sveigis Skrevet Februar 23, 2020 Share Skrevet Februar 23, 2020 Jeg tok ikke av innsug på min da det gikk greit og komme til . Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowbiz Skrevet Februar 23, 2020 Share Skrevet Februar 23, 2020 3 timer siden, Evopower skrev: Jordingen fra motor til karosseri ser ganske ok ut. Klart den er litt grønn og eiret men har sett værre Får håpe det ikke er startsperren her da? Liker ikke å gå til bavaria 😅 Men om startsperren slo inn så skulle jeg vel ikke klart å trille den igang heller? Har prøvd med startkabler fra en annen bil rett på punktene i motorrommet men det endret ingenting... så enten er startmotoren helt pudding, eller så er + kabelen og gjennomføringen til denne ganske dårlig. Fint at det ikke er så mye arbeid, må vel av med innsug? jeg får ta av starteren og teste den på benken først. Tok ikke av på min, kun av med alle dekslene ved kupefilterene og motordekselet. Anbefaler å kjøpe skrallenøkkel med innvendig torx da det er trangt både til skralle og fastnøkkel får man kun bevegd litt av gangen sveigis og Evopower reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2020 (endret) Tok av startmotoren i kveld. Vet ikke med dere andre, men på min bil måtte innsug og kupedeksler av. Selv da var det vanskelig å komme til pga alle vannslangene 😅 Etterhvert ble den synlig Innsug og starter ute på benken Det fine nå er at jeg får fjernet swirlflapsene: den ene var helt morken og var allerede oppløst. Brakk i biter når jeg brekte lett på den.... så godt å avverge havari 😀 Fikk rengjort innsuget, selv om spjeldet og rundt der ser veldig fint ut Da gjenstår bare å teste starteren, samt bestille swirl flaps delete plater. Blir uten bil en uke ca. Endret Februar 25, 2020 av Evopower Marius2002, Hpi, Shattered og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 25, 2020 Share Skrevet Februar 25, 2020 Hva gjør du når ikke hovedbilen går, konebil? Eller har du 520d enda? Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2020 (endret) 2 timer siden, Shattered skrev: Hva gjør du når ikke hovedbilen går, konebil? Eller har du 520d enda? Haha godt spørsmål jeg har endret jobbstilling så har ikke firmabil lengre. 520d der gjenstår egentlig bare skru på fronten og eu godkjenne, men den er blitt nedprioritert. I tillegg sluttet fødepumpa å fungere nylig, så nå står den bare ute 😛 Konebilen, en 2010 Golf jeg hadde dieselpumpehavari på i fjor var klar for salg men så røyk kupevifta på den så holder på med å gjøre den klar for salg og den er avskiltet for øyeblikket. Og ja, når 530xd kvelder så er det ikke mye å kjøre med 😅 har fått låne berlingoen til faren min en uke. Så det er veldig bra Endret Februar 25, 2020 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Februar 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2020 (endret) Åpnet starteren og fant synderen. Kullstift var slitt av. Plukket alt i biter og renset starteren. Helt pakket med dritt der så det er rart viklingene har fått kontakt så lenge som de har 😅 Fikk dusjet alt med egr cleaner, tørket og satt sammen igjen. Og fikk bestilt ny del 300 kr istedenfor 2500-5000kr for ny starter, glad for at jeg åpnet den Endret Februar 25, 2020 av Evopower Ingvaldsen, papertiger, viggo E34 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 26, 2020 Share Skrevet Februar 26, 2020 Nydelig når ting kan løse seg litt enklere pengemessig enn disse større summene . For penger til en starter er kjedelige penger og ut med .😩😩 Ellers veldig bra jobbet og ikke minst det å få fjernet flapsene ,er særs lurt .👍 Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mars 3, 2020 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2020 (endret) I dag kom børsteholder/kullstift i posten fra Nederland, samt swirl flaps delete plater fra TRF god service fra han som sendte umiddelbart slik at jeg fikk dem fortest mulig! Deler på plass Starter rengjort Monteres sammen med de nye delene. Planethjul og "wormgear" hjul greaset opp og går nå lett. Swirl flaps plater montert Monterte alt på plass og bil fyrte opp tvert Skjeldent har det vært så tilfredsstillende å spare seg flere tusen kroner etter litt feilsøking. Bare tull å kjøpe ny starter ser jeg. Hvertfall her hvor mekanikken inni var såppas bra. Og ikke minst god følelse å slippe tanken på swirl flaps havari. Da har vi bil igjen etter halvannen uke nedetid. Kjempebra Endret Mars 3, 2020 av Evopower Diiesel, hanssae, viggo E34 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 3, 2020 Share Skrevet Mars 3, 2020 Nice! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 4, 2020 Share Skrevet Mars 4, 2020 Digg å få det på stell igjen 😀👍. Ikke minst det å spare mange penger på jobben og. Nå er den iorden og klar for nye mil igjen .😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 6, 2020 Forfatter Share Skrevet April 6, 2020 (endret) Litt felgrengjøring i dag. Vask og rens av vinterhjulene. De er forøvrig til salgs om noen vil ha dem. 19 tommerne får seg en god rens før det kommer nye dekk på: Deretter fikk jeg clayet felgene og lagt på voks klar for dekk og våren! Endret April 7, 2020 av Evopower tennbrikket og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 6, 2020 Share Skrevet April 6, 2020 Flott stykke arbeid dette .😀👍 Fine felg ikke minst . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 6, 2020 Forfatter Share Skrevet April 6, 2020 Akkurat nå, sveigis skrev: Flott stykke arbeid dette .😀👍 Fine felg ikke minst . Ja, fint carantene arbeid dette Takk for det, tror også disse vil kle bilen fint til oem+ stilen jeg prøver å ha på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 11, 2020 Forfatter Share Skrevet April 11, 2020 Ganske enkelt vårshine på bilen denne helgen. Ble først grundig vask: Tørket over til i dag hvor disse skulle til pers: Det er første grovrengjøring av lakken i mitt eie, og det trengtes! 50/50 av kanal: Kanal før og etter: Speilblank side: Til slutt voks: Et par avsluttende bilder ; Satte også inn vinduer med repellent, samt dekkshine og plastfornyer rundt om. Godt å ha dette gjort og godt det er lenge til neste gang! Dette er pyton å holde på med syns jeg, men det må til Patta, hanssae, Skulebollen og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet April 12, 2020 Share Skrevet April 12, 2020 Nydelig stykke arbeid og nå så den blank ut 😀. Deilig å ha gjort en sånn jobb uten tvil . Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå