Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Kan du ikke heller hente deg en E31 850CSi i en eller annen vill farge fra Tyskland eller noe da, @Fredrik 90?

Så tar du den med til møtet hos @sveigis til våren som du inviterte meg til, og lar meg kjøre den en tur :P

Da må du låne meg noen penger først, disse koster opp i mot millionen nå og det har ikke jeg råd til 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, papertiger skrev:

 Ved bremsebytte står det anbefaling hos GS/Koed/RealOEM: The following additional parts are also essential: - brake pad sensor - brake pad paste. The following recommendation applies to vehicles more than 48 months old: - Replace retaining spring refer to Repair Manual! Bilene er for øvrig 9 og 7 år.

Er det item 3 eller 4/5 på bildet nedenfor de prater om da? Item 3 har jeg kjøpt med, koster typ 160kr for et sett, men item 5 har jeg ikke kjøpt. Det koster typ 700kr for et sett med 4..

image.png.29296434d77a501016f47442cccded6e.png

 

Mulig jeg overtenker, men greit å ha det avklart før jeg skal i gang.

Altså sånn jeg forstår det så er nr 2 de anbefaller å bytte samt bremsepasta .

Nr to er sånn type del som fort går i stykker ved bremsekloss bytte .

Med mindre du bruker litt rustløser og bikker forsiktig med et skrujern.😊

Nr tre og fem er noe jeg skjelden bytter med mindre de er veldig slappe ,men har du nye så smokk det på .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, sveigis said:

Altså sånn jeg forstår det så er nr 2 de anbefaller å bytte samt bremsepasta .

Nr to er sånn type del som fort går i stykker ved bremsekloss bytte .

Med mindre du bruker litt rustløser og bikker forsiktig med et skrujern.😊

Nr tre og fem er noe jeg skjelden bytter med mindre de er veldig slappe ,men har du nye så smokk det på .😊

Nr 2 er jo slitasjesensor - den må uansett byttes eller så får jeg feil. Ok, har kjøpt sett til alle de andre bremsene, så kjøper nok et sett til her også. Ære være Eurodel for verifikasjonstjeneste, de jeg hadde kjøpt passet visst ikke så får muligens kjøpe et par på GS til den da. Nå har jeg straks to komplette sett bremser liggende klar til bytte, Zimmermann skiver + Textar klosser og Bosch sensor til 4er bak og framme, Zimmermann skiver + Brembo klosser og Bosch sensor til 1er bak og framme. Flere av delene er de samme på 1er og 4er (sensor, bremseklosser bak osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok alle sammen, om det blir 5+2 på Eurojackpoten så er 850CSi #0001 min så bare hold dere unna den 🤣

Liker ekstra godt at den er Daytona Violet, det har alltid vært en av favoritt eldre-BMW-fargene mine

Da må jeg vel bytte brukernavn til PurpleE31Coupe :P

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitasjesensoren kjøper man som regel ny selv om den gamle ikke er slitt gjennom enda. Grunnen er at den setter seg fast og pleier å bli en del av bremseklossen og etter å ha vært gjennom noen varmesykluser så blir den sprø og kommer den til å knekke når du prøver å demontere den. Sensoren er dog meget enkel, så den behøver ikke å være original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, E.C. said:

Slitasjesensoren kjøper man som regel ny selv om den gamle ikke er slitt gjennom enda. Grunnen er at den setter seg fast og pleier å bli en del av bremseklossen og etter å ha vært gjennom noen varmesykluser så blir den sprø og kommer den til å knekke når du prøver å demontere den. Sensoren er dog meget enkel, så den behøver ikke å være original.

Ja sensoren kjøper jeg alltid ny, det er nok av tilfeller hvor den skaper trøbbel etter bytte. 
Jeg tenkte mer på item 3 og 5 på bildet - om det er en av de som refereres til i teksten jeg hentet fra EPC-delekatalogen og som bør byttes samtidig som bremsene?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, E.C. said:

Ja, anti-rattle klemma byttes etter 4 år/48mnd. Noen ganger har man service pakke med skruer/smøring som kan være mer kurant å kjøpe enn enkeltvis, derav nr. 3 og 5.

Ah, først nå skjønner jeg at item 3 og 5 egentlig har samme formål/funksjon, bare at det er item 5 jeg har på bilene nå. Men den som ser ut som item 3 passet ikke på 4-serien fikk jeg beskjed om fra Eurodel, så de linket til item 5 som skulle passe (altså kit med 4 stk i). Da er det denne jeg skal ha på begge bilene, både foran og bak. Item 5 er kit med 4, item 4 er enkeltvis ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Kvasi said:

For meg ser det ut til at 3 er bak og 5 foran.

3 er på relativt tidlige F-serier etter hva jeg har skjønt - jeg har item 5 (4) på begge bilene våre, både foran og bak (2013 og 2015 F-serie). Så kjøpte 2 stk av item 5, kit delenr 34112359855 - det er 4 stk i denne pakken, 2 til foran og 2 til bak. 680kr for 1 kit med BMWCCN rabatt på GS er ganske svindyrt for 4 små plater i tynt metall..

34112359855 BMW Удерж пружины с дизайном бу купить по цене от 974 грн.  AC2350581 - iZAP24

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er spent på hvordan de har tenkt å løse den brannen der. En ting er når en elbil brenner på veien, noe annet er 1000 stykker stuet tett sammen på en båt midt ute på Atlanteren 😅 Der går iallfall Porsches CO2 regnskap i vasken for de nærmeste årene, må selge mye elbiler for å veie opp for de utslippene dette vil medføre 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...