller metal på iom. at de presterer best med klassisk musikk, men f.eks Fleetwood Mac og Talk Talk spiller de allikevel veldig bra... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Hi-Fi messa i Horten for bare noen uker siden. Fant vel ut at skal jeg bytte ut Klipschene idag, så hadde valget stått mellom to høyttalere jeg likte godt, ene fra danske SystemAudio, og den andre, Sonus Faber. Henholdsvis Pandion 50 til intet mindre enn 140 papp og Venere Signature til rundt 50 papp.

Ellers var det godt å komme seg hjem, høre ordentlig på stereoanlegget sitt og være tilfreds med lyden uten strømrens og kabler til hundretusener :mrgreen: Var mye god lyd, men opp mot hvordan jeg synes det låt der, og hvordan det låter hjemme på langt billigere saker, så er jeg fornøyd med det jeg har. Pandion 50 og Venere Signature bemerket seg positivt da de spilte akkurat etter min smak og på en skikkelig god måte, og rommene de sto i hadde ingen drastiske akustiske tiltakt som omtrent alle andre utstillere hadde. Tykke tepper, gardiner og lydabsorbenter i taket.. Hadde med meg en kamerat som er Tannoy-frelst og vi sitter egentlig igjen med det samme inntrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg jul med stormskritt og lille jenta vår blir da et halvt år, litt tidlig i utviklingen, men jeg tenkte kanskje en BMW Baby Racer 3, i hvit og rosa. Siden hun er så lita betyr det vel sikkert lite om det er en gåhest eller gåbil, så da kan jo jeg ha litt innvirkning(?). Noen som vet hvor de selger? Jeg finner bare Baby Racer 2 overalt. BMW.no "har", blir linket til utenlandsk BMW-side, tenkte å bestille i Norge.IMG_2547.PNG

Eller var dette en skikkelig dårlig ide? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FredrikE24 Hehehe... jeg har alltid likt Sonus Faber selv om mye handler om håndtverk og design på selve kassene. Før Sonusene hadde jeg faktisk et par Cerwin-Vega AT-100, men naboene klaget for mye så med litt hjelp fra noen venner på Oslo Hifi Center fikk jeg byttet til meg Sonusene. De er et par av de tre første parene som kom til Norge og kostet på begynnelsen av 90-tallet rundt 25K kroner (ca. 40K kroner idag). Jeg fikk høyttalerne til halv pris mot at jeg kjøpte en Onkyo Integra A-8087. Fantastisk lyd og et fantastisk kjøp... :)

@Marius2002 Det er en god ide, men prøv ebay. Noen ganger er disse baby racerne helt forferdelig høyt priset lokalt.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Det nærmer seg jul med stormskritt og lille jenta vår blir da et halvt år, litt tidlig i utviklingen, men jeg tenkte kanskje en BMW Baby Racer 3, i hvit og rosa. Siden hun er så lita betyr det vel sikkert lite om det er en gåhest eller gåbil, så da kan jo jeg ha litt innvirkning(?). Noen som vet hvor de selger? Jeg finner bare Baby Racer 2 overalt. BMW.no "har", blir linket til utenlandsk BMW-side, tenkte å bestille i Norge.IMG_2547.PNG

Eller var dette en skikkelig dårlig ide? :) 

Uansett hvor du kjøper denne hen så er jeg veldig import over kvaliteten på disse lekene. Søskenbarnet mitt kjøpte en slik lekebil til guttungene da han jobbet på BMW. Den har gått på rundgang i gata her i sikkert 15 år og er like fin. Tror det er 4. naboen som bruker den nå. Litt blass i lakken dog.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik , @awt , @Rune-K og @flobben

Takk for tilbakemelding :) Da kan jeg alikevel sjekke litt utenlandske sider/eBay.  Jeg fikk med meg at det var en tilbakekalling, men skulle trodd dette var fikset og at de er tilbake i salg? Jeg kan også sende en e-post til BMW-forhandleren her i byen og høre.

Madammen begynte å trekke seg og ville heller kjøpe en innendørs rutsjebane, det er sikkert kult det. Men en hvit/rosa BMW har jeg troa på, så spørs om vi må spare litt ekstra å få tak i begge dele om så på forskjellig tid.

IMG_2548.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kommer til å skje med prisene på E60 facelift nå som BMW kommer med ny 5 serie? Burde mann kvitte seg med bilen eventuelt for ikke å tape penger eller beholde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Saucebaoss skrev:

Hva kommer til å skje med prisene på E60 facelift nå som BMW kommer med ny 5 serie? Burde mann kvitte seg med bilen eventuelt for ikke å tape penger eller beholde

Tape penger på bil gjør man uansett... Jeg tror derimot ikke E60 vil få den største smellen, den vil ramme F10. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tape penger på bil gjør man uansett... Jeg tror derimot ikke E60 vil få den største smellen, den vil ramme F10. :) 

Jeg er faktisk litt spent på E39, tviler på at markedet preges av F10s eventuelle prisfall, men man vet jo aldri.

12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Prisene vil fortsette å synke (som de alltid har gjort). Prisene på E6x er blitt såpass moderate at de sannsynligvis opplever normal prisreduksjon.

Hva er normal prisreduksjon? 10 000? Og hva kaller du moderat pris? Jeg glor litt på E61 (det flyter over av 520d, de ignorerer jeg) manuell, diesel og sekser og ser at prisnivået ikke er så ille, men jeg er litt spent på å se om de faller mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De modellene som faller i pris ved innførelsen av ny er kostbare versjoner av forrige modell, da disse konkurrerer i pris. Gamle modeller som tidlige F10, e60, e39 osv. vil få veldig liten, om noen i det hele tatt påvirkning av at det lanseres en ny modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...