Gå til innhold

Dekk


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Tips om hvem som har de beste priser for dekk?

Anerkjente 'Bilringen' i Drammen tilbød 4 stk. 245/45-18 'conti premium contact 6' for kr. 9 785,- inkl mva og montering.
(Vil ikke ha RFT dekk igjen)

Er ikke dette en 'stiv' pris?
Trodde at sommerdekk vill være litt rimeligere nå på høsten.

Endret av Mr. Erling
trykkleif'n slår til igjen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Tips om hvem som har de beste priser for dekk?

Ankerkjente 'Bilringen' i Drammen tilbød 4 stk. 245/45-18 'conti premium contact 6' for kr. 9 785,- inkl mva og montering.
(Vil ikke ha RFT dekk igjen)

Er ikke dette en 'stiv' pris?
Trodde at sommerdekk vill være litt rimeligere nå på høsten.

På dekkonline.com får du de samme dekkene for 6 828 kroner, men må da legge til montering og balansering. Jeg synes både dekkonline.com er bra, samt at Fevik Dekk har gode priser på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @Walkabout allerede påpeker, er det snaue 3.000kr som skiller dekkene fra nevnte butikk og dekkonline. Kommer du med egne dekk må du nok regne med en tusenlapp i montering også. I mine øyne er besparelsen så liten at jeg heller ville kjøpt fra nevnte butikk med de fordelene det innebærer. Husk at dersom det er feil på dekkene (f.eks. ubalanse) på de du får fra dekkonline, så er det du som får regningen på omlegg av/på (evt. etterbetalt fra dekkonline) og styret med å sende de tilbake. Dette blir fort mer heft enn glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kr 6.452,- inkl. Mva og frakt hos gigadekk.com 

Som påpekt over må du ha omlegging og balansering. Kr 990,- betalte jeg selv for det i sommer. 

Ulempene er, som Saltkjelen beskriver, reklamasjon etc. 

Endret av Knoett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Enig med @Saltkjelen. Samtidig handler det ihvertfall for meg å støtte opp lokale forhandlere. Dekksjappene her er veldig medgjørlig og enkel. De kan virke litt old fashion av og til, men servicen er upåklagelig og ordner alltid opp til en hyggeligpris. Sjekk gjerne hos "bakgårdssjappene" altså mindre aktører, de gir ofte gode priser på dekk og en fantastisk service. De vil ha kunder :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, sist jeg var innom bilringen drammen skrudde de til felgene mine så hardt at verken den lille 450Nm muttertrekkeren min eller latmannsarm var nok til å løsne dem, forventer bedre kvalitet på arbeidet når de priser seg litt høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mcelg skrev:

Litt OT, sist jeg var innom bilringen drammen skrudde de til felgene mine så hardt at verken den lille 450Nm muttertrekkeren min eller latmannsarm var nok til å løsne dem, forventer bedre kvalitet på arbeidet når de priser seg litt høyt.

har spurt Bilringen om hvorfor, mcelg.
Bor du i Drammen?

Enkelt hjulbolter begynner å bli 'avrundet' og må skiftes. Årsaken kan være ukvalifisert folk, som har skrudd med feil verktøy
Derfor henvendte jeg meg til Bilringen. Søker sikkerhet og faglig kompetanse.
Vet at de er litt dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knoett skrev:

Kr 6.452,- inkl. Mva og frakt hos gigadekk.com 

Som påpekt over må du ha omlegging og balansering. Kr 990,- betalte jeg selv for det i sommer. 

Ulempene er, som Saltkjelen beskriver, reklamasjon etc. 

Gigadekk er fortsatt dekkonline, eller Delticom AG som selskapet heter ;)

Drar du til ei dekksjappe som ikke er montasjepartner for nettbutikkene kan du risiskere og betale dobbel pris i omlegging.

Har brukt prisjakt.no endel i det siste og Interdekk.no(Dekk1 Lillehammer) har vært billigst, og med tanke på at de har avtale med alle Dekk1 sjappene i Norge er dette et godt alternativ.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Eivind320x skrev:

Gigadekk er fortsatt dekkonline, eller Delticom AG som selskapet heter ;)

Drar du til ei dekksjappe som ikke er montasjepartner for nettbutikkene kan du risiskere og betale dobbel pris i omlegging.

Har brukt prisjakt.no endel i det siste og Interdekk.no(Dekk1 Lillehammer) har vært billigst, og med tanke på at de har avtale med alle Dekk1 sjappene i Norge er dette et godt alternativ.

 

Mulig det, rimeligere er de enn dekkonline, på disse dekkene i hvert fall... 

Omlegging var ikke hos noen med tilknytning til selskapet. Dekkene ble kjøpt av en her på forumet. Omlegging var fastpris kr 990,- 

Endret av Knoett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eivind320x skrev:

Kan godt stemme :) Dekkonline har prisene inklusiv frakt, og GIGA dekk uten frakt :P hehe.

Er uansett viktig og holde tunga rett i munnen, og finne totalkostnaden før en går til bestilling eller kjøp :D

Har nok feil der og, dessverre, for det er inkludert frakt. 

Som du sier; viktig å ha tunga rett i munnen.. 

Screenshot_20171002-153034.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ahj skrev:

Obs på at conti slites ganske fort i forhold til andre dekkprodusenter. 

Ok...
hva foreslår du i stedet?
'Michelin' får svært god kritikk i utlandet leser jeg, men Continental dekka har for meg, alltid vert de mest komfortable å kjøre med.

Endret av Mr. Erling
trykkleif'n slår til igjen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...