Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, Lars89 skrev:

Bra valg!

Utrolig bra nybilgaranti på Alfa også. En bil er rimelig godt innkjørt etter 7 år og 200k km.

Jeg har en rekke bra sitater fra en bekjent som var Alfa mekaniker når Stelvio kom bl.a. 
De er av det morsomme/triste slaget og oppmuntrer ikke til kjøp av Italiensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Ser bilen fortsatt hadde skilter når du (?) kjørte over den.. men flott parkering da :D

Og med så store dekk er det vel (h)jul hele året? :P

Ja. Motor var gåen så en kompis skulle pelle nå deler av den og så skrote den.
Men så grei ut før møtet med engelsk bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg er morsom her.. (H)jul hele året? Ikke? :(

Uansett, en annen ting jeg vil si når vi snakker om ombygde biler er at skal du ha en ombygd pickup så må det være single cab.. Double cab med fire dører og kort lasteplan ser bare kunstig ut :P

Og ang snorkel, jeg ser poenget men jeg vet ikke helt om det egentlig er nødvendig om man ikke skal kjøre i dypt vann som feks ei elv.. Men det ser jo kult ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Og ang snorkel, jeg ser poenget men jeg vet ikke helt om det egentlig er nødvendig om man ikke skal kjøre i dypt vann som feks ei elv.. Men det ser jo kult ut

Ser i de fleste tilfeller kult ut ja. Og det er praktisk selv om du ikke kjører i 2 meter dypt vann, trenger ikke å være såå dypt før du ploger og fyller motorrommet med såpass vann at du kan fylle luftfilterboks og da er løpet kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Ron Jeremy said:

Jeg har en rekke bra sitater fra en bekjent som var Alfa mekaniker når Stelvio kom bl.a. 
De er av det morsomme/triste slaget og oppmuntrer ikke til kjøp av Italiensk.

Hadde håpt disse var gode jeg, Stelvio og Giulia er jo de to desidert best utseende bilene i sine respektive klasser. Går en Stelvio QV her, fabelaktig lekker bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, E.C. said:

Er det bare meg eller føler flere at hele bonusopplegget relatert til bilforsikring har blitt vannet ut? "Back in the day" eller typ 10 år siden så startet man på 20%. Var du virkelig heldig og greide å fikse en deal så kunne du få 40%. Tap ved skade var på 30%(prosentpoeng). Du måtte hoppe mellom selskap hver 6. måned for å bygge bonus raskere. Nå får man både 50% og 70% kastet etter seg som startbonus og etter 5 år (?) kan man kanskje gå opp til hele 75%? Tap ved skade er 10% (prosentpoeng). Nesten alt går på din alder, bosted og bilstatistikk. Kjøre skadefritt er ikke så mye tema lengre.

Sist jeg hadde skade så brukte mitt forsikringsselskap masse tid på å fiske ut ekstra info fra meg, men i det øyeblikket motparten sa: "Vi har ikke registrert å ha skrapt opp bilen til E.C." da ble jeg bedt om å føkke off og bruke egen kasko med bonustap om jeg ville. 

Noen flere av samme oppfatning?  

  Reveal hidden contents

startbonus.thumb.JPG.3c654bf19a143986221bddfbbefb6179.JPG

 

Neida, fikk samme mail/info fra NITO jeg, 70% startbonus. Husker jeg startet på 20% i min tid.  Har akkurat bytta til Storebrand selv, skal bytte tilbake igjen om et halvt år. Fikk en bonussmell pga uhell med 4er for et år siden der Tryg NITO dro meg ned fra 70% 4. år til 60% :( så må gjøre litt klatring igjen.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siklet endel på gammel hilux, men da må du ut med 100k skal du ha noe som er brukbart

 

100k er mye for en bil som skal misbrukes i skogen

range rover med m57 derimot for du meget billig, de har også understell som mykere en hilux og tverr/langsgående sperre.

samtidig er det veldig mye bmw dilldall i disse, så dacer det mulig å skru litt selv også.

har sett slike rangerovere helt ned i 40k eu godkjent og med overhalt girkasse

Finn annonse

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ingvaldsen skrev:

Har siklet endel på gammel hilux, men da må du ut med 100k skal du ha noe som er brukbart

Se etter 4 Runner med 6er diesel hvis du skal ha et kompetent og overkommelig utgangspunkt. Range Rover nyere enn RRC er det egentlig bare å glemme hvis du ikke skal bruke et statsbudsjett på å leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kvasi skrev:

Se etter 4 Runner med 6er diesel hvis du skal ha et kompetent og overkommelig utgangspunkt. Range Rover nyere enn RRC er det egentlig bare å glemme hvis du ikke skal bruke et statsbudsjett på å leke.

Tenkte det måtte være begrensa hvor mye man kan tape på en bil til 40-50k

så disse med 3liter har 6 hull i blokka?

4runner

var sikker på at dette var en forvokst 4’er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...