OveN Skrevet November 5, 2016 Share Skrevet November 5, 2016 Det viser seg jo at på nyere BMW'er (bl.a. F10/11) kan man knuse ruta og stikke hånda inn for å kople utstyr på OBD-port uten at alarmen går av. Da er veien kort til å deaktivere alarm og forsyne seg. Er akkurat dette denne banden gjør ifølge artikler rundt om på nett. Cab3serie2009 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 5, 2016 Share Skrevet November 5, 2016 Denne muligheten stoppet BMW ved forrige tyveriraid som var for noen år siden. Etter det jeg har skjønt, har alle tyveriene i senere tid blitt utført på biler uten alarm. De velger også konsekvent biler med M-sportsratt og NBT navigasjon. Biler uten NBT har kun blitt frastjålet rattet (de har vært M-sport). Så har man en uattraktivt utstyrt modell, er man altså på en nokså sikker grunn virker det som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dopus Skrevet November 6, 2016 Share Skrevet November 6, 2016 Alarmen gikk på min 5 serie da jeg skulle skifte til vinterdekk. Var ikke mye lyd i den. Går det ann å kode inn at den bruker lydhornet også altså???. Noen som har oppskriften. (har kabel og programm). Cab3serie2009 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 10, 2016 Share Skrevet November 10, 2016 On 5.11.2016 at 8.08, Saltkjelen skrev: Denne muligheten stoppet BMW ved forrige tyveriraid som var for noen år siden. Etter det jeg har skjønt, har alle tyveriene i senere tid blitt utført på biler uten alarm. De velger også konsekvent biler med M-sportsratt og NBT navigasjon. Biler uten NBT har kun blitt frastjålet rattet (de har vært M-sport). Så har man en uattraktivt utstyrt modell, er man altså på en nokså sikker grunn virker det som. Satser på at jeg kan sove trygt da med vår gamle E91 med CIC og sportsratt ser ut som de kan være på vei sørover til Stavangerområdet nå etter et Bergensbesøk. https://www.nrk.no/rogaland/politiet-tror-bmw-tyvene-kan-sla-til-i-rogaland-1.13219390 Cab3serie2009 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 10, 2016 Share Skrevet November 10, 2016 38 minutter siden, papertiger skrev: Satser på at jeg kan sove trygt da med vår gamle E91 med CIC og sportsratt ser ut som de kan være på vei sørover til Stavangerområdet nå etter et Bergensbesøk. https://www.nrk.no/rogaland/politiet-tror-bmw-tyvene-kan-sla-til-i-rogaland-1.13219390 De har vel ikke vært på noe e9x? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 10, 2016 Share Skrevet November 10, 2016 12 minutter siden, Gorg skrev: De har vel ikke vært på noe e9x? Nei ikke som jeg har sett. Alle bilder jeg har sett er biler med NBT, så Saltkjelen har nok rett her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet November 10, 2016 Share Skrevet November 10, 2016 Nå, papertiger skrev: Nei ikke som jeg har sett. Alle bilder jeg har sett er biler med NBT, så Saltkjelen har nok rett her. Skjønner ikke hvorfor slike dyre biler ikke har alarm?! Er vel motivasjon for å ha en dårlig utstyrt bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 10, 2016 Share Skrevet November 10, 2016 e90 er nok ikke så utsatt nei, M-sport-ratt får man jo kastet etter seg, og CIC er heller ikke supersjeldent. Ser derimot for meg at e6x med M-sport og evt. CIC fort kan få besøk dessverre. e8x 1-serie med CIC tror jeg også er utsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALBUAK Skrevet Januar 12, 2017 Share Skrevet Januar 12, 2017 http://drm24.no/nyheter/bmw-banden-hadde-tilholdssted-i-drammen-1711227 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Januar 12, 2017 Share Skrevet Januar 12, 2017 On 10.11.2016 at 8:08 AM, papertiger said: Satser på at jeg kan sove trygt da med vår gamle E91 med CIC og sportsratt ser ut som de kan være på vei sørover til Stavangerområdet nå etter et Bergensbesøk. https://www.nrk.no/rogaland/politiet-tror-bmw-tyvene-kan-sla-til-i-rogaland-1.13219390 Tipper din etterforskning er mer nøyaktig enn Politiet sitt. Det er nok noen måneder til de kommer ned i bunken slik at de når disse sakene og får henlagt dem Cab3serie2009 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet Januar 12, 2017 Share Skrevet Januar 12, 2017 På ebay selges det litt for mye nyere bmw deler til rimelige penger. Vil med ganske god sikkerhet si at dette i linkene er fra biler i Norge, Sverige osv som er stjålet. Kan ikke bevise noe, men det finnes ikke så mye nye bmw skadebiler der nede at det svømmer over på ebay med deler http://m.ebay.com/sch/i.html?sid=dariss77&_pgn=1&isRefine=true http://m.ebay.com/sch/i.html?sid=espressocorp&_pgn=1&isRefine=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet April 26, 2017 Share Skrevet April 26, 2017 Og nå har banden lagt ut på nye tokt. Pass på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet April 27, 2017 Share Skrevet April 27, 2017 16 timer siden, Basse Lusk skrev: Og nå har banden lagt ut på nye tokt. Pass på! Liker ikke utviklingen, glad jeg får garasje i det nye huset, skulle det bli ville tilstander igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluquet Skrevet April 27, 2017 Share Skrevet April 27, 2017 Forbanna irriterende at man ikke skal få ha ting i fred. Hørte noe rykter om at på 2017 og oppover så har BMW laget en slags sperre slik at det ikke skal være bare bare å koble til f.eks en stjålet NBT-skjerm i en annen bil. Noen som har noe konkret info her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet April 27, 2017 Share Skrevet April 27, 2017 Er det noe som er sikkert, så er det at kriminelle alltid ligger i forkant av bilprodusentens hindre. Det vil alltid være en korrupt ansatt eller andre spesialister/hackere som har tilgang på info/verktøy som løser slike ting. En annen ting er at politiet virkelig har så vanskelig for å finne ut av hvem disse er. Det er jo ganske klart at de bor i Drammens-området da alle innbruddene er der og innenfor en times kjøring. Mest sannsynlig er det en gjeng med litauere som bor på brakke/leier privat bolig og jobber som anleggsarbeidere på dagtid og biltyver på natta. Her om dagen var det noen litauere som gikk til angrep på en politimann på en byggeplass i Oslo når de ble oppdaget mens de stjal kobber (mest sannsynlig fra sin egen arbeidsgiver).... Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå