Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Politikk er jo et vepsebol uten sidestykke, og man kan diskutere det til man blir grønn. Jeg har en teori om at vi får som vi ber om, de personene som kanskje har grunnlag og erfaring til å ha en så formidabel oppgave som det faktisk er å drive et land, de blir kjeppjaget ut av landet eller kritisert og skattlagt fordi de har våget å satse og gjort gode penger. Når man ser på Støre regjeringen er det virkelig ikke mye kompetanse å spore, og hvor har vi kommet i rekken av Statsråder nå da, vi må vel for lengst være på både 3 og 4 valg. Jeg skulle like å se den politikeren i regjeringen som har startet på null og faktisk skapt noe, enten det er arbeidsplasser eller industri. I stedet sitter der folk med total mangel på innsikt og kompetanse, og fatter kortvarige løsninger eller tråkker i salaten på andre måter.

Jeg har overhodet ingenting i mot private tjenester her i landet, jeg tenker at så lenge man faktisk har et godt alternativ til det offentlige så skulle det vel bare mangle om ikke noen faktisk kunne tjene penger på det, det er vel bedre det enn at foreldre må gå hjemme uten barnehageplass og måtte ta ulønnet permisjon for å få endene til å møtes. Ikke minst at eldre dør i vanskjøtsel hjemme, og at ektepar som har levd hele livet sammen ikke skal kunne få leve de siste årene på samme aldershjem. Så lenge det offentlige ikke kan tilby dette burde der vel sitte en voksen person og innrømme at dette klarer vi ikke alene, vi må hente hjelp i det private.

En annen ting er at jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det i det hele tatt er tillatt med alle disse småpartiene, som sitter med makt nok til å stikke kjepper i hjulene når de faktisk kommer i regjering, sånn sett skjønner jeg at det ikke er enkelt å drive politikk her i landet. På den måten kan jeg og skjønne at det blir en voldsom stillings krig til hvilke sider man velger for å bygge en regjering, da skulle jeg tro at det hadde vært bedre med 5-6 etablerte partier.

Til slutt mener jeg det blir stilt for få krav til politikerne våre, de blir flyttet fra den ene posten til den andre når noe går galt, uten å på noen måte ha den krevde kompetansen til å fylle posisjonen sin, jeg skulle likt å se dette i det private med krav til leveranser, det hadde aldri gått i lengden. Det er jo bare å se på stillingsutlysninger på Finn, om du ikke har en relevant utdanning eller bakgrunn får du ikke stillingen du søker på, hvorfor ta lettere på dette i politikken med det enorme ansvaret man tross alt sitter på der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på BMX-sykkel her? Ska ha en til jentungen på 7, men blir virkelig ikke klok på størrelse. Skippet 24" på vanlig sykkel og hoppet fra 20" til 27,5" i sommer, men da til rammestørrelse S. Tenkte å dra henne med i skateparken i vinter, mens far tester gamler kunster og pusher sykemeldinger på brett så kan hun få utfolde seg på sykkel. Har vurdert Mini BMX, må være snerten til ramper og pumptrack? Ikke minst få med seg. Leser mye bra og mye dårlig om de, umulig å bli klok. Ren triksesykkel vi ser etter. :) 

IMG_2121.thumb.jpeg.3c227b7b375b755421923d3649edbfc8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2023 den 13.43, sluquet skrev:

Hva var rett ang. covid-vaksinene?

Jeg advarte mot vaksinene, og her har du fasiten 😎

Og btw.. det er mer som skal komme ut framover (mange rettsaker som er i gang osv.)

 

Flere land pauser AstraZeneca-vaksinering

Norge og Danmark har satt vaksineringen på pause etter mistanke om bivirkninger. Nå har også store land som Tyskland, Spania, Italia og Frankrike gjort det samme.

 

From <https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/86RgpQ/flere-land-pauser-astrazeneca-vaksinering>

 

 

AstraZeneca-vaksinen

Alvorlig bivirkning bekreftet

En fersk nordisk studie bekrefter den sjeldne men alvorlige bivirkningen etter AstraZenecas coronavaksine Vaxzevria.

From <https://www.dagbladet.no/nyheter/alvorlig-bivirkning-bekreftet/76363237>

 

 

Sverige stopper Moderna-vaksinen for dem under 30 år

From <https://www.nettavisen.no/nyheter/sverige-stopper-moderna-vaksinen-for-dem-under-30-ar/s/12-95-3424187710>

 

 

Sverige og Danmark tar Moderna-pause for unge. I Norge rådes menn under 30 til å velge Pfizer.

From <https://www.aftenposten.no/verden/i/0Goalo/sverige-og-danmark-tar-moderna-pause-for-unge-i-norge-raades-menn-under-30-til-aa-velge-pfizer>

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, KSG skrev:

Jeg advarte mot vaksinene, og her har du fasiten 😎

Og btw.. det er mer som skal komme ut framover (mange rettsaker som er i gang osv.)

Fasit på hva, at vaksiner har sjeldne bivirkninger? Har ikke sett noen påstå noe annet, dette er vel ikke noe nytt og enestående for coronavaksiner?

Artiklene du linker til er flere år gamle. Er dette det du klarer å by på for å underbygge konsipirasjonene dine er det tamme greier. Gå deg en tur, få i deg litt chemtrails, litt 5G-stråling og prøv på nytt.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@KSG Jeg kan ikke skjønne hvordan du får skrevet innlegg her inne når både PC, mobiltelefoner, nettbrett, WiFi etc. sender ut radioaktive bølger (les: stråling), men det går kanskje med et halvt boliglånsbudsjett til aluminiumsfolie når du logger deg på?

Ibux kan gi bivirkninger som halsbrann, kvalme, oppkast, diaré, forstoppelse, magesmerter, luftplager, hodepine, trøtthet, hudutslett, magesår, mage-/tarmblødninger, forverring av tarmbetennelse og Crohns sykdom, elveblest (urtikaria), hevelse i ansikt, lepper og svelg (angioødem), kløe, rødme, nesetetthet, astmaanfall, synsforstyrrelser, søvnløshet, lett uro, hørselsskader, forandringer i blodet med forlenget blødningstid (nedsatt antall hvite blodlegemer eller blodplater), alvorlige allergiske reaksjoner og hudreaksjoner med blemmedannelse (for eksempel erythema multiforme), magesår med hull i magesekken, leverbetennelse (hepatitt), gulsott, nyreskader, vannansamling i kroppen (ødem), en type ikke-bakteriell hjernehinnebetennelse, synsreduksjon, depresjon, forvirring, alvorlige hudreaksjoner med hudavskalling (Stevens Johnson syndrom, toksisk epidermal nekrolyse), hjertesvikt, blodpropp som kan føre til hjerteinfarkt eller hjerneslag, høyt blodtrykk. Huden blir ømfintlig mot lys. Nedsatt kroppstemperatur (hypotermi). En alvorlig hudreaksjon som kalles DRESS-syndrom kan forekomme. Symptomer på DRESS omfatter: utslett, feber, hevelse av lymfeknuter og økt mengde av en type hvite blodceller (eosinofili). Rødlig, skjellete utbredt utslett med klumper under huden, og blemmer hovedsakelig lokalisert på hudfolder, kropp og armer, ledsaget av feber ved behandlingsstart (akutt generalisert eksantematøs pustulose) - kilde: Felleskatalogen

Enkelte av disse er vanlige, men de aller fleste er av langt mer sjelden karakter. Advarer du mot bruk av Ibux også? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konspirasjonsteoretikere er fascinerende. Med all den informasjonen som er tilgjengelig for dagens mennesker så klarer man allikevel å grave seg ned i dype, mørke hull på søken etter "sannheten". De gjør narr av "sauene" som følger flokken, men sluker galskap fra folk som tjener på å spy ut bullshit rått. New World Order (NWO), Illuminati, nanobots / chipper i vaksiner, hemmelige reptil-mennesker i myndighetene osv. osv, ganske moro!

Han her er fin https://no.wikipedia.org/wiki/David_Icke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konspirasjonsteorier er som regel både interessante og spennende. Men det gjelder å passe på slik at ikke konspirasjonene blir sannheter, da har man gått for langt. Historiske konspirasjoner synes jeg kan være litt artig å interessant å fordype seg litt i. Overlevde Hitler andre verdenskrig og bodde i Argentina frem til han døde i 1963? Hva krasjet i ørkenen utenfor Roswell i 1947… var det ett utenjordisk fartøy eller ett militært prosjekt? Hva lever under vannflaten i Lochness? Hvem drepte Sveriges statsminister Olof Palme? Mysterier å konspirasjoner er gøy så lenge man kan legge det fra seg og ikke bli fanatisk. Da finner man ut at alt har en naturlig forklaring. Jeg tror at alt har en logisk forklaring, og jeg tror naivt nok at verden ikke er så komplisert at myndighetene konspirerer mot oss. Iallfall ikke sånn som det hevdes rundt covid vaksine. 

Men at de "lurer" oss i retninger som gjør at de kan skattelegge oss ytterligere tror jeg så gjerne. Siste ut er miljø og de store klimautfordringene. Jeg tror ikke dette er menneskeskapt i den grad media og myndigheter påstår….langt derifra 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ved langtidsbruk av Paracet med inntak annenhver dag eller oftere, kan hodepine utvikles eller forverres og bør ikke behandles med økning av dosen. Ved mistanke om hodepine fremkalt av Paracet bør lege kontaktes."

 

futurama-serious.gif

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sluquet skrev:

Fasit på hva, at vaksiner har sjeldne bivirkninger? Har ikke sett noen påstå noe annet, dette er vel ikke noe nytt og enestående for coronavaksiner?

Artiklene du linker til er flere år gamle. Er dette det du klarer å by på for å underbygge konsipirasjonene dine er det tamme greier. Gå deg en tur, få i deg litt chemtrails, litt 5G-stråling og prøv på nytt.

Gutt, hadde de vært sjeldne, hadde ikke vaksinene blitt stoppet.

Ja, de er gamle. Hva så? Vaksinene ble stoppet temmelig raskt etter de ble lansert, så det er natuarlig at artiklene er fra den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

@KSG Jeg kan ikke skjønne hvordan du får skrevet innlegg her inne når både PC, mobiltelefoner, nettbrett, WiFi etc. sender ut radioaktive bølger (les: stråling), men det går kanskje med et halvt boliglånsbudsjett til aluminiumsfolie når du logger deg på?
.

.
Enkelte av disse er vanlige, men de aller fleste er av langt mer sjelden karakter. Advarer du mot bruk av Ibux også? :) 

Ja, bruker WiFi etc. Gidder ikke å være altfor forsiktig.

Sånn, kan du svare på spørsmålet mitt?

Hvilken vaksine tok du, gutt? Og hvor mange doser? 😈

Det er ganske interessant at ingen tørr å svare.. running scared, huh? ☠️

.

.

Ja, Ibux er noe dritt det også. Vestlig medisin generelt er det. Naturmedisin er MYE bedre (og vi ser at samfunnet begynner å våkne til det også mtp. legalisering av Cannabis, som er vanlig ingrediesns i naturmedisin).

Endret av KSG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, KSG skrev:

Gutt, hadde de vært sjeldne, hadde ikke vaksinene blitt stoppet.

Ja, de er gamle. Hva så? Vaksinene ble stoppet temmelig raskt etter de ble lansert, så det er natuarlig at artiklene er fra den tiden.

Spar deg hersketeknikkene.

så den store avsløringen din er at vaksiner har bivirkinger, er det slik å forstå? Har du åpnet pandoras eske ved å si at vaksiner kan ha bivirkninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sluquet skrev:

Spar deg hersketeknikkene.

så den store avsløringen din er at vaksiner har bivirkinger, er det slik å forstå? Har du åpnet pandoras eske ved å si at vaksiner kan ha bivirkninger? 

Huff, jeg skjønner ikke at du ikke tar poenget.

Igjen... de ble STOPPET!!! Tror du det var uten grunn?

Legene og ekspertene (og de var mange) som advarte mot det, sa at:

  1. Det kom til å føre til blodpropp [og de gjorde de]
  2. At folk kommer til å få ALVORLIGE (!) bivirkninger innen 3-5 år. Mange kommer til å dø [det begynner å skje. Les deg opp på tallene, det er flere som dør nå etter vaksinasjonen, enn det gjorde under den såkalte pandemien].
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, KSG skrev:

Huff, jeg skjønner ikke at du ikke tar poenget.

Igjen... de ble STOPPET!!! Tror du det var uten grunn?

Legene og ekspertene (og de var mange) som advarte mot det, sa at:

  1. Det kom til å føre til blodpropp [og de gjorde de]
  2. At folk kommer til å få ALVORLIGE (!) bivirkninger innen 3-5 år. Mange kommer til å dø [det begynner å skje. Les deg opp på tallene, det er flere som dør nå etter vaksinasjonen, enn det gjorde under den såkalte pandemien].

Du legger det frem som om sannsynligheten er høy for å få blodpropp eller andre bivirkninger, det er bare vås. Det vaksineres fremdeles mot Covid-19, lenge etter de artiklene du linker til. Jeg tok min foreløpig siste dose ett år etter artiklene du viser til. Så det du kommer med er jo bare vås og tull, bevisst feiltoklng av fakta. Ja, det er sjeldne bivirkninger, det er allment kjent. Slik er det med så å si all medisin. Du har ikke avslørt noe som helst. Igjen, prøv på nytt. Dere er så forutsigbare alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp.. ser ut som at sauen har blitt spist opp.

Uansett.. tror en del har tatt poenget. Hvis dere har tatt den giftige sprøyten, anbefaler jeg dere å detoxe (det er forskjellige måter, søk opp på diverste faceboob-grupper).

Den ene måten jeg kommer på, er å faste 48-72 timer. Det skal hjelpe.

 

Edit: jeg skrev faceboob. Drukki litt for mye tro jeg 😅

Endret av KSG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sluquet skrev:

Du legger det frem som om sannsynligheten er høy for å få blodpropp eller andre bivirkninger, det er bare vås. Det vaksineres fremdeles mot Covid-19, lenge etter de artiklene du linker til. Jeg tok min foreløpig siste dose ett år etter artiklene du viser til. Så det du kommer med er jo bare vås og tull, bevisst feiltoklng av fakta. Ja, det er sjeldne bivirkninger, det er allment kjent. Slik er det med så å si all medisin. Du har ikke avslørt noe som helst. Igjen, prøv på nytt. Dere er så forutsigbare alle sammen!

Oi, ser ut som sauen fortsatt har liv i seg 😂

Du svarer jo faen meg ikke. Hvilken dose(r) tok du????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...