Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Kvasi skrev:

Min andre bil var en rød BMW 1602 med 2,2 liter med 2 doble weber og turbobredding men tror jeg hadde valgt min første hvis jeg fikk velge en av de selv om begge er omentrent umulig å få tak i for tiden.
En rød Mazda RX2 Super Deluxe Coupe. Bildene er selvsagt knabbet på nett.

16 RX2 ideas | mazda, mazda cars, mazda rx7

Mazda RX-2 | Mazda, Mazda rx7, Old school cars

Virkelig rå bil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i Finn.no-tråden at det var snakk om den M6en, at det er Japan versjon.. Men er det nødvendigvis noe negativt? Altså jeg oppfattet en lunken undertone i tråden der når det var snakk om det så spør om det her :P

Tenker nå på feks japanske BMW E34 M5 (med venstreratt) som ofte er meget velholdte.. Er det noe som teller mer mot disse japanske enn for? Evt om det står en japansk E34 M5 til salgs i Russland eller noe, man har lyst på bilen og har penger.. Er det noe spesielt med det at den er japansk som taler mot kjøp?

Husker spesielt en '95 Dakar Yellow E34 M5 (den som ikke er ombygd) med grått interiør og så veldig bra ut, som var japansk mener jeg, og stod til salgs faktisk i Russland.. Denne spesifikke E34en er en drømmebil for meg, så er interessert i å "høre" hva andre mener om disse japanske BMWene

Japanske biler eller iallfall ofte disse E34ene som i eksempelet mitt, har jo rattet på venstre side.. Så det er jo liten sjanse for å handle seg bil også oppdage at rattet var på feil side..

 

f7c8dcds-960.jpg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Så i Finn.no-tråden at det var snakk om den M6en, at det er Japan versjon.. Men er det nødvendigvis noe negativt? Altså jeg oppfattet en lunken undertone i tråden der når det var snakk om det så spør om det her :P

Tenker nå på feks japanske BMW E34 M5 (med venstreratt) som ofte er meget velholdte.. Er det noe som teller mer mot disse japanske enn for? Evt om det står en japansk E34 M5 til salgs i Russland eller noe, man har lyst på bilen og har penger.. Er det noe spesielt med det at den er japansk som taler mot kjøp?

Husker spesielt en '95 Dakar Yellow E34 M5 (den som ikke er ombygd) med grått interiør og så veldig bra ut, som var japansk mener jeg, og stod til salgs faktisk i Russland.. Denne spesifikke E34en er en drømmebil for meg, så er interessert i å "høre" hva andre mener om disse japanske BMWene

Japanske biler eller iallfall ofte disse E34ene som i eksempelet mitt, har jo rattet på venstre side.. Så det er jo liten sjanse for å handle seg bil også oppdage at rattet var på feil side..

 

f7c8dcds-960.jpg

Å kjøpe biler fra Japan er vel nødvendigvis ikke noe bakdel det .

Er flere som har gjort bla en bruker her inne .

Ser jo ut til å være fin fine eksemplarer og .😊

Angående den e24en ,kan det være en US versjon som er importert til Japan tro ?

Trodde japsene hadde «vanlige « motorer uten begrensinger som europeere ,men her er jeg på dypt vann .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sveigis skrev:

Trodde japsene hadde «vanlige « motorer uten begrensinger som europeere ,men her er jeg på dypt vann .

 

De fleste biler levert Japan, er levert med EU spesifikasjon, største forskjellen er at alle merkelapper har Japansk tekst, de fleste biler som er importert derfra er meget bra teknisk, ikke rust og veldig lav km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ampera skrev:

De fleste biler levert Japan, er levert med EU spesifikasjon, største forskjellen er at alle merkelapper har Japansk tekst, de fleste biler som er importert derfra er meget bra teknisk, ikke rust og veldig lav km. 

Det at det er lite rust på japanske biler har jeg hørt flere påpeke i britiske YT videoer. Det er derfor ganske populært å importere biler til Storbritania fra Japan av den grunn i tillegg til høyrestyringen selvfølgelig. Biler i Storbritania ruster forferdelig på samme måte som i Danmark pga det fuktige været.

Det er forøvrig ikke uvanlig å finne litt spesielle biler med venstrestyring i Japan. De importerer også biler privat der borte og noen ganger finnes bilene kun med venstrestyring. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fredrik skrev:

Det er forøvrig ikke uvanlig å finne litt spesielle biler med venstrestyring i Japan. De importerer også biler biler privat der borte og noen ganger finnes bilene kun med venstrestyring. 

Det er da BMW E34 M5er som er Japan-versjon (altså originalt bestilt til Japan) med LHD

Disse finnes jo som kjent også med høyreratt i feks UK, så det er ikke det som er grunnen til at de er LHD i Japan..

Uansett så er det heller attraktivt å evt importere derfra pga velholdte og rustfrie biler.. Ikke at jeg kommer til å gjøre det men tanken er jo artig

Den M5en jeg postet bilde av over er ikke lenger i Japan men igjen, jeg mener den skal være Japan-versjon (?) og LHD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Shattered skrev:

Det kan fort hende :lol: Men gjerne i form av E39 M5 om noen år :P

Ja det høres absolutt ut som en god plan :) Jeg klarte meg 14 måneder uten BMW, da kjørte jeg Audi... Nå kommer jeg meg ikke vekk, så jeg har innsett nederlaget og kjøper nå andre merker på siden av å eie BMW. Uansett hva jeg kikker på og vurderer, så ender jeg opp med å synes totalpakka til BMW er best. Husker når det kom ny E klasse i 2016, den var jeg å testa og falt veldig for bilen...men jeg måtte vente til den nye 5ern kom i 2017 for å se hvordan den ble...resten vet dere ;)  Men det er sunt å prøve andre merker, og det er spennende også. Så selv om jeg er 100% BMW mann så har jeg hatt 2xVW, 2xAudi, en Opel, 5xFord og en Chevrolet. Så man har jo lært seg at VW faktisk ikke er så ille, Audi går i stykker, Opel gir premiumfølelse...og Ford Mondeo var en bil jeg forelsket meg helt i...slik at jeg hadde tre stykk på rad som firmabil. 

Så storsinnet til andre merker har jeg absolutt blitt med årene :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har er rart syn på luksusbiler i Japan som jeg aldri har skjønt. Det er (var) det status og ha rattet på feil side, samtidig så er jo bilene nesten ikke brukt. Derfor kan man finne fine E23, E24 og sikkert mange andre luksus biler som har venstre ratt og lav kilometerstand. Sjekker man vin nummeret så kommer de som japanversjoner så de er jo kjøpt nye i Japan men med venstreratt.

Det er importert en del av disse de siste årene og de jeg har sjekket ut har stort sett vært i utmerket stand. Hvis jeg ville ha en samlerbil så ville jeg mye heller hatt en av disse enn en USA import. Problemet er jo at de blir ganske dyre så man tørr nesten ikke bruke de. Det har vært litt småtteri for og få de registrert i Norge men det er stort sett småtteri som å bytte frontlyktene og slike ting.

En kamerat av meg har en slik japanversjon av E23 og den hadde gått litt over 13 000 når han kjøpte den for en del år siden. Det var en av de første slike som ble importert fra Japan, han måtte bytte frontlyktene da det satt sealed beam lykter på den.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ampera skrev:

Her er et utvalg av BWW / Alpina til salgs i Japan. 
https://www.japanesecartrade.com/make/japanese-bmw-used-vehicles-23.html

956800EB-243B-4D79-8595-1DF8C46667C5.png

Finnes det noen firmaer i Norge som tar på seg importprosess fra Japan? Er jo mange aktører som tilbyr dette for USA import, og fra Europa. Jeg vil tro at det er ikke bare bare å få gjort denne prosessen på egenhånd fra ett såpass fjerntliggende land som Japan. Fra USA er jo dette latterlig enkelt, bare å peke på en bil du vil ha, betale noen tusen, vente 4 uker og så hente bilen i Drammen med alt av nødvendige papirer i en mappe på passasjersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Finnes det noen firmaer i Norge som tar på seg importprosess fra Japan? Er jo mange aktører som tilbyr dette for USA import, og fra Europa. Jeg vil tro at det er ikke bare bare å få gjort denne prosessen på egenhånd fra ett såpass fjerntliggende land som Japan. Fra USA er jo dette latterlig enkelt, bare å peke på en bil du vil ha, betale noen tusen, vente 4 uker og så hente bilen i Drammen med alt av nødvendige papirer i en mappe på passasjersetet.

Jeg vet om flere som har hentet både Porche og BMW fra Japan. Det finnes flere her på Østlandet som gjør det.

Har en jeg kjenner som importerte en 911 GT3, skal prøve å få tak i kontaktinfo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ampera skrev:

Jeg vet om flere som har hentet både Porche og BMW fra Japan. Det finnes flere her på Østlandet som gjør det.

Har en jeg kjenner som importerte en 911 GT3, skal prøve å få tak i kontaktinfo. 

Ja jeg har sett at stadig flere importerer bil fra Japan, kunne egentlig tenkt meg å kikke litt på det selv. Skal man ha Tysk premium så er jeg ikke noe fan av å importere fra USA, synes alltid det er noe med USA spec biler. I Sverige er utvalget smalt, men billig (sparer også frakt). I Tyskland har prisene blitt umulige, går f eks ikke an å skaffe BMW med M70 uten å betale en useriøs pris. Tyskerene vet jaggu hva slags gull de sitter på 😅

Får du tak i noe kontakt info så er jeg veldig interessert 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...