Gå til innhold

Prosjekt F82 M4


lagunilla
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, lagunilla skrev:

Nei, i3 er jo helt ubrukelig om vinteren. Har såvidt rekkevidde på 100km på full ladet batteri.

Det kan ikke stemme? Vi har 60ah i vår i3, og i den intense kulden som har vært nå (med 25gr på varmeapparatet) ligger jeg på rundt 85-90km (i mer normal vinterlig temperatur ligger den på rundt 100-110km) rekkevidde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det kan ikke stemme? Vi har 60ah i vår i3, og i den intense kulden som har vært nå (med 25gr på varmeapparatet) ligger jeg på rundt 85-90km (i mer normal vinterlig temperatur ligger den på rundt 100-110km) rekkevidde.

Overaskende bra. Vet ikke hvor du kjører, men jeg ble svært skuffet over rekkevidden på 94Ah. Har allerede i første uka skjønt at el-bil ikke er for meg. Får se hvordan det blir om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steikje! Dette blir litt av en oppgradering fra 328. 😎 Nydelig farge også. Gleder meg til mange bilder. :)

Angående elbil. Jeg brukte min mor sin E-Golf i store deler av forrige vinter. Funket bra, men vinteren var mild. Denne vinteren ble andre boller. Låner den for helgen og skal kjøre til Modalen i besøk, i morgen. Må vel hurtiglade 2 ganger hver vei. Det er en tur som tar 1,5 time. Vanligvis lader den til rundt 172km over natten, men nå lader den veldig tregt og klarer så vidt å få en maks rekkevidde på 70km. Da må jeg hurtiglade før kjøring, litt over halvveis fremme, og tilbake litt før halvveis og litt før hjemme. Vanligvis har vi hurtigladet i 10 min. ca på midten, hver vei. Kan bli interessant. :P

Leppe: Ville tatt sort blank eller karbon. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på å høre erfaringene dine med JB4 når du får prvd det. Det jeg likte med ESS når jeg hadde det på 335i var at de var en telefonsamtale (på norsk) unna for kundeservice. Men nå brukte jeg bare ett map, og byttet ikke mellom flere ting.

Angående leppen, så syns jeg den er penest i bilens farge, slik som @sydenfareren har gjort det med sin M4. Spesielt hvis du skal ha carbon-inserts i fangeren. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lagunilla skrev:

Overaskende bra. Vet ikke hvor du kjører, men jeg ble svært skuffet over rekkevidden på 94Ah. Har allerede i første uka skjønt at el-bil ikke er for meg. Får se hvordan det blir om sommeren.

Kjører hovedsakelig i Oslo/Nedre Romerike, så det er jo nokså varierende terreng. Jeg er helt enig i at elbil har mange utfordringer som må løses før det er fullverdige erstattere, men én ting er uslåelig - oppvarmet bil uten å tenke på batteristyr og bedritne webastoer, samt full varme etter få sekunder. Jeg forvarmer i3en, og vil tro det utgjør mye på rekkevidden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Kjører hovedsakelig i Oslo/Nedre Romerike, så det er jo nokså varierende terreng. Jeg er helt enig i at elbil har mange utfordringer som må løses før det er fullverdige erstattere, men én ting er uslåelig - oppvarmet bil uten å tenke på batteristyr og bedritne webastoer, samt full varme etter få sekunder. Jeg forvarmer i3en, og vil tro det utgjør mye på rekkevidden.

Her må jeg si meg enig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lagunilla skrev:

Overaskende bra. Vet ikke hvor du kjører, men jeg ble svært skuffet over rekkevidden på 94Ah. Har allerede i første uka skjønt at el-bil ikke er for meg. Får se hvordan det blir om sommeren.

Har en i3 94ah her også. Har aldri vært i nærheten av 300km selvsagt, men nå på vinteren har jeg rundt 140-150 fulladet. Kjører sjelden langt, men oppgitt rekkevidde grenser jo nesten til lureri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, lagunilla skrev:

Kan noen hjelpe meg med å velge leppe?

Leveres i både carbon og matt svart som kan lakkeres og pris forskjellen er nesten 10 store lakener.

Carbon:

F766D611-A949-4022-BC6A-8F465968E338.thumb.jpeg.aea9be86537917ac81593dc5fd1c3956.jpeg 

 

Lakkert i bilens farge:

5E113882-6E53-433A-8B5B-7A53C3300076.thumb.jpeg.0f64f1f7c47fcfe2b030ae7e62e48c71.jpeg

Stemmer for carbon. Utrolig fin kontrast med sakhir orange :x Bilens farge var ikke akkurat feil heller. Ser bra ut uansett hvilken du går for spør du meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvordan du skal ha side skirt extensions? Ville hatt leppen i samme farge som den. Personlig ville jeg droppet sort/karbon inserts i fangeren iallfall, og latt leppen stå i stil med side skirt extensions. Var det opp til meg ville jeg nok hatt både leppe og side skirt extensions (samt diffuser bak) i sort blank (eventuelt  karbon) for å skape en helhet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...