Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noe felt for søkeord på mobile.de i tillegg til alle filtrene? For å inkludere ett nøkkelord eller to? Jeg er enten blind eller så er det kanskje adblock som gjemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

det er rart med det men en G21 M340d er utrolig tiltalende sett med mitt behov…eller kanskje M440d Grand Coupe kommer…det blir vanskelig 😂 Men en eller annen gang må jeg også "gå videre" 😉

G21 m340d må være noe av det tøffeste du får kjøpt idag fra bmw!

men skal den se nogenlunde ut å ha litt utstyrså er du velsig raskt oppi en pris på 1,2 - 1,4mill for en bmw stasjonsvogn 

 

hadde man fått den til 1 mill ferdig utstyrt så hadde det vært meget aktuelt å bestilt ny

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

G21 m340d må være noe av det tøffeste du får kjøpt idag fra bmw!

men skal den se nogenlunde ut å ha litt utstyrså er du velsig raskt oppi en pris på 1,2 - 1,4mill for en bmw stasjonsvogn 

 

hadde man fått den til 1 mill ferdig utstyrt så hadde det vært meget aktuelt å bestilt ny

 

Helt enig, jeg husker jeg så Joe Achilles sin introduksjon av denne bilen og bare tenkte…for en bil! Så komplett liksom.

Jeg har klart å bygge den ganske bra til rundt 1,1 mill, før alle prisøkningene kom. Men jeg synes det er drøyt mye penger å betale for en dieselbil, ett konsept alle sier er på vei ut. På en annen side, å investere langsiktig i en skikkelig bøs dieselbil nå er kanskje ikke så dumt. Det vil alltid være noen skal bare skal ha slike biler, og jo færre som selges nye jo bedre vil prisene holde seg. Bare spekulasjoner selvsagt, men pga varetransporten og tungtransporten vil det alltid finnes diesel å få tanket. Kjøreforbud er det ingen som snakker om lenger heldigvis 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fredrik 90 skrev:

Helt enig, jeg husker jeg så Joe Achilles sin introduksjon av denne bilen og bare tenkte…for en bil! Så komplett liksom.

Jeg har klart å bygge den ganske bra til rundt 1,1 mill, før alle prisøkningene kom. Men jeg synes det er drøyt mye penger å betale for en dieselbil, ett konsept alle sier er på vei ut. På en annen side, å investere langsiktig i en skikkelig bøs dieselbil nå er kanskje ikke så dumt. Det vil alltid være noen skal bare skal ha slike biler, og jo færre som selges nye jo bedre vil prisene holde seg. Bare spekulasjoner selvsagt, men pga varetransporten og tungtransporten vil det alltid finnes diesel å få tanket. Kjøreforbud er det ingen som snakker om lenger heldigvis 😅

kan heller være fornuftig å importere en 1-2 år gammel alpina d3

men det er jo noe eget med å bestille en ny bil

og g2x er noe av det siste du får kjøpt fra bmw som ser ut som en bmw samtidig som ikke hele dashbordet er slukt opp av dataskjermer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel går neppe ut med det første, så hadde ikke vært bekymret for det. Tross alle ulempene i miljøsammenheng som omhandler fossile energikilder er dette fortsatt et drivstoff med meget høy ennergitetthet og gode muligheter for enkel lagring uten kapasitetstap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@E.C. Jeg er helt enig og jeg tenker at pipen nå får en helt annen lyd iom. at forsvaret og hjemmevernet skal bygges ut kraftig (og husk at de i forbindelse med en evt. mobilisering baserer seg på konfiskering av private kjøretøyer). Ditto elektriske kjøretøyer duger ikke i en krig selv om jeg har merket meg at Ukraina ønsker seg elektriske terrenggående motorsykler til deres skarpskyttere/snipere.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 Strikkmotor? Hvis jeg ikke tar helt feil så er det rundt 420 HK AMG nå presser ut av deres bensinrekkefirer på små 1991 cm3. Mon ikke de snart klarer 500 HK ut av den samme motoren i racingspec og i tillegg kommer selvfølgelig elektriske motorer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik skrev:

@Snagg30 Strikkmotor? Hvis jeg ikke tar helt feil så er det rundt 420 HK AMG nå presser ut av deres bensinrekkefirer på små 1991 cm3. Mon ikke de snart klarer 500 HK ut av den samme motoren i racingspec og i tillegg kommer selvfølgelig elektriske motorer :)

Sa ingenting på ytelsene, men den høres ikke veldig eksotisk ut :) høres ut som en 330e med rakrør 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snagg30 skrev:

Sa ingenting på ytelsene, men den høres ikke veldig eksotisk ut....

Der er vi selvfølgelig helt enige, men helt utrolig effektiv er uten tvil denne lille rekkefireren.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, Snagg30 said:

Skal tro om vi en dag får se M5 gå fra V8 til til strikkmotor som denne. Ikke helt samme kaliber som forrige modell. Drømme bilen din @BrokeBoi? ;) 

Om M5 mister V8ern gjenstår å se, men at neste generasjon leveres som hybrid er i hvert fall sikkert. Tviler derimot på at det skjer med M5 først, det er vel mer naturlig for BMW å gå ned på sylindre på M3/M4 først. Rekkesekser er jo klassisk M, så BMW skyter seg selv i foten hvis de nedskalerer i fremtiden.
Nye C63 med 4 sylindre er tidenes største tabbe av AMG, for AMG uten V8 er ikke ekte AMG. Så nei, dette er langt i fra en drømmebil for meg.   

@Fredrik Det er utrolig hvor mye krefter AMG har klart å presse ut av 4 sylindre hittil, men problemet er nettopp det at det er 4 sylindre. A45S/CLA45S høres jo helt jævlige ut og fortjener ikke å bære AMG navnet. At C63 nå også skal få samme lyd er direkte pinlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Snagg30 said:

Sa ingenting på ytelsene, men den høres ikke veldig eksotisk ut :) høres ut som en 330e med rakrør 

B48 med rakrør er helt korrekt beskrivelse av AMG med 4 sylindre. Forskjellen er at AMG har pops and bangs i tillegg, mao jallaeksos levert originalt fra fabrikk.

Det er en grunn til at jeg angra lenge på at jeg fjernet lyddemperen på min 530e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gammeldags modellbetegnelse=motorvolum-tankegang burde C63 først hett C62, så C40 og nå C20...

Men psykologi/markedsføring gjør at man aldri går ned i betegnelse på toppmodellen selv med drastiske endringer i drivlinja så da blir det som det blir. 

740e, M135i osv har jo også toliter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...