danskiii Skrevet Juli 8, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2021 13 minutes ago, ahj said: Gratulerer! Når tipper du turbo og alt er ferdig? Takker! Nei den er litt vanskelig å si per nå. Har lyst å si neste år men mengden rustkjeks på bilen tilsier at karosseri må prioriteres før hestekrefter så kan fort la seg vente til 2023 dessverre. Har "nesten" alle delene men det betyr ikke at det ikke mangler mye kostbart Vet mer til slutten av sommeren, skal få en pris på rustfiks og lakk 4 minutes ago, Marius2002 said: Herlig Gratulerer! Takker så mye! ahj og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet Juli 8, 2021 Share Skrevet Juli 8, 2021 Gratulerer, blir kjekt å møte denne på veien igjen. Håper du får mye glede av den resten av sessongen. danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juli 8, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2021 3 hours ago, Mortenej said: Gratulerer, blir kjekt å møte denne på veien igjen. Håper du får mye glede av den resten av sessongen. Takker! Ja blir gøy å kjøre den også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet September 12, 2021 Forfatter Share Skrevet September 12, 2021 Bilen har blitt lite brukt for tiden men ettersom jeg ikke får Alpinaen før til uken så blir den ukens transportmiddel Hjullager foran har vært litt løst og det har gjort bilen, skal vi si utfordrende å kjøre, så det ble strammet opp. Må nok fylle på litt lager fett og vurdere bytte begge lager foran på sikt. Så har også vifte/dynamo reim hylt som bare juling i det siste og tok en titt på dette for å se om den måtte byttes. Viste seg til det manglet en feste bolt på strammer til dynamo 😂 Ny skrue på plass, alt i orden her nå! fupsaker og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet September 14, 2021 Forfatter Share Skrevet September 14, 2021 Begynner litt å undre på om jeg ikke skal bytte ut M10 motoren med en M42/44 motor. Kjenner jeg er klar for noe litt nyere motordesign med f eks 16V og med elektrisk styring istedenfor K-jet som jeg har vurdert lenge. Vil nok uansett bygge om min til 2.0 og bygge opp K-jetten slik det er fungerende, pent og salgbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 14, 2021 Share Skrevet September 14, 2021 35 minutter siden, danskiii skrev: Begynner litt å undre på om jeg ikke skal bytte ut M10 motoren med en M42/44 motor. Kjenner jeg er klar for noe litt nyere motordesign med f eks 16V og med elektrisk styring istedenfor K-jet som jeg har vurdert lenge. Vil nok uansett bygge om min til 2.0 og bygge opp K-jetten slik det er fungerende, pent og salgbart. Fortsatt med turbo på eller uten? Jeg støtter opp begge to, kjempe morsomt å følge med. Selvom man ikke alltid svarer her inne danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet September 14, 2021 Forfatter Share Skrevet September 14, 2021 20 minutes ago, ahj said: Fortsatt med turbo på eller uten? Jeg støtter opp begge to, kjempe morsomt å følge med. Selvom man ikke alltid svarer her inne M42/44 hadde også vært med turbo ja, men da er det litt enklere å hente ut disse hestekreftene samt litt bedre tilgjengelighet og pris på deler ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Desember 16, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2021 Da har jeg fått byttet til meg ett 2002tii innsug, så er planen å bruke mellomflensen som holder dysene til å lage egen innsugs manifold. Mulig jeg også bruker de 180graders tubene for å lage et litt mer spesielt innsug enn det som er vanlig Fikk også tak i nytt oljefilter hus som har plass til oljetrykks sensor eller fødetrykk til turbo Pekka, NilsP, Marius2002 og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Desember 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2021 Har også fått 3D printet litt biter for å bygge ny eksos manifold til turboen, satser på dette blir bra til slutt Otis, ahj, Marius2002 og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 17, 2021 Share Skrevet Desember 17, 2021 Er så gøy å se disse tingene du gjør og modder på denne 😎🙏. Har skjedd veldig mye med denne her de siste årene til det virkelige positive . Må bli en rå liten rakker dette når motor prosjekt er i boks. danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Desember 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2021 On 12/17/2021 at 3:47 PM, sveigis said: Er så gøy å se disse tingene du gjør og modder på denne 😎🙏. Har skjedd veldig mye med denne her de siste årene til det virkelige positive . Må bli en rå liten rakker dette når motor prosjekt er i boks. Alltid gode ord å komme med, takker så mye Ja gleder meg til den er klar, en eller annen gang 😅 Nå er brukte originale råder også handlet inn for å kunne lage et komplett balansert oppsett på veiva når det skal inn. Enklere enn å ta ut de jeg har da jeg er avhengig av å kunne flytte bilen enda Lilleeng Racing som tar seg av alt motor arbeid Pal Ostgard og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Desember 23, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2021 Nytt innsugs spjeld ankommet. Fra E12 528i, 65mm i diameter burde gi mer enn nok luft Er også enklere å tilpasse enn 2002tii spjeldet Pal Ostgard og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Januar 6, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2022 (endret) Tenkte jeg kan oppdatere listen her igjen Kjøpt: Turbo med T3 eksosflens. A/R .60 V-band baklokk til turbo m/ wastegate flapp Veivaksel fra e21 320 (sendes til polering) Stempler fra E21 320 1.8i topp fra E28 Innsug fra 2002tii Ledningsnett fra motor med innsprøytning Fuel rail med trykk akkumulator Universal bensintrykk regulator Rør for bypass av kjøling Bremseklosser for volvokalipper + monterings kit E12 proposjonsventil E12 hovedbremsesylinder, rehabilitert med nye tetninger. Oppvarmingsregulator fra saab turbo Bensinfordeler fra saab turbo Renovasjons kit for bensinfordeler Luftmasseventil fra e21 og saab turbo Måler oljetrykk Måler turbotrykk Komplett håndbrekk oppsett fra e21 323i Bremseskjold fra E21 323i 168 LSD 3.45 fra E36 Messing injektorer fra mercedes benz 450sel 6.9L Ombygd mellomaksling fra E30 325 tilpasset getrag 245 Bredåndslambda kit med sensor og måler, AEM Universal bensintrykk regulator Porsche kalippere bak for 294x22mm skiver Porsche kalippere foran for 302x28mm skiver ATE bremseklosser foran ATE bremseklosser bak Braketter for Porsche kalippere foran og bak Bremseskiver bak fra E46 328i. 294x19mm Bremseskiver foran fra E34 540i 302x28 Powerflex foringer bærebro bak Powerflex foringer bærearmene bak Alt av lager og tetninger til diff Alt av lager og tetninger til nav Flettede bensinslanger til dyser Bensinpumpe for 200hk+ Intercooler Oljekjøler E12 innsugspjeld Stempel ringer til e21 320 Rådelager til e21 320 Rådeforinger til e21 320 Veivlager til e21 320 Mye greier som ikke er vits å skrive opp Mangler: Rør til intercooler Turbomanifold T3 tilpasset E21. Dumpventil Utgående simmerring til e21 320 Borre og gjenge opp blokk for oljeretur fra turbo Sikkert noe mer som mangler.... Endret Januar 6, 2022 av danskiii ///M-ini95, Marius2002, Otis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Januar 6, 2022 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2022 Vært ute å testet litt med turbomanifold. Måtte en del endringen til, og enda ikke ferdig. Gikk tom for strøm på lommelykta så må ta det videre i morgen Skal bli gøy å få overhalt litt motor igjen. Bruke en bedre lakk på toppdeksel neste gang 🤦♂️ På grunn av utforming av turbin så må flensen langt ut mot siden og lenger bak. Vet hvor den skal stå nå, så er bare å få bitene til å passe sammen skulle også rigga noe til for å holde turbo plass mens jeg bygger plasten 😅 hsd, ///M-ini95, Marius2002 og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-jakob Skrevet Januar 9, 2022 Share Skrevet Januar 9, 2022 Husker ikke om du har snakket om noe hk når motor er ferdig men du har vel kanskje en formening om hva det blir? Ellers så er det artig å følge med på oppdatering her. danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå