Gå til innhold

Stjernemerkede dekk -- igjen...


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Noen som har fått levert dekk fra Dekkonline i det siste ? Lurte litt på leveringstid i disse krevende tider 😄

Jeg har kun brukt dekk365 siste årene pga pris, bestilte fra de nå nylig når jeg kjøpte Michelin pilot sport 4, tok ikke lange tiden og det var kun dekk som var nylig produsert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den lokale dekkpusheren sliter med vinterdekk nå. Mye de ikke får inn før til høsten og kun nordiske er aktuelt, og i forbindelse med en avtale på et bilkjøp til søsteren så ville de bare bli ferdige og handelen avsluttet. Så det ble bestilt dekk fra dekk365 og det tok 2,5 uker, jeg plukket de opp for henne i morrest faktisk. Det skal også sies at det skulle bestilles før 1. juni for å unngå prisstigningen, så det var også en avgjørende faktor for at det ble netthandel. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ser mot våren og vekker posten til live igjen 🙃

Har en F11 2014 modell jeg skal ha ny dekk til. Originale BMW-felger. Dimensjonen 245/45 R18

Jeg vurderer dette dekket i år;

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 245/45 R18 100w.

Hva tror menigheten om det?

Det er jo ikke stjerne merket, men det er heller ikke de som jeg har nå Falken eco run. Det later til å ha gått veldig bra de siste 3 årene uten at jeg har merket noen symptomer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må selv ha nye sommerdekk før vintedekkene skal av, på min 3 - GT xdrive
255/40-19 bak og 225/45-19 foran
"Premium" merke, ikke kina er vel det jeg er på jakt etter.
Må begynne å sjekke rundt, lovte mekaniker på verkstedet (Bilia/Furubakken) å be om et tilbud fra dem også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel her inne vært skrevet om Sailun faktisk, som er greit og rimelig alternativ som fungerer godt. Kostet vel 7k ferdig lagt på i 20" dimensjon. Selv slår jeg et slag for Hankook iCEPT eller ION for EV-kjøretøy, samt Goodyear Ultragrip Performance+ og Pirelli P-Zero Winter. Hakke 5 har vel også blitt vesentlig bedre enn tidligere, i alle fall for EV og Goodyear har laget Ultragrip ICE3 som et piggfritt alternativ og nær opp mot Ultragrip Performance+, i alle fall i mønster og muligens egenskaper.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, F-11 said:

Ser mot våren og vekker posten til live igjen 🙃

Har en F11 2014 modell jeg skal ha ny dekk til. Originale BMW-felger. Dimensjonen 245/45 R18

Jeg vurderer dette dekket i år;

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 245/45 R18 100w.

Hva tror menigheten om det?

Det er jo ikke stjerne merket, men det er heller ikke de som jeg har nå Falken eco run. Det later til å ha gått veldig bra de siste 3 årene uten at jeg har merket noen symptomer.

 

 

Har en kompis som har de på sin E70 X5 i 19" dimensjon (like foran og bak) og han kan ikke annet enn å lovprise de. Tror neppe du går feil med de.

1 hour ago, sondre said:

Må selv ha nye sommerdekk før vintedekkene skal av, på min 3 - GT xdrive
255/40-19 bak og 225/45-19 foran
"Premium" merke, ikke kina er vel det jeg er på jakt etter.
Må begynne å sjekke rundt, lovte mekaniker på verkstedet (Bilia/Furubakken) å be om et tilbud fra dem også.

 

Svigers er nå på andre settet av Vredestein Ultrac Vorti på sin GT 320i xdrive med 19" i denne dimensjonen, de har vært bra fornøyd med disse. Samme dekkmodell på min 4-serie med xdrive ble slitt for mye bak i forhold til foran på alt for kort tid og jeg mener de slet ut fordelingskassen uten at det er mer enn antagelser fra min side. 

Tidligere har det kun vært runflatdekk til 3GT i stjernemerkede utgaver, men nå ser det ut som Pirellig gjør en storoffensiv mot BMW med sitt PZ4 dekk uten runflat, med xdrive, her i 3GT dimensjoner: 

225/45-19: https://www.byttdekk.com/dekk/pirelli/pirelli_pzeropz4/225-45r19/126866

255/40-19: https://www.byttdekk.com/dekk/pirelli/pirelli_pzeropz4/255-40r19/204293

Får også dette dekket i både F10 og F36-dimensjoner me non-RFT og stjernemerking nå. Og jeg må ha nye sommerdekk til begge disse to, så jeg vurderer disse opp mot Hankook og Michelin PS4S til hhv F11 og F36.

Valgets kvaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Svigers er nå på andre settet av Vredestein Ultrac Vorti på sin GT 320i xdrive med 19" i denne dimensjonen, de har vært bra fornøyd med disse. Samme dekkmodell på min 4-serie med xdrive ble slitt for mye bak i forhold til foran på alt for kort tid og jeg mener de slet ut fordelingskassen uten at det er mer enn antagelser fra min side. "
Akkurat det er tilfellet på de Yokohama så stod på bilen når jeg kjøpte, er så vidt over lovlig mønsterdybde bak, som "nye" foran...

Hvor ofte bør dekktrykksensorer byttes, bilen er drøyt 7 år...
 

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, sondre said:

"Akkurat det er tilfellet på de Yokohama så stod på bilen når jeg kjøpte, er så vidt over lovlig mønsterdybde bak, som "nye" foran...

Hvor ofte bør dekktrykksensorer byttes, bilen er drøyt 7 år...
 

Ja det er ofte tilfellet. Som en motsetning til dette holdt Michelin stjernemerkede PS4S i samme dimensjon seg flett like i rulleomkrets og mønsterdybde fra start til slutt over 4 sesonger på vår 4-serie. Sterkt imponerende. 

Jeg kjøpte mine uoriginale sensorer litt brukt på finn i 2019, og de røk nå i fjor sommer. Så dersom de holder 5 år bør du være fornøyd. Men har opplevd enda lengre holdbarhet også, på vinterhjula på 5-serien er de originale fra 2016.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått satt på nye vinterdekk. Ifølge brukermanualen kan dekk byttes på aksler såfremt det er lik dimensjon. Er det noen som gjør dette?

IMG_20240226_235444.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har fått pris på følgende, har også bedt om pris på PIRELLI P-ZERO PZ4 så avventer litt før jeg bestemmer meg:

Sentury Qirin 100Y ca 7000
Hankook S1 Evo 3 K127  +3000 ish
Goodyear Eagle Assymetric + 1500 ish
Nokian Hakka black 3 + 1000 snaut

Pris er montert på felg og avbalansert og forskjell ift. den over.

Sentury blir det nok ikke, så sannsynligvis de 3 nederste og Pirelli det vil stå mellom, pros/cons?


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, sondre said:

Hei.

Har fått pris på følgende, har også bedt om pris på PIRELLI P-ZERO PZ4 så avventer litt før jeg bestemmer meg:

Sentury Qirin 100Y ca 7000
Hankook S1 Evo 3 K127  +3000 ish
Goodyear Eagle Assymetric + 1500 ish
Nokian Hakka black 3 + 1000 snaut

Pris er montert på felg og avbalansert og forskjell ift. den over.

Sentury blir det nok ikke, så sannsynligvis de 3 nederste og Pirelli det vil stå mellom, pros/cons?


 

Dekkpusheren din må jo som nevnt i din andre tråd tilby deg dekk med lik rulleomkrets. I denne dimensjonen er det kanskje bare Pirelli som tilbyr stjernemerket som linket til i mitt innlegg lenger opp på sida her?

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...