Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, awt skrev:

Man får likevel ikke justert opp. BMW er veldig vanskelige på dette med vekter generelt.

Hva mener du?

Vet av ved nybilkjøp av E70 var det mulig å huke av for tilvalget økt hengervekt, fra xxx til 3.5 tonn.

Dagens situasjon er jeg usikker på, men generelt er BMW blant bilene som trekker mest vekt av naturlige konkurrenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Hva mener du?

Vet av ved nybilkjøp av E70 var det mulig å huke av for tilvalget økt hengervekt, fra xxx til 3.5 tonn.

Dagens situasjon er jeg usikker på, men generelt er BMW blant bilene som trekker mest vekt av naturlige konkurrenter.

@Saltkjelen svarte der. :)

BMW er absolutt ikke blant de som trekker mest. Til og med Opel Insignia, Passat og Superb leveres med høyere hengervekt enn f.eks. en M550D.

Tiguan trekker også mer enn X3 for å nevne noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e53 x5 kunne du få 3 forskjellige hengerverkter, 2,3t, 2,7 og 3,5t

det spessielle på e53 var at det er ingen tekniske forskjeller på bil med og uten 3,5t, bil med 3,5t er veldig sjeldent ekstrautstyr

 

på e70 var det enten 2,7 eller 3,5t. 3,5t som er ekstrautstyr hadde egenoljekjøler til girkasse istedenfor bare varmeveksler, kraftigere elvifte og det grove drivverket. Luft bak er kun standard på bil med 7 seter.

e70 X5M derimot så kom alle med 3 tonn

 

Slik som på e70 er det rart det ikke kan økes vist man bygger om det tekniske.. for slik gjøres jo på andre bilmerker, men bmw må vell være med å gå god for det om ssv skal kunne godkjenne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen

X3/X4 leveres med 2400kg om de bestilles med originalt hengerfeste fra fabrikk, mens biler uten dette leveres med 2000kg. Ingen tekniske forskjeller på disse som på X5. Selv om det ettermonteres 100% originalt hengerfeste hos forhandler vil man aldri få annet enn 2000kg på sistnevnte.

BMW tillater ingen form for endring av vekter, enten det er hengervekt eller totalvekt (f.eks. ved ombygging av 318i til M3). Andre merker gjør dette uten å blunke, men her er de bare vanskelige.

Unntaket er om de selv har gjort feil, noe som var tilfelle med de første X4 som kom til landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som er gode på rens av beige seter? Jeg er i tvil om det er møkk eller om fargen på skinnet rett og slett er slitt bort. Så jeg er litt nærvøs for å fortsette i fare for å skade skinnet. Bruker Swissvax Leather Cleaner og den børsten som følger med. Men får ikke bukt med det som for meg ser ut som skitt, nesten så jeg har gjort det verre….

Dette er vanlig skitt som lar seg fjerne…

B8D0DDAA-766F-46DD-8BEC-FEDDB591A541.thumb.jpeg.a7dd17a52568891f1edfaef7207cc3c8.jpeg

…men de områdene her på sitteputa får jeg faen ikke bukt med.. Det ser verre ut nå enn før jeg startet 😅

2AA8CA48-B4A2-4969-BBE3-8D95A589204E.thumb.jpeg.92e68f7cb0db711513d99bb91393b8bf.jpeg

Tror pinadø meg jeg må få tak i noe ny skinnfarge…

C7A96C43-4397-42DD-AFD3-FEB505643123.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Er det noen som er gode på rens av beige seter? Jeg er i tvil om det er møkk eller om fargen på skinnet rett og slett er slitt bort. Så jeg er litt nærvøs for å fortsette i fare for å skade skinnet. Bruker Swissvax Leather Cleaner og den børsten som følger med. Men får ikke bukt med det som for meg ser ut som skitt, nesten så jeg har gjort det verre….

Dette er vanlig skitt som lar seg fjerne…

B8D0DDAA-766F-46DD-8BEC-FEDDB591A541.thumb.jpeg.a7dd17a52568891f1edfaef7207cc3c8.jpeg

…men de områdene her på sitteputa får jeg faen ikke bukt med.. Det ser verre ut nå enn før jeg startet 😅

2AA8CA48-B4A2-4969-BBE3-8D95A589204E.thumb.jpeg.92e68f7cb0db711513d99bb91393b8bf.jpeg

Tror pinadø meg jeg må få tak i noe ny skinnfarge…

C7A96C43-4397-42DD-AFD3-FEB505643123.png

Det her ville jeg lakkert opp med airbrush. Fargen er slitt vekk, eller godt på vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Eisenmann eksosanlegg på 540-en. Noen som vet hvor det er mulig å få tak i TUV-papirer for det? Det virker ikke som om Eisenmann selv er så interessert i å dele det. Anlegget er av typen EB 5508 (jeg antar det er typen i hvert fall). 

20220612_134124.jpg

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Det her ville jeg lakkert opp med airbrush. Fargen er slitt vekk, eller godt på vei. 

Ja du mener fargen er vekk ha, for meg ser det sånn ut. Aldri vært ute for at fargen forsvinner på ett BMW sete..også på det området av setet. Sidestøttene på yttersiden er helt fine etter noen runder med rens

14 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Forte leather cleaner eller den vanlige ?

Bare den vanlige, og jobba det inn med børsten uten å legge trykk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Galro skrev:

Jeg har et Eisenmann eksosanlegg på 540-en. Noen som vet hvor det er mulig å få tak i TUV-papirer for det? Det virker ikke som om Eisenmann selv er så interessert i å dele det. Anlegget er av typen EB 5508 (jeg antar det er typen i hvert fall). 

20220612_134124.jpg

Rart eisenmann ikke vil gi deg dette, kanskje de er sære

prøv å kontakt de på nytt å skriv på tysk😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! Gnurer videre på i3 her istedenfor finn.no tråden.. 

Denne er jo innafor.. nydelig salgsannonse🙈 burde vere ett ok kjøp? 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=239924348

 

Ønsker helst skinn og mørkt treverk på dash, da spesielt stoffsetene og alu på dash ser helt jævlig ut.. 

Syns også dei sølv alufelgene som ser ut som kapsler totalt ødelegger bilen.. 

 

 

94ah går, burde selvsagt ha 120ah. Men er ikke verre enn og selge og kjøpe nyere. 

Facelift ville også vært en fordel for utseende men er neggu ikke verdt prishoppet ( 30-40k ) det heller om det kun er fangeren.. og da er det plutselig bare 20-30k før man har 120ah, og bare 20 til før man har godt utstyrt bil, osv... 

 

Men fjernlys er bedre på lci fra 18 og oppover? Er det rett og slett dårlig på 17mod.? Dette betyr mer enn en penere frontfanger.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Rart eisenmann ikke vil gi deg dette, kanskje de er sære

prøv å kontakt de på nytt å skriv på tysk😂

Jeg har ikke kontaktet dem enda, men det står dette på nettsiden dems: 

1. Will I receive a TÜV certificate for a used Eisenmann Exhaust Systems rear silencer?

No. For legal reasons, we do not issue certificates for used silencers. 

https://eisenmann-exhaust-systems.de/en/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Galro skrev:

Jeg har ikke kontaktet dem enda, men det står dette på nettsiden dems: 

1. Will I receive a TÜV certificate for a used Eisenmann Exhaust Systems rear silencer?

No. For legal reasons, we do not issue certificates for used silencers. 

https://eisenmann-exhaust-systems.de/en/faq

Rart! Veldig mange leverandører som feks bbs har tuv papirer liggende offentlig på sin hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Skulebollen skrev:

Men fjernlys er bedre på lci fra 18 og oppover? Er det rett og slett dårlig på 17mod.? Dette betyr mer enn en penere frontfanger.. 

Fjernlysene på pre-LCI i3 er i halogen og intet annet enn elendig. Kanskje det dårligste fjernlyset jeg noen sinne har vært borti (det alle tror er tåkelys nede i støtfangeren er for øvrig fjernlysene). 2018 LCI har fjernlys i hovedlysene (samme prinsipp med on/off som på en F10 med xenon), mens 2019 og nyere har adaptive LED som blender ut annen trafikk i tillegg. Se bort fra at det også står "adaptive led på 2018 LCI og eldre - de er så lite adaptive som man kan få det. 

2019->2022 120Ah
2019_bmw_i3_120ah_34_2560x1440.jpg

2018 LCI 94Ah
BMW-i3-2014-australia-(28).jpg

<-2018 pre-LCI (visuelt like 2018 LCI, men mangler flappen for fjernlys i hovedlys)
P90129251-bmw-i3-front-adaptive-led-ligh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...